חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פדופיליה ואינטרנט

מאת: לוי לורןרשתות חברתיות03/09/20121064 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פדופיליה הינו מס' הפרעות שבמרכזן דחף מיני יוצא דופן. הפרעות אלה מאופיינות בעוררות מינית המקושרת לגירויים מסוימים המוגדרים כלא נורמאליים ומביאה להתנהגות הנחשבת סוטה. הפדופיל יהיה במרבית המקרים גבר, בעל דחף מיני חזק כלפי ילדים או ילדות, בד"כ עד גיל 13 שנים.

באינטרנט ישנם מס' דרכים לבצע שיחות בין שני אנשים או יותר. ה- IRC היא אוסף של קבוצות שיחה הנקראות חדרים, בהן מתקיימות שיחות בנושאי עניין שונים, כאשר לכל חדר מוקצה נושא או תחום עניין מסוים. המשתתפים בשיחה יכולים להקליד את דבריהם ולראות את הדברים שהוקלדו ע"י שאר חברי החדר.

בשנים האחרונות הולך ומתרחב המקום של האינטרנט ככלי לניצול מיני של קטינים, ובעיקר בשני מישורים: הפצה של פורנוגרפיית ילדים וניצול כלי תקשורת אינטרנטיים לצורך יצירת קשר עם ילדים.

השימוש של פדופילים באינטרנט בא לידי ביטוי בכמה מישורים: ראשית, האינטרנט הופך במידה הולכת וגוברת לכלי עזר לביצוע עבירות מין בקטינים. לעיתים הפדופילים שולחים לקטינים תמונות של ילדים העוסקים בפעילות מינית כדי לגרום להם לחשוב שהדבר אינו חריג ולשכנעם לנהוג באופן דומה. שנית, האינטרנט משמש זירה להצגת חומר פורנוגרפי ולהפצתו. יש הטוענים כי התרחבות השימוש באינטרנט לצורך הצגה והפצה של פורנוגרפיית ילדים גורמת להעלאת חומרים "קשים" יותר לרשת, שכן סף בגירוי של הפדופילים הולך ועולה ככל שהפורנוגרפיה נהיית זמינה יותר.

ישנן שני סוגי פגיעות אפשריות:

פגיעה נפשית- פגיעה הנוצרת באמצעות קשר או חשיפה לחומרים באינטרנט היוצרים תחושה של השפלה, ביזוי וכו' וגורמים לילדים פגיעה נפשית רגשית. נזק נפשי נוסף יכול להיגרם כתוצאה מהתמכרות לגלישה באינטרנט, שיש להתייחס אליה כאל התמכרות לכל דבר, ולהיעזר בגורמים חינוכיים מתאימים בבית הספר לטיפול בבעיה.

פגיעה פיזית- פגיעה ע"י פגישה פנים אל פנים בין העבריינים לילדים שהקשר הראשוני ביניהם נוצר באינטרנט.

הסימנים לכך שהילד נמצא בסכנה:

1. הילד מבלה זמן רב בגלישה במיוחד בשעות הלילה.

2. נמצא חומר פורנוגרפי במחשב של הילד.

3. הילד מקבל שיחות טלפון ארוכות ממבוגר או מבצע שיחות ארוכות ממבוגר או מבצע שיחות מחוץ לאזור החיוג.

4. הילד מקבל בדואר חבילה או מתנה ממישהו אינו מוכר.

5. הילד מכבה את המסך או משנה את מה שמוצג עליו כאשר נכנסים לחדרו.

6. הילד מתבודד מהמשפחה.

7. הילד משתמש בחשבון אינטרנט השייך למישהו אחר.

מה על ההורים לעשות כאשר חושדים בילד?

1. לנסות לשוחח עם הילד בפתיחות על הנושא, להבהיר לו את הסכנות הכרוכות בו.

2. לנסות לראות מה מאחסן הילד במחשב.

3. להפוך את הטלפון לבלתי מזוהה.

חשוב ביותר להסביר לילד לא להיות מעורב בפגישת פנים מול פנים עם מישהו שאותו הכירו באינטרנט, לא לספק מידע מזהה באינטרנט, לא להעביר תמונות באינטרנט, לא לקבל חומר למחשב ממקור לא מזוהה, לא לענות להודעה או מייל שיכול להתפרש כהצעה מינית, השפלה, גסות או ביזוי,והכי חשוב להזהיר את הילד שמה שנאמר לו ברשת אינו תמיד נכון.

תוכנות ואתרים לפיקוח גלישת הילדים באינטרנט:

תוכנת spambully  - תוכנה זו מסננת דואר באופן אוטומטי באמצעות מנגנון שלומד את מאפייני הודעות הזבל. התוכנה מציעה אפשרות לראות את הדואר לפני שמורידים אותו.

חבילת mcafee internet security suite – מאגדת רכיבי אבטחה שונים בהם תוכנת האנטי ספאם  spamkiller , תוכנת האנטי וירוס virusscan , פיירוול, הגנה על פרטיות ועוד.

תוכנת net nanny- תוכנה זו עושה סינון של אתרים ברשת ומאפשרת להורים להוסיף לסינון מילים שהם בוחרים בעצמם.

תוכנת lambigbrother- תוכנה זו מסוגלת לעקוב אחר גלישה באתרים, צ'אטים, תוכנות מסרים מיידים.

תוכנת l- keeper – תוכנה זו יא שירות ייחודי לסינון אתרי סקס והימורים המאפשר לילד לגלוש באינטרנט באופן בטוח מבלי להיחשף לאתרים הכוללים תכנים לא רצויים. תוכנה זו מופעלת ע"י חברת בזק בינלאומי וניתן ללקוחות כל החברות.

תוכנה לסינון תכנים cyberpatro – תוכנה זו מאפשרת גם להגביל את הגלישה בשעות היממה.

תוכנת child control 2006 – תוכנה לסינון תכנים, מניעת פריצות למחשב, פיקוח על שעות גלישה וניהול קבצים במחשב הביתי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לורן לוי

גיא טק שירותי מחשוב

ניתן לפנות אלינו בטלפון: 1700-555-477

או במייל: guy.tech3@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לוי לורן

מאת: לוי לורןמחשבים וטכנולגיה - כללי17/02/111246 צפיות
במצב הטכנולוגי של היום, חברות וארגונים שונים בעולם, הטמיעו רשתות תקשורת כחלק ממערך ביצוע העבודה השוטפת במרבית תחומי העיסוק שלהם.

מאת: לוי לורןמחשבים וטכנולגיה - כללי11/02/111375 צפיות
כאשר אתה רוצה להתקין מצלמות אבטחה לבית או מצלמות אבטחה לעסקהדבר הראשון הוא לבדוק מה הדרישות הספציפיות שלך ממערכת האבטחה.אנשים חושבים שלהוציא סכומי עתק על מצלמות אבטחה כדי לרשת את העסק או הבית או כל מקום אחר שיקר לכם.

מאת: לוי לורןמחשבים וטכנולגיה - כללי09/02/111378 צפיות
האם המחשב שלך לא פועל? האם לפתע המחשב שלך נכבה ופועל מחדש? רגע לפני שאתה קורא לטכנאי מחשבים ומבזבז כספים מיותרים קרא את מאמר זה ותחסוך זמן וכסף ע"י תיקון המחשב בעצמך.

מאת: לוי לורןאינטרנט - כללי07/02/111329 צפיות
קשה לפתוח עיתון מבלי להיתקל ב"אינטרנט" באחת הכתבות או באחד המאמרים. סיפורי ניסים ונפלאות של אנשים ה"מפליגים" במרחבי האינטרנט, עושים לילות כימים, מגלים צפונות עולם ומסתריו, עוברים מיבשת אחת לאחרת בלחיצת כפתור. מתכתבים אף משוחחים עם אנשים שונים המצויים בכל קצות תבל.

מאת: לוי לורןמחשבים וטכנולגיה - כללי03/02/111172 צפיות
התפתחות של הטכנולוגיה מאפשרת למספר רב יותר של אנשים לעבוד בביתם לפחות חלק מימי השבוע. יש להתפתחות זו יתרונות וחסרונות.

מאת: לוי לורןמחשבים וטכנולגיה - כללי30/01/111615 צפיות
לאחרונה פשטה אופנה חדשה לגנים והיא :הגן השקוף" או ה"אח הגדול". גן שבו מתעדות מצלמות אבטחה מכל זווית את הילד שלנו לאורך כל היום.

מאת: לוי לורןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/01/111163 צפיות
מהם הכישורים והידע שצריך לדעת טכנאי מחשבים? איזה שירותים נותן טכנאי מחשבים? במאמר זה אשתדל להקנות לך את כל הפרמטרים למדידת טכנאי מחשבים מקצועי ואמין.

מאמרים נוספים בנושא רשתות חברתיות

מאת: יוסי לוירשתות חברתיות09/04/162926 צפיות
תמיד רציתם להשיג המון עוקבים באינסטגרם לעסק שלכם או סתם לכיף? לרשותכם מידע מלא על איך לקנות עוקבים באינסטגרם במחיר מוזל בלי להוריד את התחתונים.

מאת: רונית אלפסירשתות חברתיות07/05/152884 צפיות
קידום עסק, מותג או מוצר ברשתות החברתיות קיבל תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. הרשת שוקקת בלקוחות פוטנציאליים והרשתות החברתיות מספקות מגוון הולך וגדול של אפשרויות פרסום, החל מיצירת פרופילים עסקיים, דפי נחיתה שיווקיים וקמפיינים ממומנים.

מאת: יגל עמר לגיסמורשתות חברתיות27/01/152395 צפיות
למה שלא נסתכל על החיים מנקודה של השפעה ורלבנטיות ולא רק כמירוץ של כאן ועכשיו?

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות22/02/148629 צפיות
קרה לכם פעם שדיברתם עם בן אדם כלשהו על הרשת החברתית - פייסבוק והוא לא ידע שום דבר עליה? או שאין לו חשבון? לפי דעתי יש תשובה חד משמעית והיא לא! בגלל הפופולאריות שפייסבוק תפסה, אנשים התחילו לנצל אותה למען שיוווק, קידום ופרסום בנוסף לסטטוסים מצחיקים, סטטוסים על אהבה, סטטוסים יפים וכו'.

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות19/02/148144 צפיות
מאמר זה בא לפרט על התופעה פייסבוק, וללמד את הגולשים ערכים חדשים

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות16/02/147914 צפיות
כיום, שסטטוסים לפייסבוק תפסו תאוצה, ויותר ויותר אנשים מגלים את הפוטנציאל של סטטוסים לפייסבוק. לכאורה, אנשים רבים חושבים שהם סתם משפטים חסרי כל תועלת חוץ מהבעת רגש. אך אם תחקרו את זה תוכלו לגלות תופעה רחבה ותופתעו לגלות מספר דברים.

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות05/02/148179 צפיות
סטטוסים לפייסבוק בדרך כלל משקפים את המצב הרגשי שלנו וכיום, בעצמאותם אנו מביעים את הרגשות שלנו לחברינו בפייסבוק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica