חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפרעות קשב וריכוז – מאפיינים, השפעות וטיפולים

מאת: מיכל זהפרעות קשב וריכוז04/09/20121331 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאפיינים מרכזיים של הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז מאופיינות בין השאר בקושי להתמקד בגירוי בודד, קושי לשמור על הריכוז והקשב לזמן ממושך, הסחת דעת קלה מצד גירויים חיצוניים, קושי לשים לב לפרטים, קושי בחשיבה בהירה שיוצר בלבול, קושי בעיבוד של כמה נתונים בו זמנית וקושי לפצל את הקשב על מנת לבצע כמה משימות בו זמנית.

מאפיין מרכזי של הפרעת קשב וריכוז הוא, כמובן, פגיעה ביכולת הקשב והריכוז, ומכאן קיבלה ההפרעה את שמה. יש שמפרידים בין שני הדברים האלו - ריכוז וקשב - אך הם משפיעים זה על זה.

מי שיש לו הפרעות קשב וריכוז יכול לחוות שינויים ברמת הריכוז שלו, כך שמפגש רנדומלי וחד פעמי של מישהו עם מי שלוקה בהפרעה לא תמיד יאפשר להבחין בה (אולי דווקא בעת המפגש רמת הריכוז גבוהה יותר מבדרך כלל).

השפעות הפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז יכולה לפגוע בתחומים שונים בחיים. בילדות, הפגיעה המובחנת ביותר היא בתחום הלימודים. היות וילדים שיש להם את ההפרעה מתקשים להתרכז בשיעורים ובעת למידה לקראת מבחנים, יש פגיעה בציונים שלהם. זו הסיבה שהם מקבלים "הקלות" בעת מבחנים (לאחר שנבדקו ואובחנה אצלם ההפרעה).

אבל הפרעת קשב וריכוז לא הופכת רק את הלימודים לאתגר, אלא גם אינטראקציות עם הסביבה. אנשים עם ההפרעה הזו יכולים להתקשות להתרכז בשיחה פשוטה עם מישהו, מה שעלול לפגוע בצד השני של השיחה אם הוא לא מודע לכך שלבן השיחה שלו יש את ההפרעה, והוא עלול לפרש זאת כחוסר עניין או כזלזול.

בנוסף, הפרעות קשב וריכוז עלולות לפגוע גם בעולם העבודה, במידה והלוקה בהפרעה מגיע לבגרות עם מטען מלא בחוויות שליליות שהפכו לחלק מהזהות העצמית שלו. במקרה כזה, יהיה לו קושי לפתח קריירה מקצועית.

 טיפול בהפרעות קשב וריכוז

כדי למנוע היווצרות של מטען שתואר לעיל, חשוב לקבל טיפול בהפרעות קשב וריכוז כמה שיותר מוקדם, ועדיף בתקופת הילדות. כדי לקבל את הטיפול צריך כמובן להיבדק כדי לאשש את קיומה של ההפרעה.

מטרת טיפול בהפרעות קשב וריכוז היא שיפור מרבי של התפקוד, ולרוב הוא כולל שילוב רפואי, נפשי וגופני. למעשה, הטיפול בבעיה מתבצע תוך התמקדות בכל המערכות של חיי האדם: המערכת הפסיכולוגית, הביולוגית והחברתית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל ז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל ז

מאת: מיכל זבידור ופנאי - כללי27/11/143070 צפיות
משחקי קופסא הם המשחקים הכי טובים לילדים ביום סגרירי של חורף. כשהם תקועים בבית, אתם יכולים לשחק יחד איתם, והם גם יכולים להזמין אליהם חברים הביתה למשחק חברותי.

מאת: מיכל זצילום30/10/143547 צפיות
צילום אישי צריך להרגיש אישי, וכמובן גם להיות אסתטי ויפה ולהציג את שמחת החיים וכל הרגשות המציפים את האנשים בתמונה. בעזרת צילום מקצועי בקריות, יכולים תושבי האזור להשיג אלבומים אישיים נפלאים.

מאת: מיכל זאומנות - כללי14/10/143800 צפיות
מי שבאמת רציני לגבי קריירה בתעשיית הבידור צריך קודם כל להשיג אמרגן או משרד שייצג אותו, ימצא לו עבודות וידאג לאינטרסים שלו.

מאת: מיכל זתיירות ונופש - כללי30/09/144039 צפיות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

מאת: מיכל זמחשבים וטכנולגיה - כללי17/09/144125 צפיות
יש הבדל מהותי בין תחזוקה של מחשבים לבין תיקון מחשבים, ולא רק בעבודות עצמן שמבצעים הטכנאים. הנה הפרטים.

מאת: מיכל זעסקים - כללי17/08/144467 צפיות
כרמיאל היא עיר אומנם קטנה יחסית, אבל יש בה את כל השירותים ובתי העסק שהתושבים צריכים, וזה כולל חנויות פרחים שבהן אפשר לקנות עציצים, זרי פרחים ועוד. כמו כן, משלוחי פרחים בכרמיאל הם שירות נפוץ.

מאת: מיכל זטיולים בארץ15/07/144358 צפיות
חופשה בטבריה היא בין החופשות היחידות שיכולות להציע המולה ואנרגיה של עיר ובו זמנית גם רוגע ושלווה. רוצים גם וגם? טבריה היא המקום בשבילכם!

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: רונןהפרעות קשב וריכוז19/06/172001 צפיות
ברפואה הסינית יש כמה צמחי מרפאה שעוזרים מאוד לתפקוד המוחי ולפתרון בעיות של קשב וריכוז. אחד מהם הוא גינקו בילובה שמכיל ג'ינסנג

מאת: אודי ביגהפרעות קשב וריכוז29/11/142615 צפיות
בשנים האחרונות עלתה משמעותית המודעות לכל מה שקשור להפרעות קשב וריכוז, ומי שפעם היו מתייחסים אליו כבעייתי ולא היו משקיעים בו יותר מידי היום יכול לעבור אבחון הפרעת קשב שאולי תסביר למה הוא בעייתי. המודעות לנושא גדולה וכיום אנשי חינוך יודעים כבר לזהות מי עם הפרעה כזו וניתן לסייע ללוקים בהפרעה להמשיך את לימודיהם בלי להישאר מאחור. ישנם מספר סימנים מזהים להפרעת קשב וריכוז ומי שיפתח עיניים על התלמיד שלו או על הילד שלו יוכל לזהות את הסימפטומים הללו ולטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם.

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149240 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: מושיקוהפרעות קשב וריכוז22/12/139126 צפיות
טיפול בקסדה מגנטית משמש על מנת לעורר את המוח בדומה לסורק MRI זעיר. לדברי פרופ לאון גרינהאוס, הקסדה משווקת לשם טיפל בתסמיני דיכאון ותסמונת פוסט טראומטית בקרב חלק מהחולים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132438 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: טומי רןהפרעות קשב וריכוז19/06/132273 צפיות
הפרעות קשב וריכוז (ADHD), אשר מופיעות אצל 5% -8% מהילדים, מתבטאות בקושי בריכוז והתמדה בפעולות שאינן מתגמלות או שאינן מעניינות, וכמו כן בקושי לשלוט בדחפים. ילדים עם הפרעות אלו, נוטים יותר משאר בני גילם, או לפחות מההתנהגות המקובלת אצל שאר בני גילם, לפעילות יתר ולאימפולסיביות. הם מתמקדים בפעולות מצומצמות המעניינות אותם ואין ביכולתם להפנות את תשומת הלב למוקדי עניין אחרים המתרחשים סביבם. בגלל שהקושי העיקרי והמשמעותי של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז הוא ביכולתם להתרכז, הוא ניכר מאוד בהקשבה, בקריאה, בלמידה, וכן בכל מה שדורש התארגנות ויציבות.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131960 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica