חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אופציות וחוזים עתידיים – הסברים על התחום למתחילים

מאת: מיכאל שפרשוק ההון20/09/20121215 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעולם שוק ההון קיימות אפשרויות רבות מאד למסחר וביניהן גם אופציות וחוזים עתידיים שהפכו לאמצעי השקעה פופולאריים מאוד בשנים האחרונות. אופציות הן הסכם בין המוכר לקונה כאשר מוכר האופציה מתחייב לגבי עסקה עתידית, בה המוכר ירכוש ממנו את האופציה. כיום אפשר להשקיע כל סכום כסף במניות, אופציות על מניות, מדדים, סחורות ועוד אך מסחר באופציות מחייב הבנה בתחום על מנת להשקיע את הכסף נכון.


אופציות וחוזים עתידיים – זהירות והכרת התחום
המסחר באופציות וחוזים עתידיים דומה למסחר רגיל בין מוכר וקונה אך ההבדל הוא שקיימת הזכות לקנות או למכור חוזה מסוים במחיר מסוים הידוע מראש עד לתאריך קבוע. יש שתי סוגי אופציות כשכל סוג נותן לסוחר את ההזדמנות לנצל שינוי במחיר החוזה העתידי מבלי להחזיק כלל חוזה בפועל.  סוחרים רבים מעדיפים אופציות וחוזים עתידיים כיוון שהן בעלות יכולת לתת תשואת רווח גבוהה וגם בגלל שמי שמעוניין לקנות או למכור יכול לעשות זאת במהירות ובקלות. אופציות וחוזים עתידיים הן מכשיר פיננסי המתאים לרוב לסוחרים מיומנים בתחום זה כיוון שזהו כלי עבודה מתוחכם ומתקדם ביותר אך יש גם אופציות וחוזים עתידיים לאלה שהידע שלהם מועט יותר בתחום ובמיוחד עבור מי שעושה את צעדיו הראשונים בשוק מסחר זה. הבעיה העיקרית שלהם תהיה שאינם מכירים מספיק טוב את ההשפעה של החוזים העתידיים לכן עדיף שמי שרק מתחיל להשקיע בתחום של אופציות וחוזים עתידיים, יתחיל עם השקעת סכומי כסף קטנים.


אופציות בינאריות – מהן?
אופציות בינאריות בשוק ההון הן אופציות מורכבות המיועדות גם לסוחרים מקצועיים וגם למשקיעים חדשים. אופציות בינאריות יכולות להיות רווחיות לאחר מספר דקות של מסחר או עד לפקיעתן בסוף החודש. אופציות בינאריות הן אופציות מתקדמות המציעות לכל משקיע שתי אפשרויות לבחור מבניהן. הראשונה – המשקיע חוזה שינוי כלשהו שאכן מתרחש ואז כתוצאה מכך מרוויח סכום כסף כלשהו קבוע שידוע מראש. האפשרות השנייה היא כאשר המשקיע ניסה לחזות שינוי כלשהו ולא הצליח לנבא נכון את השינוי שהתרחש ואז נאלץ להתמודד עם סכום כסף שהיה ידוע מראש. מסחר באופציות בינאריות הוא פשוט, יש לבחור את הנכס שבו מעוניינים לסחור ואת שעת הפקיעה. ההחלטה על הנכס היא לפי ההשערה של הרוכש אם ערכו  הולך לעלות או לרדת בזמן שנותר עד לשעת הפקיעה. במידה ושיער נכון הרוויח ואם לא הצליח לחזות את השינוי שיתרחש, הפסיד.


אופציות וחוזים עתידיים - אופציות מעוף
אופציות מעוף נסחרות בבורסה כאשר מדד המעוף כולל את פעילותן של 25 המניות שיש להן את ערך השוק הגבוה ביותר. אופציות מעוף נחשבות בשוק ההון הישראלי כהשקעה מסוכנת וספקולטיבית, לכן כל מי שרוצה לסחור בהן צריך להיות מומחה ובעל ניסיון רב. למרות זאת יש להן יתרון, באמצעות גידור להגנה על השקעה, ניתן לנטרל או לצמצם הפסדים העלולים להיווצר מההשקעה וגם ביטוח תיקי ההשקעות. בעוד שבשוק המניות ניתן להרוויח מעליות, בשוק אופציות מעוף ניתן להרוויח מעליות או ירידות, תנודתיות או אי-תנודתיות ועוד. לשוק זה יש סיכויים וסיכונים רבים, גבוהים ומהירים ולכן כל כך חשוב שהמשקיע באופציות מעוף יהיה בעל ידע, ניסיון ומיומנות על מנת להצליח באופן עקבי בהשקעה בשוק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל שפר

מאת: מיכאל שפרשוק ההון27/09/121484 צפיות
אופציות דיגיטאליות (מכונות גם אופציות בינאריות) הן כלי פיננסי מתקדם הפתוח לכל מי שרוצה להתחיל להרוויח בשוק ההון. מסחר באופציות דיגיטאליות מתאפשר תודות לפלטפורמות מסחר אונליין של חברות העוסקות בתחום ושל הבנקים. אופציות דיגיטאליות ניתן למצוא עם מגוון נכסי בסיס כמו סחורות שונות, מדדים, מניות ואפילו מט"ח.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214005 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193453 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193239 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910471 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192995 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182837 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181749 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica