חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוגים של ליקויי למידה

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה13/10/20092271 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סוגים של ליקויי למידה

כאשר מדובר על ליקויי למידה כל אדם סובל מקושי שונה, בתחום שונה, המתבטא בדרך שונה. סוג אחד ונפוץ למדי של ליקוי למידה הוא דיסלקציה. דיסלקציה מתבטאת בעיקר בקשיים בקריאה, בהם ילד בגיל מסוים קורא ברמה נמוכה מיתר בני גילו.

לא כל קושי של ילד בקריאה נחשב לדיסלקציה וברוב המקרים עם העזרה המתאימה ניתן לפתור בעיות בקריאה. דיסלקציה מתבטאת גם בקשיי ארגון מידע וקשיים בכתיבה וכמו יתר ליקויי הלמידה, אינה קשורה לרמת האינטליגנציה או ליכולת הכללית של האדם הסובל ממנה והיא שכיחה יותר אצל גברים מאצל נשים.

אנשים הסובלים מדיסלקציה בדרך כלל ניחנים באינטליגנציה גבוהה מאוד ורמת איי קיו גבוהה גם כן. בדיסלקציה בדרך כלל קיים פער גדול בין יכולות הביטוי וההתנסחות, לבין היכולות להעביר את הדברים אל הכתב. לאנשים עם דיסלקציה אין בעיה להתנסח בעל פה, אך הקושי בא לידי ביטוי בכתיבה, איות, ניסוח וארגון חומר כתוב. הטיפול בדיסלקציה הוא בדרך כלל עזרה צמודה יותר בהוראה, הקלות במבחנים ואופציות להיבחן בעל פה, או עם עזרה של אדם המקריא את המבחן.

סוג נוסף של ליקויי למידה הוא ליקוי בשם דיסגרפיה, הנובע משוני נוירולוגי ומשפיע על יכולות הכתיבה. הליקוי גורם לאדם לכתוב באופן מעוות, לא מסודר ובעיקר כתיבה עם שגיאות כתיב רבות. אצל ילדים דיסגרפיה בדרך כלל מתגלה כאשר הילד מתחיל ללמוד קריאה וכתיבה. ילדים עם דיסגרפיה מתקשים ללמוד את כתיבת האותיות, את חוקי הפיסוק ולמרות הוראות מפורשות והסברים מדוקדקים, מתקשים לכתוב מילה באיות נכון ומאופיינים בכתב יד קשה לקריאה. ילדים עם דיסגרפיה יכולים לסבול גם מליקויי למידה נוספים, אך בדרך כלל לא סובלים מקשיים חברתיים ובין אישיים.

הסיבות לדיסגרפיה אינן ידועות, אך אצל מבוגרים דיסגרפיה יכולה להופיע לאחר אירוע טראומתי כלשהו, בו נגרם נזק לחלק במוח. הטיפול בדיסגרפיה מתמקד בעזרה לכתיבה נכונה ואיות נכון אך בדרך כלל יכול לשפר במעט את הבעיה ולא להעלימה לחלוטין. ילדים צעירים הלומדים לראשונה קריאה וכתיבה יכולים להתקשות בהתחלה ולא צריך למהר להחליט כי מדובר בדיסגרפיה. הקושי ההתחלתי בדרך כלל חולף עם הזמן והניסיון.

סוג שלישי של ליקוי למידה הוא דיסקלקוליה. דיסקלקוליה היא בעצם סוג של דיסלקציה רק בתחום החשבון והמתמטיקה ואנשים רבים הסובלים מדיסלקציה, יכולים לסבול גם מדיסקלקוליה. התופעה  באה לידי ביטוי בקשיים במתמטיקה, בהבנה של חשבון בסיסי וקושי בפתרון בעיות הכוללות מספרים וחישובים מתמטיים. כמו ביתר ליקויי הלמידה, עצם העובדה כי אדם מתקשה עם פתרון בעיות מתמטיות לא מעידה על דיסקלקוליה וניתן לצפות מילדים צעירים להתקשות במתמטיקה בשנים הראשונות ללימודים.

רק במידה וילד נתקל בבעיה מתמשכת במתמטיקה, או שמצליח מאוד בתחומים ומקצועות הקשורים בקריאה, כתיבה והתנסחות אך מתקשה במתמטיקה, ניתן לחשוד בדיסקלקוליה. הטיפול בדיסקלקוליה דורש זיהוי של הקושי הספציפי עם בעיה מתמטית מסוימת או יותר ועזרה בשיטות למידה וזיכרון.

 



תגיות המאמר: ליקויי למידה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר בחסות כתיבת מאמרי בריאות. חשבתם על אימון אישי לליקויי למידה? בשיתוף אתר אוטיזם

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליקויי למידה

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173642 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161870 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152174 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152471 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143976 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143538 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144173 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica