חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תגובות צפויות של ילדים לגירושין

מאת: חגית פריידסהורות01/10/20121599 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ילדים וגירושין - שני אירועים עיקריים מהווים גורמי לחץ על ילדים שהוריהם נמצאים בתהליך גירושין. אירוע אחד זה קבלת המידע לגבי הגירושין והאירוע השני זה עזיבת אחד ההורים את הבית. ילדים מתמודדים באופן שונה עם משבר הגירושין . חלק יביעו את הקושי באופן מילולי אולם רבים יגיבו באופןלגילם וליכולת שלהם להבין מה קורה.

הגיל והשלב ההתפתחותי, הוא אחד הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על אופן התגובה.

עד גיל שנתיים -- הילד תלוי מאוד בהוריו הן פיזית והן רגשית. זהו שלב בו התינוק מפתח את תחושת האמון בסביבה והביטחון בהוריו. לפיכך, יש חשיבות רבה לקשר קבוע ואינטנסיבי עם ההורה הלא משמורן. מומלץ לשים לילד תמונה של ההורה הלא משמורן כתזכורת וחשוב מאוד שלילד יהיה צעצוע או חפץ אהוב ( למשל ה"סמרטוט" או הבובה המיוחדת שלו) במעבר מבית אחד לשני.

מגיל שנתיים עד חמש – שלב בו הילד מפתח תפיסה עצמית והרגשה של הזדהות עם הוריו. הוא קשור להוריו ונוטה לייחס לו כוח של 'הכל יכול'. יש אצלו בלבול בין דמיון למציאות. בעניין הגירושין, אין הבנה עמוקה לתוכן אלא לרגשות, לטון הדיבור. הילד מגיב בהתנהגות רגרסיבית, חרד מנטישהעל ידי שני ההורים ולכן נצמד אליהם( קושי במעברים מהורה אחד לשני). הואמרגיש אשם בגירושין ומגיב בהתנהגות רגרסיבית כמו הרטבת לילה, הילד מגיב בבכיינות , אי שקט, תוקפנות ולעיתים התפרצויות זעם.

חשוב להביע הרבה אהבה לילד ומגע גופני, להבטיח ששני ההורים ידאגו להם באמצעות קשר רציף, תדיר וקבוע.

מגיל חמש עד שמונה - זהו שלב של כניסה לבית הספר ויצירת קשרים חברתיים. בגיל זה הילד מבין יותר את משמעות הגירושין, מוטרד מעזיבת ההורה את הבית, מרגיש עצוב וחש געגועים. המצוקה באה לידי ביטוי בפחדים,בעיות שינה, הרטבה או קשיים בבית הספר.בגיל זה יש לילד משאלה לאיחוד מחדש של ההורים. כמו כן בשלב זה הילד בקונפליקט נאמנות ויש לו צורך לרצות כל הורה.

יש חשיבות רבה לשוחח עם הילד, להעביר לו מסר שהפרידה סופית,

לסייע לו לבטא את רגשותיו ביחס לפרידה ולתת את התמיכה הרגשית.

מגיל תשע עד שתיים-עשרה - יש התפתחות שכלית גבוהה יותר ויש הבנה טובה יותר של המציאות. הילד מעוניין לקבל מידע ולהביע דעתו. יש נטייה לשיפוטיות וגילוי נאמנות רק כלפי הורה אחד. כאשר הילד מעורב בקונפליקט, יש סכנה ביצירת ברית עם אחד ההורים וכעס כלפי ההורה השני. המצוקה תתבטא בסימפטומים גופניים, קשיי ריכוז וגילויי תוקפנות.

בשלב התפתחותי זה ניתן לשוחח עם הילד, לברר עמדות ורגשות. חשוב מאוד לאלערב אותם בקונפליקט, לכבד את פעילותם החברתית ולהתגמש בהסדרי הראיה בהתאם.

גיל ההתבגרות - זהו שלב של השתחררות פסיכולוגית של הילד מהוריו ולילד יש צורך בהם כבסיס ובטחון לקראת היציאה לעצמאות. ההתנהגות בדרך כלל מאופיינת בתגובות קיצוניות. במשבר הגירושין יש תגובות קיצוניות כלפי ההורים (קורבן ואשם), עלולים להסתגר או לקחת אחריות יתר, יש חרדה מקשיים כלכליים וחרדה לגבי תפקודם כבני זוג בעתיד.

הילד המתבגר זקוקים לתמיכה ובטחון מהוריו, הבנת הצורך בעצמאות ובמרחב לצד גבולות ברורים.

הערה: במידת הצורך ניתן להתייעץ עם כל גורם טיפולי עם ידע וניסיון בתחום ילדים וגירושין כגון: מטפלת זוגית ומשפחתית, פסיכולוג ילדים, יועצת זוגית ומשפחתית.

ילדים וגירושין - שני אירועים עיקריים מהווים גורמי לחץ על ילדים שהוריהם נמצאים  בתהליך גירושין. אירוע אחד זה  קבלת המידע לגבי הגירושין והאירוע השני זה עזיבת אחד ההורים את הבית. ילדים מתמודדים באופן שונה עם משבר הגירושין . חלק יביעו את הקושי באופן מילולי אולם רבים יגיבו באופן  לגילם וליכולת שלהם להבין מה קורה.

הגיל והשלב ההתפתחותי, הוא אחד הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על אופן התגובה.

עד גיל שנתיים -- הילד תלוי מאוד בהוריו הן פיזית והן רגשית. זהו שלב בו התינוק מפתח את תחושת האמון בסביבה והביטחון בהוריו. לפיכך, יש חשיבות רבה לקשר קבוע  ואינטנסיבי עם ההורה הלא משמורן. מומלץ לשים לילד תמונה של ההורה הלא משמורן כתזכורת וחשוב מאוד שלילד יהיה צעצוע או חפץ אהוב ( למשל ה"סמרטוט" או הבובה המיוחדת שלו) במעבר מבית אחד לשני.

מגיל שנתיים עד חמש - שלב בו הילד מפתח תפיסה עצמית והרגשה של הזדהות עם הוריו. הוא קשור להוריו ונוטה לייחס לו כוח  של 'הכל יכול'.  יש אצלו בלבול  בין דמיון למציאות. בעניין הגירושין, אין הבנה עמוקה לתוכן  אלא לרגשות, לטון הדיבור. הילד מגיב בהתנהגות רגרסיבית, חרד מנטישה  על ידי שני ההורים ולכן נצמד אליהם( קושי במעברים מהורה אחד לשני). הוא  מרגיש אשם בגירושין ומגיב בהתנהגות רגרסיבית כמו הרטבת לילה, הילד מגיב בבכיינות , אי שקט, תוקפנות  ולעיתים התפרצויות זעם.

חשוב להביע הרבה אהבה לילד ומגע גופני, להבטיח  ששני ההורים ידאגו להם באמצעות קשר רציף, תדיר וקבוע.

מגיל חמש עד שמונה -  זהו שלב של כניסה לבית הספר ויצירת קשרים חברתיים. בגיל זה הילד מבין יותר את משמעות הגירושין,  מוטרד מעזיבת ההורה את הבית, מרגיש עצוב וחש געגועים.  המצוקה באה לידי ביטוי בפחדים,בעיות שינה, הרטבה או קשיים בבית הספר.בגיל זה יש לילד משאלה לאיחוד מחדש של ההורים. כמו כן בשלב זה הילד בקונפליקט נאמנות ויש לו צורך לרצות כל הורה.

יש חשיבות רבה לשוחח עם הילד, להעביר לו מסר שהפרידה סופית,

לסייע לו לבטא את רגשותיו ביחס לפרידה ולתת את התמיכה הרגשית.

מגיל  תשע עד שתיים-עשרה - יש התפתחות שכלית גבוהה יותר ויש הבנה טובה יותר של המציאות.  הילד מעוניין לקבל מידע ולהביע דעתו.  יש נטייה לשיפוטיות וגילוי נאמנות רק כלפי הורה אחד.  כאשר הילד מעורב בקונפליקט, יש סכנה ביצירת ברית עם אחד ההורים וכעס  כלפי ההורה השני. המצוקה תתבטא בסימפטומים גופניים, קשיי ריכוז וגילויי תוקפנות.

בשלב התפתחותי זה ניתן לשוחח עם הילד, לברר עמדות ורגשות. חשוב מאוד לא  לערב אותם בקונפליקט, לכבד את פעילותם החברתית ולהתגמש בהסדרי הראיה בהתאם.

גיל ההתבגרות -  זהו שלב של השתחררות פסיכולוגית של הילד מהוריו ולילד יש צורך בהם כבסיס ובטחון לקראת היציאה לעצמאות. ההתנהגות בדרך כלל מאופיינת בתגובות קיצוניות. במשבר הגירושין יש תגובות קיצוניות כלפי ההורים (קורבן ואשם), עלולים להסתגר או לקחת אחריות יתר, יש חרדה מקשיים כלכליים וחרדה לגבי  תפקודם כבני זוג בעתיד.

הילד המתבגר זקוקים לתמיכה ובטחון מהוריו, הבנת הצורך בעצמאות ובמרחב לצד גבולות ברורים.

הערה: במידת הצורך ניתן להתייעץ עם כל גורם טיפולי עם ידע וניסיון בתחום ילדים וגירושין כגון: מטפלת זוגית ומשפחתית, פסיכולוג ילדים, יועצת זוגית ומשפחתית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מטפלת זוגית

יועצת זוגית

http://www.hgf.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגית פריידס

מאת: חגית פריידסבגידות16/10/1510506 צפיות
האם בגידה זה סוף או התחלה ? האם ניתן לשקם את היחסים? האם אפשרי להתגבר על חוסר האמון? גילוי הבגידה גורמת לסערת רגשות ורבים מקבלים החלטות חפוזות. לכן, לפני כל קבלת החלטה, ככל שתהיה, מומלץ לפנות למטפלת זוגית. על מה קורה בחדר הטיפול תקראו בהמשך..

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי28/02/151192 צפיות
גירושין בשיתוף פעולה הינה שיטה חדשנית להתגרש בהידברות מחוץ לכותלי בית המשפט. זהו תהליך ייחודי, שבו צוות של אנשי מקצוע מסייעים לבני הזוג בפתרון כל המחלוקות. הצוות כולל עורכי דין ,מטפלים זוגיים ומשפחתיים ועל פי הצורך מומחים נוספים כגון מומחה פיננסי, מומחה ילדים ועוד. ליועצי הגירושין תפקיד משמעותי בצוות. יועצי הגירושין הינם מטפלים זוגיים ומשפחתיים בעלי ניסיון רב בטיפול זוגי מקצועי האמונים על ההיבטים הרגשיים, בניית התוכנית ההורית לאחר הגירושין, סיוע ביצירת תקשורת יעילה בין ההורים, פתרון משברים זמניים ועוד. קרא עוד...

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי31/01/151055 צפיות
גירושין בשיתוף פעולה הינה שיטה חדשנית להתגרש בהידברות מחוץ לכותלי בית המשפט. זהו תהליך ייחודי, שבו צוות של אנשי מקצוע מסייעים לבני הזוג בפתרון כל המחלוקות. הצוות כולל עורכי דין ,מטפלים זוגיים ומשפחתיים ועל פי הצורך מומחים נוספים כגון מומחה פיננסי, מומחה ילדים ועוד. ליועצי הגירושין תפקיד משמעותי בצוות. יועצי הגירושין הינם מטפלים זוגיים ומשפחתיים בעלי ניסיון רב בטיפול זוגי מקצועי האמונים על ההיבטים הרגשיים, בניית התוכנית ההורית לאחר הגירושין, סיוע ביצירת תקשורת יעילה בין ההורים, פתרון משברים זמניים ועוד. קרא עוד...

מאת: חגית פריידסנישואין27/09/131544 צפיות
הבגידה היא לא תוצאה של צורך במין אלא תוצאה של חסר ביחסים רגשיים מספקים כמו חסר באהבה,בקשר, באינטימיות, בתשוקה, בתקשורת., תחושת בדידות רגשית , ריקנות , כעסים וקונפליקטים לא פתורים. ניתן לראות בבגידה כסימפטום של מערכת היחסים הזוגית ואמירה לגבי איכות הקשר הזוגי. יש תקופות רגישות לכניסה לרומן ויש מספר סוגי רומן . איך נוצר רומן? האם ניתן לשקם זוגיות בגין בגידה

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי29/09/121605 צפיות
יחד עם שכיחותה ההולכת וגוברת של תופעת הגירושין גדל והולך מספרם של ילדים שחווים גירושין. מה עובר עליהם וכיצד ניתן לסייע תוכלו לקרוא במאמר שלהלן.

מאת: חגית פריידסהורות23/04/111697 צפיות
אמא ואבא יקרים, אני רק ילד אז בבקשה....

מאת: חגית פריידסדיני משפחה21/08/101454 צפיות
גישור בעת גירושין מחייב מודל טיפולי יותר בו ניתנת התייחסות לרגשות ולתהליך הפסיכולוגי אותו עוברים הצדדים והשפעתו על קבלת ההחלטות. ידע של המגשר לגבי הצרכים ההתפתחותיים והפסיכולוגיים של הילדים מסייע להורים לקבל החלטות נכונות ומיטיבות.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213981 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204566 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204609 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201448 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201438 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201482 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201618 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica