חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההיסטוריה של הטפטים.

מאת: ורד טויןעיצוב20/08/2012910 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נהוג אולי לחשוב שטפטים הינם מצאה חדשה יחסית שהתחילה בראשית המאה העשרים (כולנו זוכרים את הקיר בבית של סבתא, נכון?). בחינה מעמיקה על ההיסטוריה של טפטים מגלה לנו שלא כך הדבר ושטפטים היו כאן לפני מאות ואלפי שנים קודם. מתי וכיצד הומצאו הטפטים? ומה הגלגולים השונים שעברו עד שהגיעו לתצורתם הנוכחית? כל האינפורמציה הרלוונטית בהמשך מאמר זה.

הרצון העז של אדם להשוות למשכנו הפרטי חזות חיצונית מרשימה ומפוארת לא התחיל במאה הקודמת. עניין זה ידוע עוד מתקופת האדם הקדמון. אולם, כנראה שזה לא ידע שההשתוקקות שלו לקשט את ביתו לא יהפוך בעוד אלפי שנים לתעשייה שלמה באנושות המתקדמת- תעשיית עיצוב הפנים בכלל ותחום הטפטים לבית ככלל.

כיצד הכול התחיל- תהליך ההיווצרות הראשוני של טפטים.

עוד מלפני הספירה, הנוודים הקדומים חילקו את האוהלים שלהם ע"י עורות של בעלי חיים שונים לחדרים נפרדים, ונהוג לחשוב שמחיצות אילו נחשבו לנאות מראה ומפוארות, במונחים של אז כמובן. לאחר מכן, החלו להשתמש בחתיכות בד גדולות לשם כך, מה שהשווה לחלל מראה ססגוני, צבעוני ומעניין יותר. את המחיצות הללו נהוג לראות כגלגולם הקודם של הטפטים, מעין "אבטיפוס" קדום שלהם. עם הזמן וההתפתחות התרבותית, במקום טפטים פשוטים, אנו מתחילים לראות טפטים שעל גביהם ציורים פשטניים, ולאחר מכן, טפטים בעלי תכנים של ממש- מהמקרא, מההיסטוריה העתיקה, מאורעות מחיי היום יום, תמונות מגוונות של פרחים, צמחים, שמיים וכוכבים ועוד.

אחרי האבטיפוס מגיע הדבר האמיתי

באופן הדרגתי, וכעבור מאות שנים מאז, מגיחה לאוויר העולם, טכניקת ייצור הטפטים. נפתחים מפעלים ובתי חרושת, המייצרים טפטים בהזמנה אישית באירופה. רק אצילי העם מסוגלים לעמוד בהזמנות הללו מבחינה כלכלית וטפטים אינם נחלתם הכלל. הם מהווים סמל סטאטוס למעמד העליון, ומערבים את מיטב האמנים והציירים באותה תקופה (רפאל, מיכאל אנג'לו) ביצירות הללו. עד השלב הזה טפטים היו נארגים בעבודת יד ונחשבו למלאכת יד מסובכת, הדורשת תחכום רב, כישרון ומיומנות נרכשת. עם הזמן גילו טכניקה פשוטה הרבה יותר מאריגת בד והיא של ציור על גבי טפטים. הטכניקה הזו היא פריצת דרך משמעותית בכל הנושא של טפטים , שהובילה לירידה משמעותית במחיר שלהם ובערכם. טפטים כבר לא נחשבו לנחלתם הבלעדית של בעלי ההון בעם, ולאט לאט נהפכו לפופולאריים ביותר לקישוט הבית, גם עבור השכבות השונות של מעמד הביניים באוכלוסייה במדינות אירופה. לאחר מאות שנים שבהם השתמשו בבדים שונים להכנת טפטים, עם טכניקת הציור על גבי טפטים, החלו להשתמש בנייר לשם יצירה והכנה של טפטים. טפטים מנייר, למעשה, הוצאו בסין הרחוקה ולא באירופה, כפי שאולי נהוג לחשוב. האירופאים שאבו השראה מהסינים והתחילו במהירה להשתמש בנייר לשם יצירת טפטים לבית.

ההדפסה של ציורים על גבי הנייר לא הייתה תהליך כל כך פשוט, מה שגרם לרבים לזנוח את הטפטים לתקופה מסוימת. עם התפתחות ושכלול ההדפסה על נייר, טפטים שוב נהיו במודה והיוו אף את הקישוט העיקרי בו השתמשו אנשים בעיצוב הבית והם היו פופולאריים מתמיד מתחילת המאה ה- 19 ועד היום.

כיום טפטים מיוצרים ממגוון מאוד רחב של חומרים- ישנם טפטים מבדים, טפטים מנייר, טפטים מאבנים טבעיות ועוד. בנוסף, הם משתנים במרקם, בצורה, בגוונים ובדוגמאות וסגנונות שונים ומשונים, וכל שצריך הוא לגשת לחנות ולבחור את הטפטים המושלמים עבורכם.

אז מה הטפט שלך?


מאמרים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131334 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131350 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132117 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131845 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/137000 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138251 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא עיצוב

מאת: דרור אטריעיצוב28/10/172514 צפיות
עבודות של אחזקת נדל"ן מתבצעות על ידי חברות מיוחדות של תחזוקה, ניקיון ושאר שירותי גננות ותיקונים. בנייני מגורים ובנייני משרדים בערים הגדולות זקוקים לעבודות שוטפות של תחזוקה בכל שעות היממה. משרדים גדולים דורשים שעות ארוכות של עבודות תחזוקה וניקיון בכל יום. צוות מקצועי ממונה על ניקיון חדר האוכל, חדרי השירותים וריקון של פחי האשפה במשרדים. שמירה על רמה גבוה של ניקיון תורמת לבניית סביבת עבודה נעימה ובריאה לעובדים ולדיירים.

מאת: moraleעיצוב19/07/175134 צפיות
במהלך השנים התחום של הדפסה על זכוכית השתנה באופן מהותי, מתחום בו נהוג היה להשתמש אך ורק לצרכים עסקיים ושיווקים או לצרכים אומנותיים לשם תצוגה בתערוכות ומוזיאונים, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא שימוש הולך וגובר בהדפסה מסוג זה גם לצרכים אישיים, פרטיים.

מאת: SEOMANעיצוב25/06/172606 צפיות
רוצה לשפר את הלוק שלך? כך תעשי זאת בדרך הנכונה באמצעות שרשרת אחת עדינה שתשנה אותך מקצה לקצה. כל מה שצריך לדעת על האביזרים הקטנים שיכולים לעשות את השינויים הגדולים.

מאת: Droxitעיצוב06/06/172364 צפיות
לעיצוב הדירות הקטנות יש יתרונות רבים, ביניהם בחירת ריהוט פרקטי וייחודי, החל משולחן סלון מעוצב ועד להדפסים על הקירות

מאת: moraleעיצוב19/03/172287 צפיות
כל עסק מבקש לשווק את עצמו לקהל לקוחותיו בכלים הטובים ביותר, בין אם מדבר בשיווק דרך האינטרנט, תקשורת כתובה ואלקטרונית, בשלטי חוצות וכן במיקום בו העסק פועל, אם זה משרד, חנות, מפעל או כל דבר אחר. כל עסק עושה זאת בהתאם לצרכיו ויכולותיו הכלכליות והאחרות.

מאת: רוןעיצוב11/12/162218 צפיות
שרותי זגגות הם תחום הקשור לאספקה, התקנה והחלפת מוצרי זכוכית בבית, ברכב ובעסק, חשוב להזמין זגג אמין היכול לייעץ בבחירת המוצר המתאים להתקנה.

מאת: רוןעיצוב28/09/162258 צפיות
אזורי צל בגינה נוצרים באופן טבעי בגלל הצללה של מבנים או עצים. עיצוב גינה עם השקעה והשראה מאפשר להפוך אזורים זניחים אלה לפינות יפות ומטופחות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica