חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רצפות פרקט- שאלות ותשובות

מאת: ורד טויןעיצוב19/09/2012735 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פרקט הינו סגנון הריצוף האהוד והמבוקש ביותר בשוק הישראלי ובשוק הבינלאומי גם יחד. בעת רכישת פרקט, סביר להניח כי ניפגש בבעיות ובבלבולים רבים ובמידה ואנו לא ממש מגיעים מהתחום, לא יהיה לנו כל כך פשוט לצאת מזה ולבחור את הפרקט שהכי נכון וראוי לשמש אותנו לטווח ארוך ובאופן הטוב ביותר.

לכן, במסגרת המאמר הבא, נציג שאלות נפוצות וחשובות מהעולם של רצפות פרקט, וננסה להשיב עליהן בצורה הטובה ביותר, על מנת למנוע מכם טעויות מיותרות ולאפשר לכם רכישה חכמה ומושכלת של פרקט לבית.

מ-ת-ח-י-ל-י-ם!!!

מה הם סוגי הפרקטים הקיימים?

נהוג לחלק רצפות פרקט לשלושה סוגים שונים:

1. פרקט עץ שכבתי- מדובר בפרקט העץ המסורתי, שעשוי משתיים או שלוש שכבות שונות של עץ. השכבה הראשונה עשויה בדרך כלל מעץ אציל ויוקרתי ושתי השכבות האחרות מעץ באיכות ירודה יותר, הבא להעניק תמידה, עמידות ועובי לשכבה הראשונה, שאותה, כמובן, נראה ברצפה הלכה למעשה.

2. פרקט עץ גושני- כאן, מדובר גם כן ברצפת פרקט העשוייה עץ טבעי, וההבדל בינה לבין רצפת פרקט מסורתית היא בכך שהיא עשויה מגוש אחד של עץ ולא משכבות שונות. רצפת פרקט גושני הינה יקרה יותר בדרך כלל מזו של פרקט עץ שכבתי, משום שהיא עשוייה מגוש עץ אציל אחד ולא ממספר שכבות, כשאר רק השכבה הראשונה עשויה עץ יקר מאוד, כמו בפרקט העץ הסטנדרטי.

3. פרקט לימינציה- לקטגוריה הזו נכנסים כל הפרקטים שאינם עשויים מעץ טבעי אלא מחומר סינתטי דמוי עץ. טווח המחירים של פרקט לימינציה רחב מאוד, ומשתנה כתלות בקריטריונים רבים כמו איכות, סוג, ארץ מוצא ודוגמה. אולם, באופן כללי, ניתן להצביע על מגמת ירידה משמעותית במחירים של פרקטי לימינציה בהשוואה לרצפות פרקט עץ.

כיצד נבחר באיזה פרקט להשתמש בביתנו?

יש לשאול שתי שאלות מרכזיות על מנת לענות על שאלה מורכבת זו. הראשונה היא מהו התקציב העומד לרשותנו?! במידה ואנו לא מוגבלים בתקציב, נוכל לבחור לעצמינו פרקט גושני מהודר במיוחד אך אם אנחנו מוגבלים בתקציב או מעוניינים להוציא כמה שפחות ולקבל כמה שיותר, נוכל בהחלט לבחור פרקט לימינציה איכותי או פרקט עץ שכבתי זול בהרבה. השאלה השנייה נוגעת לאיכות ולעמידות לאורך זמן. גם אם אין לכם סכום כסף גדול להוציא על רצפות פרקט חדשות, לעיתים, שווה להשקיע מעט יותר על מוצר שאתם סמוכים ובטוחים שישרת אתכם זמן רב ולא יגרום נזקים לטווח הארוך. לכן, גם אם מציעים לכם פרקט זול משמעותית מאחד הדומה לו מאוד ועולה הרבה יותר, ככל הנראה, יש לכך סיבה, ויכולת ההשתמרות והעמידות של שני הפרקטים הלכאורה זהים, איננה שווה. שאלות נוספות רלוונטית בהקשר הזה יכולות להיות: כמה זמן אנו מתכוונים להשתמש ברצפת הפרקט המיועדת?, האם מידת השחיקה אליה תיחשף הרצפה גבוהה או שמא נמוכה? האם העץ שבחרנו מתאים לטמפרטורה ולסביבה האקלימית באזור?., וכמובן? האם פרקט זה מתאים לקו העיצוב בבית ולטעם האישי שלנו?!

באילו חדרים נכון להתקין פרקט?

כמעט בכל חלל שתרצו- חדרי שינה, חדר ילדים, סלון ומסדרון. המגבלה היחידה שיש לפרקט בכלל ובייחוד לפרקט העשוי עץ טבעי היא בכך שהוא לא מגיב טוב למים. על כן, פחות מומלץ להשתמש בריצוף פרקט עבור מטבחים וחדרי מקלחת.

האם ניתן להפעיל חימום תת רצפתי מתחת לפרקט?

אפשרי גם אפשרי. חשוב, בהקשר זה, לשים לב להוראות היצרן ולפעול על פי הן, משום שאין הוראות קבועות והן משתנות מפרקט אחד לחברו...

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131333 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131350 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132117 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131845 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/137000 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138251 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא עיצוב

מאת: דרור אטריעיצוב28/10/172514 צפיות
עבודות של אחזקת נדל"ן מתבצעות על ידי חברות מיוחדות של תחזוקה, ניקיון ושאר שירותי גננות ותיקונים. בנייני מגורים ובנייני משרדים בערים הגדולות זקוקים לעבודות שוטפות של תחזוקה בכל שעות היממה. משרדים גדולים דורשים שעות ארוכות של עבודות תחזוקה וניקיון בכל יום. צוות מקצועי ממונה על ניקיון חדר האוכל, חדרי השירותים וריקון של פחי האשפה במשרדים. שמירה על רמה גבוה של ניקיון תורמת לבניית סביבת עבודה נעימה ובריאה לעובדים ולדיירים.

מאת: moraleעיצוב19/07/175134 צפיות
במהלך השנים התחום של הדפסה על זכוכית השתנה באופן מהותי, מתחום בו נהוג היה להשתמש אך ורק לצרכים עסקיים ושיווקים או לצרכים אומנותיים לשם תצוגה בתערוכות ומוזיאונים, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא שימוש הולך וגובר בהדפסה מסוג זה גם לצרכים אישיים, פרטיים.

מאת: SEOMANעיצוב25/06/172606 צפיות
רוצה לשפר את הלוק שלך? כך תעשי זאת בדרך הנכונה באמצעות שרשרת אחת עדינה שתשנה אותך מקצה לקצה. כל מה שצריך לדעת על האביזרים הקטנים שיכולים לעשות את השינויים הגדולים.

מאת: Droxitעיצוב06/06/172364 צפיות
לעיצוב הדירות הקטנות יש יתרונות רבים, ביניהם בחירת ריהוט פרקטי וייחודי, החל משולחן סלון מעוצב ועד להדפסים על הקירות

מאת: moraleעיצוב19/03/172287 צפיות
כל עסק מבקש לשווק את עצמו לקהל לקוחותיו בכלים הטובים ביותר, בין אם מדבר בשיווק דרך האינטרנט, תקשורת כתובה ואלקטרונית, בשלטי חוצות וכן במיקום בו העסק פועל, אם זה משרד, חנות, מפעל או כל דבר אחר. כל עסק עושה זאת בהתאם לצרכיו ויכולותיו הכלכליות והאחרות.

מאת: רוןעיצוב11/12/162218 צפיות
שרותי זגגות הם תחום הקשור לאספקה, התקנה והחלפת מוצרי זכוכית בבית, ברכב ובעסק, חשוב להזמין זגג אמין היכול לייעץ בבחירת המוצר המתאים להתקנה.

מאת: רוןעיצוב28/09/162258 צפיות
אזורי צל בגינה נוצרים באופן טבעי בגלל הצללה של מבנים או עצים. עיצוב גינה עם השקעה והשראה מאפשר להפוך אזורים זניחים אלה לפינות יפות ומטופחות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica