חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה בישראל עוד מפחדים מהידרופוניקה? הפרכת מיתוסים

מאת: Nature.Techבוטניקה03/10/20128671 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דיברנו עם אנשים , בלשנו בפורומים , התייעצנו עם מגדלים מנוסים.. וכמעט כולם, היו סקפטיים וספקנים בנוגע לפרקטיות שבהיידרופוניקה.

לרוב העלות הראשונית היא שמרתיעה אותם, לאחר מכן מגיעים כמה מלמולים על כמה שהזנת הצמחים עם דשנים נוזליים הינה מחוץ לתחום עבורם, ואז יוצא החוצה כל המידע השגוי בו אחזו כל השנים.

אז אנו כאן, בכדי להסביר ולתקן עוולות שנעשו כלפי השיטה הכ"כ פשוטה וחכמה הזו,השיטה שהייתה נהוגה עוד בגני בבל התלויים , שהינה תוצר מדידותיו של המדע את הטבע.

  • יקר מדי – תחת ההגדרה יקר נכנס כל מה שעולה לנו כסף , אך אנשים נוטים לשכוח את הגורמים העיקריים והיומיומיים שיוצאים מכיסם בטיפין טיפין. מים לצורך העניין, הם עניין יקר – ונחסכים בעד 80% ב הידרופוניקה.
    מקום – מטר מרובע של אדמה בישראל עולה יותר מאדמה על גדות אגם בעמק יפהפה בקנדה.. האדמה פה יקרה, ובהידרופוניקה תגדלו עד פי 8 תוצרת למ"ר בהשוואה לגידולי אדמה בשל היכולת לגדל לגובה.
    זמן – לפי האימרה הידועה גם הוא שווה כסף, הידרופוניקה חוסכת לכם המון זמן.
    אמנם ב הידרופוניקה אכן מדובר בהשקעה ראשונית גדולה יחסית לגידולי אדמה , אך היא מחזירה עצמה כבר במחזור הגידול השני, כאשר התוצרת גדולה בעד פי 2 לצמח, כמות הצמחים היא עד פי 8 והשימוש במים הסתכם בכ-20%.
    מעבר לזה, חסכון הוא גם לא ליסוע לסופר, לקנות פחות, לא לזרוק את החסה שלא נאכלה,לא לרסס וכו'.
  • מסובך מדי – זו אולי האימרה הכי לא נכונה הרווחת בנוגע להידרופוניקה.
    בסה"כ מדובר במדע מדוייק, שעם הוראות מדוייקות וטיפול אחראי יניב את מלוא הפוטנציאל הגנטי של הצמח.
    מלבד זאת – בהידרופוניקה אין עבודת כפיים מפרכת, אין עשבים שוטים , אין מחלות מהאדמה או השקייה יומיומית , זה PLUG & PLAY , חבר לחשמל ושב לקרוא עיתון.
    הפעמים היחידות בהן תצטרך לתחזק את הערכה הן בעת הדישון, החלפת המים וקצירת הפירות. זהו.
  • לא ניתן לגדל אורגני – אנו מודים שדישון אורגני ב הידרופוניקה מאתגר יותר מדישון רגיל ע"פ טבלה, אך גם הוא אפשרי לחלוטין לאלו הרוצים בכך!
    ישנן שיטות כגון 'תה קומפוסט' שממיסות את האלמנטים במים או דשנים מיוחדים, באיזון הבקטריות ניתן לשלוט בתוספת מי חמצן והחלפת המים בכל דישון. מי שיבחרו לגדל אורגני יוכלו להיוועץ בנו בנושא.
  • מישהו כתב בפורום כתשובה לתוהה בנוגע ל הידרופוניקה את המשפט הבא: "עגבניות הידרופוניות וזעתר מרחף הם לא בדיוק גידולים נפוצים מחוץ לנאסא". אז אנחנו מבטיחים לכם, שבגידול נכון , העגבניות ההידרופוניות שלכם יהיו מהטעימות שתטעמו, והזעתר המרחף יבשם לכם את הבית פלאים.
    גם סבתא שלי חשבה שאייפון הוא מכשיר מסובך שאין לה סיכוי להבין, אבל מטרתה של הטכנולוגיה היא להקל ולפשט לאדם הפשוט , וכמו שסבתא כבר למדה איך להשתמש באייפון.. כך כל אחד, אם לא יפחד, ידע לגדל הידרופוני.

     

    Nature.Tech

    מפשטים את הגינון המסורתי עם ערכות היידרופוניות אנכיות שמאפשרות לך לגדל את הפירות והירקות שלך בבית , תוך חסכון משמעותי במים , מקום , זמן וכסף.

     





     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:

    Nature.Tech כשטבע פוגש טכנולוגיה

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת Nature.Tech

    מאת: Nature.Techגינון03/10/121072 צפיות
    מה הם היתרונות של גידול מזון לעצמכם בבית? חסכון, יעילות, קיימות עצמית, חינוך לעתיד, מזון בריא יותר, ללא ריסוסים וכימיקאלים מסוכנים, בימינו הטכנלוגיות מאפשרות לנו לגדל מזון בריא בקלות רבה בעזרת טכנולוגיות מתקדמות...

    מאת: Nature.Techגינון03/10/121093 צפיות
    זכינו לחיות בימים בהן אמיתות רבות יוצאות לאור לאחר שנים ארוכות שהוחזקנו בשבי השקר, הטבעונות היא אחת מהן. השקר הגדול הפריד אותנו מהטבע, שם אותנו כבעליו הבלעדיים, הוא התיר לנו לגדל חיות בסבל נורא.

    מאת: Nature.Techגינון03/10/121088 צפיות
    במאמרנו נתייחס לשתילה בערכה הידרופונית / איירופונית , אך את ההתייחסות יש לבצע גם לפני שתילה באדמה. בבואכם לשתול את גינת חלומותיכם עליכם להתחשב במס' גורמים טרם השתילה.

    מאמרים נוספים בנושא בוטניקה

    מאת: מורן קידןבוטניקה07/08/134715 צפיות
    וירוס מוזאיקת המלפפון הוא נגיף הפוגע בעלי הצמחים ובגבעולים שלו. לווירוס זה יש תפוצה רחבה (עולמית) והוא פוגע במגוון רחב מאוד של צמחים.

    מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה28/05/128668 צפיות
    עיצוב גינות כיום איננו דומה ולו במקצת לעבודות עיצוב גינות בעבר. כיום עיצוב גינות ישראלי רכש לו מקום מכובד של כבוד מול כל מדינה מערבית מתקדמת. על זאת ועוד במאמר הבא

    מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה14/05/128767 צפיות
    מאמר בנושא עיצוב גינות לבית או למשרד

    מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה02/02/128894 צפיות
    בכל הנוגע עבור עיצוב גינות חוקי המשחק השתנו. מה שפעם היה בגדר תחביב למשוגעים לדבר כיום עיצוב גינות הינו מקצוע מוסמך על פי לימודים נוקשים. כיום יודעים כולם בניגוד לעבר כי עיצוב גינות הינו תחום עיסוק למקצוענים והתמורה למגע ידו של בעל מקצוע מוסמך בנושא הוא חסר תקדים. על זאת ועוד במאמר המרתק הבא

    מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה22/01/128995 צפיות
    מדוע וכיצד מתכננים גינה מכל סוג שהיא לקראת החורף? על אלו דברים חשוב לשים דגש? מה יעלה בגורלם של צמחי קיץ שכעת חשופים לפגעי מזג האויר הקר? על כך ועוד רבים במאמר המרתק הבא אודות תכנון גינה כמו גם עיצוב גינות

    מאת: ליבובבוטניקה28/08/119386 צפיות
    כל אחד רוצה ליהנות מגינה ירוקה ומטופחת, אבל אין ספק כי תחום הגינון בארץ ישראל מציב בפנינו אתגרים רבים. אין הדבר משנה לצורך העניין אם מדובר בגינה פרטית, בגינה של בית משותף, בגינה של בית עסק או מוסד, או בגינה ציבורית. מדינת ישראל היא מדינה שטופת שמש ודלה באופן יחסי במשקעים. כתוצאה מכך, אנו נמצאים במשטר מים קפדני למדי. בנוסף, העברת הטיפול בנושא אספקת המים לידי תאגידי מים, הביא להתייקרות משמעותית בעלותם.

    מאת: מירב רביץבוטניקה10/03/109752 צפיות
    מערכות מים מטופלים הן מערכות ייצור אשר מתוכננות מראש שיוכלו לעמוד בקיבולת ועומס עבודה עם האפקטיביות הגבוהה ביותר. בכדי לתכנן מערכת כזו צריך להנדס מערכת מים מטופלים מאוד מסוימת ע"פ הדרישה עם הרבה מחשבה כלכלית, וכמו כן החלטות אשר יהיו חסכוניות בצריכת חשמל, מים ואנרגיה. מערכות מים מטופלים הן מערכות קריטיות בכל הליך ייצור אשר דורש איכות מתמשכת לטווח ארוך.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica