חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ילדים וגירושין - השפעות משבר הגירושין על ילדים

יחד עם שכיחותה ההולכת וגוברת של תופעת הגירושין גדל והולך מספרם של ילדים שחווים גירושין.

תחושת האובדן בגירושין משפיעה עמוקות על הילדים. מתעוררים אצלם רגשות שלכעס,עצבות, תחושת בדידות, רגשות אשם, בלבול וחוסר אונים. הגירושים יוצרים מתח וחרדה מעצם הקונפליקט ההורי, מחווית האובדנים בתהליך עצמוומדאגות קיומיות. הילדים חווים שינויים כלכליים, לעיתים מעבר מקום מגורים , ובעיקראובדן המשכיות של המשפחה השלמה ושל הזמינות של אחד ההורים . ילדים רבים לא יודעים מה מתרחש , חשים חוסר שליטה על המצב המשפחתי, נקלעים למצב של נאמנות כפולה להורים וכל אלה גורמים ללחצים ומתערער אצלם האמון ותחושת הביטחון. הילדים מבטאים את קשייהם באופנים שונים . לדוגמה, ילדים קטנים, בגילאי גן, נוטים להתפרצויות זעם, לקשיי שינה, לקשיי פרידה(נצמדים למבוגרים)ולעיתים יש נסיגה בשליטה על צרכים, ילדי בי"ס צעירים מבטאים צער עמוק, פחדים, קשיי שינה ואכילה, יש געגועים וכמיהה להורה, בדרך כלל האב, שגר מחוץ לביתו. לפעמים הילדים מגיבים בתגובות פסיכוסומאטיות וההורים צריכים להיות ערים לכך. בדרך כלל תגובות של הילדים פוחתות או נעלמות לאחר שנה –שנתיים אם כי יש סיכון שאצל ילדים מסוימים התגובה עלולה להיהפך לכרונית וזה קשור פעמים רבות לקשיים שקדמו למשבר הגירושין.

על פי הספרות המקצועית , יש מספר גורמים המסייעים לילדי גירושין להתגבר על המשבר: Wallerstein & ,Kelly ,1976) ; Amato ,1993).

1. הפחתת העימות בין ההורים ויכולתם ליצור שיתוף פעולה כהורים למרות הפרידה . ידוע כי הגורמים העיקריים להתפתחות לא תקינה של הילדים הם החשיפה לקונפליקט המתמשך בתהליך הגירושין ומערכות היחסים המשפחתיות המתהוות לאחר הגירושין. חשיפתם של הילדים לעימות ולתקשורת הלקויה בין ההורים מפריע להם להתמודד עם המשימות ההתפתחויות, משנה את אופי היחסים הורה-ילד, יוצר חוסר אונים וחרדה, מפריע ליצירת זהות עצמית ומחליש את כוח ההגנה של ההורים.

2. שמירת קשר עם שני ההורים. יש לאפשר לשני ההורים נגישות לילדים ולאפשר לכל הורה לפתח יחסים עצמאיים וקשר קרוב עם ילדיו. מעורבות ההורה הלא משמורן, קשר קבוע וסדיר עם הילד וביקורים התואמים לגיל וצורכיו, המקבלים עידוד מההורה המשמורן,מסייעים להסתגלות ותפקוד טוב יותר של הילד

3. גורם נוסף המשפיע על הסתגלותם של הילדים הנו הסתגלות ההורים לגירושין. מצבו הרגשי של ההורה המתגרש משפיע על מצבו הרגשי של הילד. הורים שמצליחים להתמודד עם משבר הגירושין, יכולים להעניק לילדיהם את תשומת הלב והאהבה, שכל כך נחוצים להם, ומסייעים להם להתגבר על המשבר. 4.מתן מידע לילד לגבי הגירושין והסבר מותאם לגילו.

5. שמירה על אזורי בטחון בחיי הילדים וצמצום השינויים עד כמה שניתן כגון: אזור מגורים,בית, בי"ס,

6.מערכת תמיכה רחבה כגון: הורים, אחים, סבים, דודים, חברים.

הערה: יש מקרים בהם מומלץ להתייעץ עם גורם מטפל לו יש ניסיון בתחום ילדים וגירושין כגון: מטפלת זוגית ומשפחתית, פסיכולוג/ית.

ביבליוגרפיה

Amato, P.R. (1993).Children adjustment to divorce: Theories, Hypotheses and ampirical support. Journal of Marriage and the Family,55,23-38.

Wallerstein, J. (1983). Stress coping and development in children. N. Gramezy. M.

Rutter (EDS), N.Y. Mcgraw Hill. 265-301.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מטפלת זוגית

יועצת זוגית

http://www.hgf.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגית פריידס

מאת: חגית פריידסבגידות16/10/1510540 צפיות
האם בגידה זה סוף או התחלה ? האם ניתן לשקם את היחסים? האם אפשרי להתגבר על חוסר האמון? גילוי הבגידה גורמת לסערת רגשות ורבים מקבלים החלטות חפוזות. לכן, לפני כל קבלת החלטה, ככל שתהיה, מומלץ לפנות למטפלת זוגית. על מה קורה בחדר הטיפול תקראו בהמשך..

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי28/02/151195 צפיות
גירושין בשיתוף פעולה הינה שיטה חדשנית להתגרש בהידברות מחוץ לכותלי בית המשפט. זהו תהליך ייחודי, שבו צוות של אנשי מקצוע מסייעים לבני הזוג בפתרון כל המחלוקות. הצוות כולל עורכי דין ,מטפלים זוגיים ומשפחתיים ועל פי הצורך מומחים נוספים כגון מומחה פיננסי, מומחה ילדים ועוד. ליועצי הגירושין תפקיד משמעותי בצוות. יועצי הגירושין הינם מטפלים זוגיים ומשפחתיים בעלי ניסיון רב בטיפול זוגי מקצועי האמונים על ההיבטים הרגשיים, בניית התוכנית ההורית לאחר הגירושין, סיוע ביצירת תקשורת יעילה בין ההורים, פתרון משברים זמניים ועוד. קרא עוד...

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי31/01/151056 צפיות
גירושין בשיתוף פעולה הינה שיטה חדשנית להתגרש בהידברות מחוץ לכותלי בית המשפט. זהו תהליך ייחודי, שבו צוות של אנשי מקצוע מסייעים לבני הזוג בפתרון כל המחלוקות. הצוות כולל עורכי דין ,מטפלים זוגיים ומשפחתיים ועל פי הצורך מומחים נוספים כגון מומחה פיננסי, מומחה ילדים ועוד. ליועצי הגירושין תפקיד משמעותי בצוות. יועצי הגירושין הינם מטפלים זוגיים ומשפחתיים בעלי ניסיון רב בטיפול זוגי מקצועי האמונים על ההיבטים הרגשיים, בניית התוכנית ההורית לאחר הגירושין, סיוע ביצירת תקשורת יעילה בין ההורים, פתרון משברים זמניים ועוד. קרא עוד...

מאת: חגית פריידסנישואין27/09/131545 צפיות
הבגידה היא לא תוצאה של צורך במין אלא תוצאה של חסר ביחסים רגשיים מספקים כמו חסר באהבה,בקשר, באינטימיות, בתשוקה, בתקשורת., תחושת בדידות רגשית , ריקנות , כעסים וקונפליקטים לא פתורים. ניתן לראות בבגידה כסימפטום של מערכת היחסים הזוגית ואמירה לגבי איכות הקשר הזוגי. יש תקופות רגישות לכניסה לרומן ויש מספר סוגי רומן . איך נוצר רומן? האם ניתן לשקם זוגיות בגין בגידה

מאת: חגית פריידסהורות01/10/121601 צפיות
כיצד הילדים שלכם מאותתים שהם זקוקים לתשומת לב מיוחדת בתקופת הגירושין?? אילו תגובות צפויות ונורמטיביות? כיצד הם מביעים את מצוקתם עקב הפרידה ?? התגובות הצפויות ודרכי ההתמודדות יובאו במאמר שלהלן.

מאת: חגית פריידסהורות23/04/111701 צפיות
אמא ואבא יקרים, אני רק ילד אז בבקשה....

מאת: חגית פריידסדיני משפחה21/08/101455 צפיות
גישור בעת גירושין מחייב מודל טיפולי יותר בו ניתנת התייחסות לרגשות ולתהליך הפסיכולוגי אותו עוברים הצדדים והשפעתו על קבלת ההחלטות. ידע של המגשר לגבי הצרכים ההתפתחותיים והפסיכולוגיים של הילדים מסייע להורים לקבל החלטות נכונות ומיטיבות.

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215170 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204681 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201171 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201463 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201425 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173103 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173406 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica