חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיווק ושירות - בניית העדפה ונאמנות לקוחות.

כמה פעמים נתקלתם במוכר מעצבן? מוכרת חסרת טקט? איך הרגשתם? האם זה השפיע על חווית הרכישה שלכם?

פעמים רבות אנו נתקלים במוכרות מקסימות שמשאירות עלינו רושם טוב, חווית קניה וסיבה אמיתית לחזור לאותה חנות.

אלו שעשו עבודה כל כך טובה ואפילו לא ניגשו אלינו במהלך הקנייה, למה עבודה טובה? כי הן קראו נכון את הסיטואציה וידעו לא לעוט על הלקוח מייד כשנכנס לחנות ולהבהיל אותו. במקום זה, הן פנו בתזמון הנכון והיו שם באמת לעזר (ולא רק בשביל למכור).

אתם בוודאי מכירים גם את החוויה ההפוכה - זאת שמבריחה אתכם..

הפעם אני בוחרת לשתף אתכם באירוע שירותי בעל השלכות שיווקיות בו נתקלתי במדור הכלכלה של YNET לפני שבוע.

הנה הדברים:

"לקוחה בת 60 ביקשה מהמוכרת החזר כספי ונוצר ויכוח במהלכו הפטירה המוכרת לעברה אמירה פוגענית, שכללה מלה גסה. הלקוחה תבעה את קסטרו והשופטת קבעה שרשת האופנה תפצה אותה ב-11 אלף שקל. קסטרו: "מקרה חריג" "

אז איך חוסר הסבלנות השירותית קשורה לשיווק?

  1. אדישות גוררתנטישה - ידוע שאחוזים גבוהים של לקוחות לא מרוצים נוטשים את החברותכתוצאה מיחס אדיש של החברה – במקרה הזה, היו ניסיונות לשמר את הלקוחה ולפצותאותה, אך המשפט הבוטה של המוכרת היה כל כך חריף שהגדיש את הסאה וגרם לה לאלוותר על תביעה
  2. פגיעהבמוניטין - המוניטין החיובי של חברת קסטרו נפגע והיאנאלצת לייצר קשב ניהולי פנים ארגוני לטובת המקרה המצער הזה
  3. משאבי ניהולושיווק מיותרים על נושאים שלא בפוקוס - מחלקת השיווק של חברת קסטרו,צריכה הייתה לטפל ביחסי הציבור של החברה, להפנות משאבים לכתיבת תגובותלעיתונות, לייצר פתרונות שירותיים שיווקיים שיביאו את הלקוחה לשביעות רצוןויציגו את קסטרו באור צרכני חיובי
  4. הפה לאוזןהשלילי עבד שעות נוספות – 892 אנשים המליצו לקרוא את הכתבה הזוושיתפו אותה בפייסבוק. ברור לכם איזה השלכות ויראליות שליליות יש לדבר עלהחברה.

זאת הייתה דוגמא לקשר הישיר הקיים בין עולמות השירות לעולמות השיווק ולהשלכות על הצרכנים, המכירות והתדמית.

מנכ"לים, מנהלי שיווק ומכירות, מנהלי מותגים ועצמאיים - חשוב לשמור על המותג שלכם מכל הכיוונים. עליכם לייצר תרבות ארגונית שמחזקת את המותג שלכם, באמצעות חיבור מתמיד של נותני השירות עם המסר המרכזי של החברה.

עליכם לקבוע מדיניות שיווק ושירות ולהקפיד לשמור עליה באמצעות הדרכות, בקרות ולימוד מתמיד.

עולמות השיווק והשירות מתממשקים תמיד, וכאשר חברה מנהלת את זה נכון היא זוכה להערכה, לנאמנות גבוהה ולהעדפת הלקוחות אותה על פני המתחרים.

לא יודעים איך עושים את זה? פנו לחברות אסטרטגיה ממוקדות בצמיחה ופיתוח עסקי ששמות דגש על קידום החברה בפן החיצוני -הארגון ומותגיו מול הלקוחות  ובפן הפנימי - הארגון ומותגיו כלפי נותני השירות והעובדים.

בברכה,

אסנת אלי-וויס

מנכ"ל משותף Growing Biz- אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Description: OSNATאסנת אלי-וויס מנכ"ל משותף בחברת Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי . יועצת שיווק המתמחה בניהול השיווק במיקור חוץ. בעלת היכרות מעמיקה עם עולמות של מוצרי צריכה ובעלת ניסיון רב בהקמת יחידות עסקיות בתחומי השיווק, השירות והמכירות.

אסנת מביאה עימה היכרות נרחבת עם ענף הקמעונאות וניהול המותגים. אסנת אלי וויס מלווה עשרות עסקים וחברות בניהול השיווק תוך טיפול בתחומים הבאים: אסטרגיות שיווק ומיתוג, תוכניות שיווק, תקציבי שיווק, טקטיקות שיווקיות, אפיון אתרים, קמפיינים אינטרנטיים (ממומן ואורגני), מבצעים, תקשורת שיווקית, רשתות חברתיות ועוד – כולל ניהול זמן ויעדים.

אסנת בעלת BA במדעי ההתנהגות ותקשורת, המכללה למנהל, ו-MBA במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, בן גוריון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסנת אלי-וויס

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152498 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142848 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148484 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132610 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132483 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132076 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132092 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica