חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב לוגו: יצירת תמצית גרפית של ערכים חיוביים המכוונים לקהל יעד מוגדר

מאת: אירה פינסקרעיצוב גרפי22/09/2012856 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עיצוב לוגו הוא משימה לאנשי מקצוע המתמחים בעיצוב גרפי. מדובר ביצירה של סמל החברה או הארגון, אשר ישפיע רבות על קלות הזיהוי של מוצרי החברה על ידי הלקוחות, ועל הצלחתו הכללית של תהליך המיתוג. קידום המכירות תלוי גם הוא באופן ניכר בלוגו איכותי, שיודע למשוך את העין, לבנות רושם חיובי על המוצר ותחושה טובה לגבי החברה. בהעדר לוגו מעולה אף פרויקט, מבטיח ככל שיהיה, לא יוכל להפוך לריווחי.

לשם עיצוב לוגו מצויין חשוב להכיר את עקרונות העיצוב הבסיסיים ביותר, ולהקדיש תשומת לב מיוחדת לנושא הצבעים, לאופן תפיסתם ולהעברת מסרים באמצעותם. בנוסף, נדרש לבצע עבודת מחקר רצינית בנוגע לקהל היעד, ללמוד את הנורמות המקובלות בחברת האנשים להם מיועד המוצר. עבודה זאת נדרשת על מנת לדבר עם הקהל היעד בשפה שלו, במערכת ערכים שלו ובסגנון הקרוב לו.

הגדרה מדויקת וקולעת של קהל היעד היא הבסיס לעיצוב לוגו. מי יצרוך את המוצר או את השירות, עקרות בית, אנשי עסקים או בני טיפש עשרה? מה רוצים האנשים האלה באופן כללי, ללא קשר למוצר הספציפי? האם הם מחפשים הרפתקאות או בטחון, שינוי או קביעות, דינמיקה או סולידיות? תשובות לשאלות מהסוג הזה יגדירו את המסרים אותם נרצה להעביר, את סוג הקומפוזיציה ואת המטען הרגשי של הלוגו העתידי.

בשלב הזה של תהליך עיצוב לוגו ניתן לגשת להכנת סקיצות ידניות. חשוב לזכור שלוגו מוצלח חייב להיות ייחודי ושונה מאחרים; אסור שיזכיר לוגו אחר או כל דימוי ויזואלי שיכול להתקשר למתחרים או למוצרים אחרים. הלוגו שלכם חייב לשאת ערכים רגשיים הקשורים לחברה, למוצר או לתחום העיסוק. לבסוף, הלוגו חייב להיות פשוט, ניתן להדפסה על כל חומר. אסור שפרטים יעלמו בגלל הקטנת הסמל למימדים המתאימים לכרטיס ביקור. לאחר הכנת מספר סקיצות, ניתן לבחור 2-3 ולעבד אותן בתוכנות מחשב המיועדות לכך.

לסיכום, עיצוב לוגו הוא תהליך לא פשוט, אשר כולל שלבים של עבודת מחקר, ודורש מחשבה מעמיקה והכרות עם נושא המוצר או השירות הממותגים. המטרה העיקרית היא לקשור ערכים רגשיים חיוביים למוצר על ידי יצירת תמצית גרפית פשוטה ולאקונית של ערכים אלה. סמל כזה, אשר נושא ערכים חיוביים ומכיל את שם המוצר או החברה יוצר את התמהיל הנדרש, המהווה בסיס איתן לכל תהליך המיתוג.

 



תגיות המאמר: עיצוב לוגו


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131621 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131196 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131178 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131107 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131190 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131246 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131217 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גרפי

מאת: בנימין קלינגרעיצוב גרפי21/06/213639 צפיות
רישוי זמין וכל מה שצריך לדעת בכדי להגיש בקשה להיתר בניה ! כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי03/04/162301 צפיות
בעוד רבים נוטים להאמין שהחלפת הלוגו או יצירתו של לוגו חדש (אם לא היה כזה קודם) יחד עם שינוי צבע או אלמנט גרפי, זהו שם קוד למיתוג.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162007 צפיות
עיצוב לוגו מדויק וטוב דורש התייחסות למספר גורמים עיקריים, אבל נדמה שאחד המרכזיים שבהם (אם לא המרכזי ביותר) הוא גורם הצבע.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162394 צפיות
כל ארגון ועסק בישראל, קטן או גדול, אשר שואף לפרסם את עצמו כדי להגיע לקהל יעד רחב ככל האפשר ולהגדיל את מחזור המכירות שלו, זקוק לפרסום. כאשר התקציב מאפשר זאת והארגון מוכן לכך, משרד פרסום הוא בהחלט דרך טובה לקדם את מטרותיו השיווקיות של העסק.

מאת: רונית בילרעיצוב גרפי24/02/161964 צפיות
כל עסק צריך לוגו, עסקים גדולים וקטנים כאחד!

סלוגן-דוגמאות

לעיצוב לוגו חשיבות רבה בתהליך המיתוג

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica