חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב לוגו: הסוגים העיקריים של הסמלים

מאת: אירה פינסקרעיצוב גרפי22/09/20121160 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עיצוב לוגו הוא אבן היסוד של תהליך המיתוג של מוצר, שירות או חברה. הנסיון מראה שלוגו מוצלח יודע לקדם מכירות וגם ליצור בסיס לקידום מכירות של מוצרים הבאים. לכן חשוב מאוד להשקיע בעיצוב לוגו את מיטב המשאבים, לא רק מבחינת תקציב, אלא גם מבחינת מחשבה ויצירתיות.

בעיצוב לוגו מבדילים בין שלושה כיוונים עיקריים, או שלושה טיפוסים עיקריים של הסמלים. הסוג הראשון הוא לוגו מוחשי, בו מיוצג ציור מופשט של המוצר הממותג. למשל, אם מדובר ברשת של מוסכים, יצוייר רכב או גלגל, אם מדובר בחברה לאחזקת מבנים, יצוייר בית, ואם מדובר במסעדה בשרית יצוייר עוף אפוי.  סוג זה של סמלים מתאים לקו מוצרים מוגדרים היטב או לחברה אשר תחום עיסוקה צר יחסית.

אם מדובר בחברה אשר מוכרת שירותים שאינם ניתנים לביטוי גרפי מוחשי (למשל, חברה לבקרת איכות או חברה לביטוח), או שעוסקת בתחומים מגוונים, לא ניתן להשתמש בלוגו מוחשי או ציורי. במקרה הזה לוגו אבסטרקטי יתאים יותר. סוג זה של סמלים מתאים לתאגידים גדולים, אם כי לעתים הוא יכול לשמש גם חברה שעוסקת בתחום צר יחסית. כך, למשל, הסמל המוכר לכולם של חברת נייק אינו מייצג נעל, אלא צורה אבסטרקטית שמשדרת דינמיות, מהירות ועלייה. החברה בחרה בסמל אבסטרקטי מתוך מחשבה שאינה מוכרת נעליים, אלא מהירות והצלחה.

הסוג השלישי בו ניתן להשתמש בעת עיצוב לוגו הוא לוגו טקסטואלי או טיפוגרפי. מדובר בסמל שעושה שימוש באותיות או מילים בלבד, ללא ציורים, אפילו אבסטרקטיים. קיימות דוגמאות רבות לסמלים מהסוג הזה, למשל חברת איי בי אם או גוגל. סוג זה של סמל מתאים לחברות וותיקות ומוכרות, או כאלה שהצליל של שמן מוכר לצרכנים (למשל, חברת בי בי סי).

לסיכום, עיצוב לוגו מתבסס על שלושה סוגים עיקריים של סמלים, מסמל מוחשי המהווה ציור מופשט אך ניתן לזיהוי של מוצר או דימוי גרפי אחר, לאבסטרקטי, המעביר רעיון או תכונה ולטיפוגרפי, אשר מוותר על ציור בכלל.  ניתן למצוא דוגמאות מוצלחות מכל סוג של סמלים, אך נדרש לבדוק את ההתאמה של סוג המוצר או החברה לכיוון הנבחר בעיצוב לוגו.

 

 



תגיות המאמר: עיצוב לוגו


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131621 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131196 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131178 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131107 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131190 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131246 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131217 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גרפי

מאת: בנימין קלינגרעיצוב גרפי21/06/213639 צפיות
רישוי זמין וכל מה שצריך לדעת בכדי להגיש בקשה להיתר בניה ! כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי03/04/162301 צפיות
בעוד רבים נוטים להאמין שהחלפת הלוגו או יצירתו של לוגו חדש (אם לא היה כזה קודם) יחד עם שינוי צבע או אלמנט גרפי, זהו שם קוד למיתוג.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162007 צפיות
עיצוב לוגו מדויק וטוב דורש התייחסות למספר גורמים עיקריים, אבל נדמה שאחד המרכזיים שבהם (אם לא המרכזי ביותר) הוא גורם הצבע.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162394 צפיות
כל ארגון ועסק בישראל, קטן או גדול, אשר שואף לפרסם את עצמו כדי להגיע לקהל יעד רחב ככל האפשר ולהגדיל את מחזור המכירות שלו, זקוק לפרסום. כאשר התקציב מאפשר זאת והארגון מוכן לכך, משרד פרסום הוא בהחלט דרך טובה לקדם את מטרותיו השיווקיות של העסק.

מאת: רונית בילרעיצוב גרפי24/02/161964 צפיות
כל עסק צריך לוגו, עסקים גדולים וקטנים כאחד!

סלוגן-דוגמאות

לעיצוב לוגו חשיבות רבה בתהליך המיתוג

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica