חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דברו אלי בפרחים

מאת: ליבובבוטניקה28/08/20119382 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גינון

כל אחד רוצה ליהנות מגינה ירוקה ומטופחת, אבל אין ספק כי תחום הגינון בארץ ישראל מציב בפנינו אתגרים רבים. אין הדבר משנה לצורך העניין אם מדובר בגינה פרטית, בגינה של בית משותף, בגינה של בית עסק או מוסד, או בגינה ציבורית. מדינת ישראל היא מדינה שטופת שמש ודלה באופן יחסי במשקעים. כתוצאה מכך, אנו נמצאים במשטר מים קפדני למדי. בנוסף, העברת הטיפול בנושא אספקת המים לידי תאגידי מים, הביא להתייקרות משמעותית בעלותם.

בשל כל הסיבות שנזכרו למעלה, מי שרוצה ליהנות מגינה לאורך זמן, תוך שמירה על איכות הסביבה ועל הכיס, צריך לפנות לחברת גינון מקצועית, אשר תתכנן עבורו גינה אשר מותאמת למצב המיוחד בארץ. כל ניסיון להתאים גינות בעיצובים זרים, כגון עיצובים אירופיים או אסיאתיים – מקומות אשר בהם לעתים קרובות כמות משקעים שונה לחלוטין, וכן יחס שונה אל המים, דינה להביא לעלות גבוהה יותר ולהשקעה מרובה.

כמו בכל תחום אחר, גם תחום הגינון כפוף לאופנות משתנות. בשנים האחרונות, לאור הלך הרוח של מודעות לאיכות הסביבה ולצורך בחיסכון במים, האופנה הנוכחית היא של גינות בר-קיימא: גינון המשלב ניצולת מים גבוהה וחכמה, בחירת גידולים מקומיים המותאמים לאקלים וחסכוניים במים, ואף בחירה של גידולים בעלי ערך מוסף מלבד זה האסתטי. כך, למשל, לא נדיר למצוא כיום גינות של בתים משותפים ואפילו גינות של עסקים שונים בהם גדלים ירקות, עצי פרי, צמחי תבלין ועוד. המדובר בשינוי קונספט, מן הקונספט שהיה מקובל קודם לכן, של גינון אסתטי ומאופק, שמקורו בתרבות אירופה ובתרבות המזרח הרחוק.

שיקול נוסף אשר מוביל חברות גינון כיום, הוא תכנון גינון באופן אשר יבטיח קלות אחזקה. כיום, נדירים הם המעוניינים להשקיע שעות ארוכות בגינון בכוחות עצמם, או המעוניינים להשקיע בקביעות ולאורך זמן בחברת גינון אשר תתחזק בעבורם גינות גדולות וקשות לאחזקה. לפיכך משולבים בגינות שלל אלמנטים אשר מחד, מאפשרים חיסכון משמעותי במים ובעלויות אחזקה, ומאידך מצמצמים באופן משמעותי את מורכבות הטיפול בגינות. באופ ן זה, גם כאשר הגינות אינן זוכות לתחזוקה שוטפת, הן עדיין שומרות על מראן האסתטי לאורך זמן, ומסבות הנאה רבה הן לבעלי הגינות והן לאורחיהם.

הצעד הבא בגינון

רבים משקיעים משאבים לא מבוטלים בניסיון לנחש מה יהיה הצעד הבא בעולם הגינון בעולם ובארץ. מבלי להיכנס לפרטי הפרטים של העתיד לבוא, ניתן לנחש כי הגינון של המחר ישלב מידה גוברת והולכת של ידידותיות לסביבה – גינון בר קיימא, או גינון מקיים. כמו כן, מגמה אשר הולכת וצוברת תאוצה היא מגמה של מעבר מגינון גרידא לאדריכלות נוף. אדריכלות הנוף מתייחסת את הסביבה כמכלול, ולוקחת בחשבון את האופן שבו גינות וגינון משתלבים במארג החיים העירוני. באופן זה, הגינון אינו דבר מה אשר מתרחש בגינות בלבד, כגון בפארקים ובגינות ציבוריות, אלא שזור בחזית מבנים, על גבי גגות בשבילים, לצידי דרכים, בכיכרות וכיו"ב.

 



תגיות המאמר: גינון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליבוב

מאת: ליבובאומנות - כללי10/10/111448 צפיות
מסגר, בהגדרתו, הוא בעל מקצוע המתמחה ביצירת חפצים מברזל או מפלדה. את החפצים הוא יוצר תוך שימוש בכלי עבודה שונים אשר באמצעותם הוא משנה את צורתו של החומר ויוצר ממנו חפץ שימושי, דקורטיבי או כל חפץ אחר – בהתאם לצורך.

מאת: ליבובליסינג והשכרת רכב10/10/111172 צפיות
שירותי השכרת רכב בישראל התפתחו מאוד בשנים האחרונות, גם משום שההבנה שתיירים שמגיעים לארץ מעוניינים בדרך פשוטה ויעילה לטייל בארץ וגם מתוך הכרה שגם הישראלים עצמם נזקקים מדי פעם לשירותים אלה.

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111351 צפיות
האם הבית שלכם הוא אכן המקום בו אתם מרגישים מוגנים מפני כל צרה ופגע?

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111313 צפיות
בליבם של הורים רבים מקנן חשש תמידי לגבי ההתנהלות של הילד בשעות הפעילות בגן הילדים; האם טוב לו? האם הגננת מתנהגת אליו ברגישות הנכונה, בחמימות הרצויה?

מאת: ליבובאבטחת הבית10/10/111303 צפיות
כיום, ידוע לכל על חשיבותן של מצלמות אבטחה. הן מותקנות במקומות רבים ומגוונים ולעיתים אנו אפילו לא יודעים על קיומן. הן משרות תחושת ביטחון, הן ממלאות תפקיד של תיעוד ואף תפקיד של הרתעה.

מאת: ליבובקייטרינג27/09/111187 צפיות
רבים מבני החסידות מתארגנים עקב החג הקרב ובא בפתחו אל בתי ישראל. חסידויות שונות ברחבי הארץ מתארגנים לחג בצורה לוגיסטית מתוכננת עד מאוד החל בהעמדת ספסלים לבחורי הישיבות בשעת התפילות וכלה בהזמנת שירותי קיטרינג עבור מאות המתפללים יראי השם שבקשתם היא אחת, "עננו ביום גדול זה"

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי27/09/111123 צפיות
בעידן מודני כמו שלנו, אין זה מפליא למצוא כמעט בכל מקום את פלאי הטכנולוגיה המתקדמת; מכוניות אוטומטיות, רובוטים אוטומטיים, מכונות אוטומטיות לממכר משקאות, ואפילו דלתות אוטומטיות. על פניו נראה לכולנו שהשימוש במכשירים אוטומטיים הוא עדיף עשרת מונים על פני המכשירים שאינם אוטומטיים

מאמרים נוספים בנושא בוטניקה

מאת: מורן קידןבוטניקה07/08/134711 צפיות
וירוס מוזאיקת המלפפון הוא נגיף הפוגע בעלי הצמחים ובגבעולים שלו. לווירוס זה יש תפוצה רחבה (עולמית) והוא פוגע במגוון רחב מאוד של צמחים.

מאת: Nature.Techבוטניקה03/10/128667 צפיות
במאמצינו להבין את הישראלי הממוצע, את זה שכן חולם שתהיה לו גינה פרטית ומניבה בבית, גילינו שפחד וספקות רבים שוכנים בו בנוגע להתקדמות לגידולים הידרופונים.

מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה28/05/128666 צפיות
עיצוב גינות כיום איננו דומה ולו במקצת לעבודות עיצוב גינות בעבר. כיום עיצוב גינות ישראלי רכש לו מקום מכובד של כבוד מול כל מדינה מערבית מתקדמת. על זאת ועוד במאמר הבא

מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה14/05/128763 צפיות
מאמר בנושא עיצוב גינות לבית או למשרד

מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה02/02/128890 צפיות
בכל הנוגע עבור עיצוב גינות חוקי המשחק השתנו. מה שפעם היה בגדר תחביב למשוגעים לדבר כיום עיצוב גינות הינו מקצוע מוסמך על פי לימודים נוקשים. כיום יודעים כולם בניגוד לעבר כי עיצוב גינות הינו תחום עיסוק למקצוענים והתמורה למגע ידו של בעל מקצוע מוסמך בנושא הוא חסר תקדים. על זאת ועוד במאמר המרתק הבא

מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה22/01/128992 צפיות
מדוע וכיצד מתכננים גינה מכל סוג שהיא לקראת החורף? על אלו דברים חשוב לשים דגש? מה יעלה בגורלם של צמחי קיץ שכעת חשופים לפגעי מזג האויר הקר? על כך ועוד רבים במאמר המרתק הבא אודות תכנון גינה כמו גם עיצוב גינות

מאת: מירב רביץבוטניקה10/03/109746 צפיות
מערכות מים מטופלים הן מערכות ייצור אשר מתוכננות מראש שיוכלו לעמוד בקיבולת ועומס עבודה עם האפקטיביות הגבוהה ביותר. בכדי לתכנן מערכת כזו צריך להנדס מערכת מים מטופלים מאוד מסוימת ע"פ הדרישה עם הרבה מחשבה כלכלית, וכמו כן החלטות אשר יהיו חסכוניות בצריכת חשמל, מים ואנרגיה. מערכות מים מטופלים הן מערכות קריטיות בכל הליך ייצור אשר דורש איכות מתמשכת לטווח ארוך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica