חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יחידת שירות ובקרה מחוז צפון

יחידת שירות ובקרה מחוז צפון

 

 

"יום חמישי, השעה 21:07 , במוקד המשטרה 100 מתקבלת קריאה מאזרח מבוהל. האזרח מבקש בדחיפות ניידת לביתו, משום שנכנסו אליו אנשים, הם מאיימים עליו, ומסרבים לעזוב את דירתו.

השעה 21:10, קצין יחידת הסיור עולה בקשר מול המשגר ומברר אילו אירועים ממתינים וסיווגם.

קצין היחידה מפנה ניידת לאירוע.

במקביל מתקבלות שיחות נוספות  במוקד 100. בעל הדירה מודיע כי מאיימים עליו ומבקש ניידת בדחיפות. אזרח שעבר גם הוא לתומו ברחוב ושמע צעקות ואיומים, מתקשר גם הוא למוקד 100 וממליץ למשטרה לשלוח ניידת למקום.

השעה 21:50, ניידת סיור מגיעה לביתו של האזרח. שוטר הסיור, מפעיל הניידת, נכנס בנחישות ובתקיפות, מפריד בין הנוכחים, לוקח תעודות מזהות, מברר את נסיבות האירוע.

השעה 22:05, קצין תורן של התחנה שהוזעק ע"י השוטרים, מגיע לזירת האירוע".

האירוע מופסק, והנוכחים מזדהים כאנשי הבקרה של יחידת השירות של המחוז הצפוני.

מבוצע תחקיר ראשוני בנוכחות המביימים, השוטרים וקצין תורן ומופקים לקחים ומסקנות ראשוניות.

דו"ח האירוע מועבר לפיקוד יחידת הבקרה ודרכם לקצינת השירות של המחוז הצפוני.

קצינת השירות מפנה את הדו"ח לגורמים המבוקרים לקבלת תגובתם והתייחסותם לדו"ח המבקרים.

האירוע שתועד בצילום ובהקלטה, הועבר ליחידת השירות לעריכת סרט  הדרכה.

אירוע זה הינו אחד מיני רבים המבוצע ע"י מתנדבי יחידת הבקרה, שמפקדיה הינם רפ"ק מיוחד צביקה זייטלבך וסגנו מפקח עמוס הוד המסתייעים בראשי צוותים.

היחידה שהחלה לפעול במחוז בשנת 2007, מונה 27 מתנדבים, יהודים וערבים, חילונים ודתיים, אשר  הוכשרו בקורס ייחודי, בשת"פ יחידת השירות הארצית והאק"מ, ובו ניתנו לבקרים כלים לבחינת רמת השירות המצופה משוטר לתת באירועים שונים בהם הוא בא במגע עם אזרחים.

מטרת ביצוע התרגילים:

א.  בדיקת רמת השירות לה זכו הבקרים מידי השוטרים (בראיית האזרח) שטיפלו בעניינם, עפ"י עקרונות השירות ובדגש על מקצועיות השוטרים.

ב.   בחינת כשלי שירות ופניות אזרחים שהופנו לקת"צ המחוזי.

ג.     הפקת לקחים ולמידה ארגונית כלל מערכתית.

כל תרגיל מתנהל כהדמיה של אירוע בו אזרח פונה למשטרה לקבלת שירות ונבדקת הפעולה של כל הגורמים המשתתפים באירוע.

בסיום כל תרגיל נערך תחקיר ראשוני עם כל המעורבים שהשתתפו בתרגיל וכן עם מ' היחידה/ ק' תורן.

בסיום כל תרגיל מעביר ר' הצוות סיכום בקרת תרגיל למ' יחידת הבקרה או סגנו. במידה והתרגיל צולם/ הוקלט מצורף דיסק.

ק' השירות עורכת דו"ח סיכום לכל תרגיל , אשר מופץ לכל הרמות: היחידה המתורגלת, מ' מרחב, סממ"ז ,ממ"ז  ור' יח' השירות. כמו  כן מופק סרט הדרכה לצרכי למידה והפקת לקחים.

בתרגילים בהם נתגלו כשלי שירות, נעשה תרגיל חוזר לבדיקת תיקון הכשלים.

בשנת 2008 חלה עליה ניכרת הן בכמות התרגילים והן באיכותם.

היחידה ביצעה 65 תרגילי לקוח סמוי מבויימים, מתוכם צולמו 13 בקרות, ועל בסיסם נערכו 6 סרטים, אשר מועברים באימוני תחנות, בשיעורים שבועיים תחנתיים,וכן בספ"כים מחוזיים ומרחביים.

בעקבות התרגילים נעשו תחקירים וכן הפקות לקחים ברמה המחוזית וברמה הארצית. דוגמא לכך הינה הנחייה שהוצאה ע"י המטה הארצי בדבר חובת החגירה של חגורות בטיחות לשוטרים בניידת, גם כאשר הם מסיעים מעוכבים או עצורים.

                  

יחידת בקרת השירות מטפחת את המתנדבים שלה, הן ברמה המקצועית בהשתתפות בכנסים מחוזיים וארציים, והן בטיולים לגיבוש והוקרה.

בחנוכה נערך כנס יחידה לסיכום שנת 2008 והדלקת נר ראשון בחג החנוכה, במעמד סממ"ז צפון תנ"צ חגי דותן, הרב המחוזי ור' יח' השירות במטה הארצי סנ"צ סימה ימין.

 

 

 

 

 בכנס זה הוענקה ליחידה תעודת הוקרה והערכה על פעילות היחידה וכן הוענק ציוד צילום משוכלל  ע"י ר' היחידה, אשר שידרג את איכות צילום התרגילים. בכנס הוצגו  סרטים שהופקו כתוצאה מתרגילי לקוח סמוי מצולמים, בדגש להפקות לקחים ברמה המחוזית והארצית.

היחידה והתרגילים המבוצעים על ידה, תרמו רבות לשיפור השירות לאזרח הניתן ע"י השוטרים במש"ל, בסיור, בתנועה ובחקירות.

בטכס סיכום שנה"ע 2008 של מערך קש"ת העניק הסמפכ"ל ,ליחידת בקרת השירות של המחוז הצפוני, תעודת הוקרה  על פועלה לקידום השירות המשטרתי הניתן לציבור במחוז הצפוני.

 

 

עליזה אזולאי, רפ"ק

ק' שירות ובקרה צפון

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111740 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112239 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112064 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111868 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111757 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119199 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112540 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא עזרה והתנדבות

מאת: בנימין קלינגרעזרה והתנדבות27/09/201186 צפיות
הרבה פעמים אדריכלים, מהנדסים נתקלים בפני צומת דרכים בהליך הרישוי המקוון ואין להם תמיד את מי לשאול. משרדנו מתמחה בהכנת וקידום בקשות להיתרי בניה וראינו לנכון לסייע ולתת תשובות לשאלות שנשאלות לאחרונה די הרבה . משרד בנימין קלינגר תמיד זמין ושמח לסייע במקרה וישנם שאלות נוספות או נדרש סיוע מול המערכת הבירוקרטית.

מאת: המרכז לגיוס כספיםעזרה והתנדבות26/12/139129 צפיות
המודעות בארץ לעולם הפילנתרופיה גוברת עם השנים, ובהתאם לכך, ההיקף של תרומות לעמותות ומלכ"רים מטעם אנשי עסקים וחברות עסקיות הולך וגדל. עם זאת, אחוז התרומות שמגיעות מטעמם ביחד לכלל התרומות לעמותות ולמוסדות ללא כוונות רווח, נותר נמוך בישראל, בייחוד בהשוואה למצב במדינות המערב, ובארצות הברית בפרט.

מאת: רוני מיכאלעזרה והתנדבות23/07/136868 צפיות
הסיוע של המדינה הוא גם בדמות 2 חוקים חשובים. האחד, חוק נגישות לנכים – כלומר כל מוסד ציבורי חייב להיות נגיש לנכים – במיוחד ישובים על כסא גלגלים.

מאת: דוד גרינברגעזרה והתנדבות09/06/132319 צפיות
נהוג לומר שהנוער של ימנו חסר ערכם ושכל מה שהוא עושה זה לשבת שעות מול המחשב או הטלויזיה. אז תתפלאו מסתבר שיש גם נוער אחר, מסתבר שבני הנוער צמאים למדריך ולדרך וכשיש מי שמנחה הם מתגייסים יוזמים ותורמים מעצמם - תוכנית סח"י - היא יוזמה התנדבותית עבור בני נוער - שתורמים ועושים למען הקהילה והחברה בישראל

מאת: עמותת שלעזרה והתנדבות31/07/128641 צפיות
עמותת של הינה עמותה המפעילה מתנדבי שירות לאומי בכל הארץ. הקטע הבא עוסק בראיון ותיאור השירות של אביבה מדבדב, המתנדבת בגן נוריות בקרית ביאליק.

מאת: daronetעזרה והתנדבות07/06/129123 צפיות
אזרחים מן השורה, שכירים, עצמאיים, בעלי עסקים וחברות רבות חורטים כולם על דגל תפישת עולמם את המעורבות הרבה בקהילה והנתינה עבור אלה הזקוקים לקבלה. ישנם גופים רבים אשר ניזונים מכספי תרומות אך בעיקר בולטות בנוף זה העמותות אשר פועלות ללא כוונת רווח אך עדיין מצליחות להתנהל ע"י מנהלים מעמדות מפתח בחזית התעשייה הישראלית. תרומות לעמותות אלו חשובות במיוחד ואף מעודדות ע"י המדינה באמצעות מתן החזרי מס.

מאת: אייל בן יהודיתעזרה והתנדבות26/04/128546 צפיות
הכותב עו"ד אייל בן יהודית יזם, שותף ומייסד עמותת מִלקוּת לעצמאות ( ע"ר) שחרטה על דיגלה לסייע למתמחים ועורכי דין עם מוגבלויות להתנסות בעבודה במשרד עורכי דין, באמצעות העסקתם במחלקה המשפטית בעמותה ומציאת מקומות להתמחות בתוספת התאמת מקום העבודה בסיוע משרד התמ"ת, ולסייע לעורכי הדין עם מוגבלויות להקים משרד בהעסקה עצמית או לשרוד בו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica