חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרשת איי די בי - מה בדיוק היה שם

מאת: משה מסחרהגבלים עסקיים15/05/20146470 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השופט איתן בורנשטיין הפגין אקטיביזם שיפוטי במינויו את עו"ד חגי אולמן לבעל תפקיד ואת אייל גבאי כמומחה כלכלי בחברת איי.די.בי פתוח.

הדיון המשפטי החל בבקשה שהגישו מחזיקי אגרות החוב של איי.די.בי פיתוח להעביר את המאבק על החברה אל בית המשפט משוק ההון. על הבקשה היו חתומים עורכי הדין שייצגו את מחזיקי האג"ח - עו"ד אייל רוזובסקי ועו"ד גיא גיסין.

במהלך המשפט שמע השופט את שני הצדדים, את טענת מחזיקי האג"ח של איי.די.בי פיתוח, שהחברה של נוחי דנקנר הפכה לחדלת פרעון, ואת הטענה של נציגי דנקנר שהחברה כשרת פירעון ואפילו ברמות נדירות.

בית המשפט בעצם מינה מומחה שקבע החלטת ביניים - אמנם, מבחינת הנכסים החברה היא כשרת פירעון, אבל מבחינה תזרימית, החברה חדלת פירעון. בכפוף לכל זאת הוחלט שעד אוגוסט 2014 תימכר חברת כלל ביטוח.

את הדיון בבית המשפט ניהל השופט על בסיס חוות הדעת ששני צדדים שלא מסכימים לה, ובעצם גם לא ניתנה להם אפשרות לחקור לגביה את המומחה. זאת בניגוד לכללי הדין המוכרים.

הנטייה היא לתמוך בגישתו של השופט מכיוון שבמקרה זה נראה שהיה צורך באקטיביזם חקיקתי. זאת, בשל לוחות הזמנים, כמות המשתתפים בדיון והאינטנסיביות של האירועים שהצריכו להתעלם מכל הפרוצדורות המוכרות, כדי לא להגיע עם פתרונות באיחור רב.

גם בית המשפט העליון הצטרף לגישה של השופט בורשטיין ודחה את בקשות רשות הערעור ובעצם קבע שעל הצדדים למכור את כלל ביטוח, ולא להביא בפני בית המשפט סוגיות משפטיות שאפשר יהיה לפתור אותן רק לאחר שנים רבות.

רבים בתקופה האחרונה תומכים באקטיביזם השיפוטי בו נקט השופט בורנשטיין וטוענים כי העולם הכלכלי, ראוי להסדרה באמצעים אלו. לראיה, גם תיקונים בחקיקה בשנים האחרונות הולכים בעקבות ההתפתחות של הפסיקה שמקדמת פתרונות שלא בהכרח מצויים בחוק.

כדי לדעת על הסדר החוב של אידיבי לחצו כאן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה מסחר

מאת: משה מסחרתיירות ונופש - כללי24/02/152654 צפיות
לברצלונה, ספרד, יש אתרים רבים להציע לתיירים והעיר עצמה מלאה בדוגמאות יפהפיות של האומנות הספרדית, הארכיטקטורה והתרבות המקומית.

מאת: משה מסחרתיירות ונופש - כללי28/08/142614 צפיות
יש משהו קצת מיגע, אבל עם זאת מלהיב, בתהליך שכרוך במציאת טיסות זולות באינטרנט. זהו הרגל כפייתי שמאפיין מטיילים

מאת: משה מסחרבריאות גברים20/03/149278 צפיות
מסאג' לגבר פעם נראה היה כאילו רק גברים שנפגעו תוך כדי משחק הכדורגל מקבלים עיסוי מיידי מהמטפל הקבוצתי, ולא ראינו גברים רבים שמחפשים מסאג' לגבר סתם ככה כדי להרגיש טוב יותר. גם אם סבלו ממתח וכאב באזור הצוואר או הגב התחתון..

מאת: משה מסחרטיולים בחו"ל06/03/141507 צפיות
ברצלונה, כמו הערים הגדולות באירופה, היא עיר שאי אפשר לעמוד בפניה. רבים מהתיירים שמגיעים אליה מתאהבים בה ונשארים לפעמים חודש, שנה, ואפילו עשר שנים.

מאת: משה מסחרבר ובת מצווה24/12/132914 צפיות
הקליפ הפך בשנים האחרונות לחיוני ביותר להצלחת אירוע הבר מצווה. קליפ באורך כשמונה עד עשר דקות, מוקרן על המסך הגדול במהלך המסיבה ומלווה במוסיקה שמושמעת דרך מערכת קול מעולה, מאיר את חתן הבר מצווה ואת מסלול חייו עד כה באור מיוחד במינו. הקליפ מאפשר לאורחי המסיבה לחוות את הייחודיות של הנער שחוגג בר מצווה.

מאת: משה מסחרספורט וכושר גופני - כללי26/05/132664 צפיות
נעלי ספורט הישנות הוחלפו עד מהרה על ידי נעליים בעלות ריפודי אוויר ומילוי בג'ל. חומרים אלה תרמו לביצועים טכניים טובים בהרבה. נעלי ספורט לגברים החלו להופיע במגוון של צבעים וצורות והם נרכשו לא רק בזכות היכולת הביצועית שלהם אלא גם בשל המראה הלוהט שלהם.

מאת: משה מסחרשיפוצים26/05/131491 צפיות
בניית דק בגינה היא פיתרון עיצובי מקסים לחצר הבית. אם הדק נבנה בקפידה הוא יכול גם להעלות את ערכו של הבית. במאמר תמצאו מדריך מפורט לפי שלבים לבניית הדק שלכם בגינה

מאמרים נוספים בנושא הגבלים עסקיים

מאת: אופירהגבלים עסקיים06/04/161659 צפיות
נוטריון בתל אביב ולצורך העניין כול נוטריון אחר בכול אזור בארץ מבצע כשגרה בדיקות שונות מחייבות וחשובות כאשר הוא נותן אישור נוטריוני למסמך במיוחד כאשר מדובר באישור הקובע נכונותו של מסמך.

מאת: דניאל seoהגבלים עסקיים14/10/128519 צפיות
אילת, היא מוקד תיירות המושך הרבה ישראלים ותיירים, זוהי עיר השמש הנצחית. בקיץ חם מדי באילת על מנת לבלות בה בשעות הצהריים למשל, אך פתרון כמו שחייה ושהייה בחופיה המדהימים יכולים בהחלט להפיג את החום כשטמפרטורת המים היא קרה מאוד ברוב ימות השנה. רוב הישראלים מעדיפים חופשה באילת על חופשה בחו"ל. הער מציעה המון מקומות בילוי ואטרקציות גם לגדולים וגם לקטנים.

מאת: משה אלוןהגבלים עסקיים24/09/1216458 צפיות
לאחרונה פורסם כי חוק חדש עומד להיכנס לתוקף, שיאסור, בדומה לארצות הברית, את השימוש באריזות פלסטיק בסופר מרקט ובמרכול.

מאת: מירה כהןהגבלים עסקיים18/09/128698 צפיות
בוחרים בו בעיקר בגלל הסחבת המשפטית בארץ. הליך הגישור אינו תרופת פלא ושזה לא אומר שכל בעיה

מאת: only-bestהגבלים עסקיים16/06/108669 צפיות
עצם הגשת הבקשה בטענת פרעתי לא מעכבת את הליכי הגבייה בתיק. על מנת לעכב אותם יש צורך בהגשת בקשה נפרדת לעיכוב ההליכים בתיק עד להכרעה בבקשה.

מאת: יוני כץהגבלים עסקיים20/07/099174 צפיות
בהלכת המכירה פרק ז' י' של הרמב"ם אנו רואים את הכלל המרכזי והלא מסויג אשר עונה לנו על השאלה, מה דינו של שליח שנשלח ע"י משלחו לקנות סחורה, ושהחליט לבסוף לקנות את אותה לעצמו? הרמב"ם עונה לנו כי אדם זה ייחשב כרמאי כי חובה על השליח להעדיף את עניינו של שולחו על פני עניינו שלו (לכך התייחס טל בפס"ד קליין), נראה כי הלכה זו של הרמב"ם, המבוססת על מקור מהברייתא הירושלמי ב"ה פ"ה מ"ג.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica