חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית אתרים: שלבים קריטיים בתהליך

מאת: אירה פינסקרבניית אתרים15/09/2012618 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בניית אתרים היא כלי בעל עוצמה שבאמצעותו ניתן לפרסם, לשווק ולמכור מוצרים ושירותים. בנוסף לכך, באמצעות בניית אתרים ניתן להעביר מסרים שאינם בתחום המסחרי, להגות ולנסח רעיונות ולהשפיע על דעת הקהל.  בניית אתרים מאפשרת לקבל כלי לאיסוף נתונים, כגון פרסום שאלונים וכדומה. אם כן, בניית אתרים תורמת לביצועים מסחריים והקמה של כלי תקשורת וירטואליים. על כן תחום בניית האתרים מתפתח ומתרחב מדי שנה.

בתהליך בניית אתרים ישנם מספר שלבים עיקריים. השלב הראשון הוא איפיון האתר. בשלב הזה הלקוח מגדיר את דרישותיו, ואם יש צורך בכך – הוא נעזר באנשי מקצוע. שלב קריטי זה קובע עובדות מכריעות לגבי האתר העתידי. מה ייעודו של האתר, האם זה אתר תדמית, חנות וירטואלית, רשת חברתית, אתר נושא? מה הפעולות המתאפשרות לגולש, למעט קריאה: האם הוא יכול להשאיר תגובה, להזמין מוצר או שירות, לשלם עליו, לקיים דיון עם גולשים אחרים? לעתים על מנת לענות על כל השאלות האלה יש צורך בעריכת מחקר: עיון באתרים קיימים בתחום או באתרים המתחרים, הסקת מסקנות לגבי אטרקטיביות של דרך פעולה כלשהי, גיבוש הרעיון המרכזי של האתר ונקודות החוזק שלו מול המתחרים. התוצאה הסופית של האיפיון הוא מפת אתר, או סכימה של דפי האתר ומערכת הקשרים ביניהם.

בשלבים הבאים יש לתכנת את האתר, לעצב אותו, להקים אותו ולקדם אותו. עיצוב האתר הוא קביעה של המאפיינים הויזואליים שלו. עיצוב מוצלח מספק מראה אסתטי ונעים לעין, ומעבר לכך מאפשר לגולש להתמצא  באתר בקלות ובנוחות.

בניית אתרים נעשית כיום באחת משתי שפות: html או פלאש. תכנות בפלאש מאפשר לגולשים להנות מסרטונים ומאנימציה ללא צורך בטעינתם. אתר שנכתב בפלאש נראה מצועצע, התפריטים זזים ומשנים את גודלם, וכל הממשק הופך למשחק מהנה. החסרון של דפים הכתובים בפלאש הוא שמנועי החיפוש לא מזהים את הטקסטים בתוכם, מה שעשוי לפגוע בקידום.

ישנן עוד סוגיות רבות ומגוונות הקשורות לבניית אתרים, כגון נושא ניהול התוכן וקידום האתר, ההבדלים שבין אתרים סטטיים לדינמיים, אפשרות לשימוש בתבניות מוכנות במקום כתיבת קוד חדש לאתר, וכדומה. יחד עם זאת, ניתן להבין שבניית אתרים דומה מבחינת שלבי התהליך לבניית מבנים. בטכנולוגויות ידועות מראש, סוד ההצלחה של אתר שעולה כעת לאוויר הוא באיפיון נכון, ואילו בהמשך הדרך – בקידומו המתוחכם.

 



תגיות המאמר: בניית אתרים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131626 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131202 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131183 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131112 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131196 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131253 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131222 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213645 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194090 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175738 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174888 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172726 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172300 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162143 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica