חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הצעת חוק תוציא שקיות פלסטיק משימוש?

מאת: משה אלוןהגבלים עסקיים24/09/201216458 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאחרונה פורסם כי חוק חדש עומד להיכנס לתוקף, שיאסור, בדומה לארצות הברית, את השימוש באריזות פלסטיק בסופר מרקט ובמרכול. החוק אמור להוציא שימוש בשקיות פלסטיק מחוץ לחוק ולעגן שימוש בשקיות נייר. מחקר שמתפרסם בימים האחרונים קובע את ההפך בדיוק: הוצאת שקיות הפלסטיק כלל לא יסייע לסביבה, ההפך.

האם שקיות פלסטיק באמת כל כך מזיקות?

התשובה האינטואיטיבית היא כן. קשה למחזרן, הם הורגות חיות ומלכלכות. מצד שני, הן זולות וחזקות ועולות לייצר כ-45 אחוז פחות משקיות נייר. מחקר של הטכניון קובע ההפך לגמרי מהתשובה האינטואיטיבית של כולנו. המשרד להגנת הסביבה מדווח, על פי המחקר, כי רק 8-9 אחוזים מהשקיות הופכות לזיהום ולכלוך ברשות הרבים. החוקרים בטכניון קובעים כי רוב השקיות העשויות פוליאתילן, מה שאנחנו מכירים כשקיות פלסטיק מהסופר – נשארות בבית, ומשמשות לשימוש ביתי חוזר ונשנה, לדוגמה, איסוף גרביים, שמירה על ניירת או בגדים, ולעיתים גם איסוף אשפה. כלומר במקום לזרוק את השקית לזבל עם הגעת הכבודה שבתוכה ליעדה, אנחנו זורקים לתוכה זבל ורק אז זורקים אותה. חוסך הרבה שקיות. כלומר, רק 8-9 אחוזים מהשקיות הללו, אריזות פלסטיק, נזרק לזבל ומזהם את המדינה. מדובר על נזק שולי יחסית לסביבה. בנוסף, עם לחצים של משרד הגנת הסביבה, שקיות הפלסטיק יהפכו ידידותיות יותר לסביבה עם הוספת חומר לייצורן שהופך אותן גם לדוחות לחיות (כדי שלא תאכלנה אותן) וגם למתפרקות יותר באתר ההטמנה.

הקטנת השימוש – אמת או שקר?

אריזות פלסטיק מגיעות בכל יום הביתה, בממוצע 4 שקיות. אם נשלם עליהן, אומרים בכנסת, נפסיק לצרוך אותן – ובתמורה נקבל שקיות בחינם בסופר, כך מציע החוק החדש. המחקר אומר כי אנשים יביאו שקיות מהבית ולא יקנו עוד שקיות – ובכך אולי תקטן כמות שימוש בהן לשיפור מסוים, אבל זה לא יפתור את הבעיה לגמרי.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153386 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152725 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153922 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152782 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151893 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154212 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142523 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא הגבלים עסקיים

מאת: אופירהגבלים עסקיים06/04/161661 צפיות
נוטריון בתל אביב ולצורך העניין כול נוטריון אחר בכול אזור בארץ מבצע כשגרה בדיקות שונות מחייבות וחשובות כאשר הוא נותן אישור נוטריוני למסמך במיוחד כאשר מדובר באישור הקובע נכונותו של מסמך.

מאת: משה מסחרהגבלים עסקיים15/05/146472 צפיות
יש הטוענים שנפילתו של דנקנר החלה כבר לפני יותר משנה. מהמועד שבו הוא ושותפיו רכשו את השליטה באי.די.בי מידיה של משפחת רקאנטי.

מאת: דניאל seoהגבלים עסקיים14/10/128519 צפיות
אילת, היא מוקד תיירות המושך הרבה ישראלים ותיירים, זוהי עיר השמש הנצחית. בקיץ חם מדי באילת על מנת לבלות בה בשעות הצהריים למשל, אך פתרון כמו שחייה ושהייה בחופיה המדהימים יכולים בהחלט להפיג את החום כשטמפרטורת המים היא קרה מאוד ברוב ימות השנה. רוב הישראלים מעדיפים חופשה באילת על חופשה בחו"ל. הער מציעה המון מקומות בילוי ואטרקציות גם לגדולים וגם לקטנים.

מאת: מירה כהןהגבלים עסקיים18/09/128698 צפיות
בוחרים בו בעיקר בגלל הסחבת המשפטית בארץ. הליך הגישור אינו תרופת פלא ושזה לא אומר שכל בעיה

מאת: only-bestהגבלים עסקיים16/06/108671 צפיות
עצם הגשת הבקשה בטענת פרעתי לא מעכבת את הליכי הגבייה בתיק. על מנת לעכב אותם יש צורך בהגשת בקשה נפרדת לעיכוב ההליכים בתיק עד להכרעה בבקשה.

מאת: יוני כץהגבלים עסקיים20/07/099175 צפיות
בהלכת המכירה פרק ז' י' של הרמב"ם אנו רואים את הכלל המרכזי והלא מסויג אשר עונה לנו על השאלה, מה דינו של שליח שנשלח ע"י משלחו לקנות סחורה, ושהחליט לבסוף לקנות את אותה לעצמו? הרמב"ם עונה לנו כי אדם זה ייחשב כרמאי כי חובה על השליח להעדיף את עניינו של שולחו על פני עניינו שלו (לכך התייחס טל בפס"ד קליין), נראה כי הלכה זו של הרמב"ם, המבוססת על מקור מהברייתא הירושלמי ב"ה פ"ה מ"ג.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica