חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טבעונות והידרופוניקה – גם אמא אדמה זקוקה לרחמים

מאת: Nature.Techגינון03/10/20121092 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זכינו לחיות בימים בהן אמיתות רבות יוצאות לאור לאחר שנים ארוכות שהוחזקנו בשבי השקר, הטבעונות היא אחת מהן.

השקר הגדול הפריד אותנו מהטבע, שם אותנו כבעליו הבלעדיים, הוא התיר לנו לגדל חיות בסבל נורא, להרוס ולזהם את הסביבה, שבר את החוקים הטבעיים ועירער את יחסה של אמא אדמה אלינו חזרה.

לעומת זאת או בעקבות זאת , הטבעונות היא אמת שמאחדת אותנו עם שאר היצורים החיים, עם האדמה ועם עצמנו, אמת שמלמדת אותנו מחדש את יסודות התזונה האנושית לאחר שנים רבות של שטיפת מח שהאיצה בעידן התיעוש והצמיחה הכלכלית ומחברת לזה את מטרת הבראת כדור הארץ, וכל טבעוני באשר הוא מבין שהשינוי תלוי בו.

 

כיצד גידולים הידרופונים יכולים להציל את אמא טבע

אלו הם הטבעוניים , מהפכנים שהבינו שדרך יישום ודוגמא אישית, קשים ומנוגדים לזרם המרכזי ככל שיהיו,  ניתן לשנות את העולם.

אך האם רק אכילת מה שהגיע מהצומח מספיקה בכדי לשנות דרכו של עולם?

ההבדל בין הסבל שהחיה עברה כדי להגיע לצלחת לבין הסבל והעוולות שנגרמים לאדמה, לאויר ולמים הוא דק ביותר ומתמוגג לטווח הארוך, כאשר הבצורת , הזיהום וההרס האקולוגי יפגעו בכל מיני החיים.

בימינו הקרקעות החקלאיות אנוסות – לאחר מחזורי גידול רבים ללא הפסקה, ריסוסי כימיקאלים שהרגו את כל האורגניזמים שחיו בהן, שיטות גידול שאינן כדרך הטבע ופוגעות בהתחדשותן – כל אלה הפרו את האיזון והקרקעות אינן ראויות יותר לגידול ללא עזרים כימיים וזרעים מהונדסים שיכולו להתפתח בתנאים לא טבעיים.

היום, יותר ויותר טבעונים מהפכנים שהבינו שגם בצריכת הירקות שלהם הם תורמים להרס כדור הארץ, מחליטים לעשות צעד קדימה בלקיחת האחריות על אורח חייהם, ומגדלים לעצמם את המזון, גם כשאין ברשותם שטח אדמה.

מערכות גידול ביתיות המתבססות על שיטות גידול מתקדמות ,מנתקות את המגדל מהצורך לגדל את הצמחים דווקא באדמה, הן חוסכות 85% ממי ההשקיה, חוסכות במקום משום היכולת לגדל לגובה, מאפשרות לגדל גם זרעים אורגניים , ברובן אוטומטיות והפשטות המהפכנית של הגידול הביתי הפכה את הטבעוניים לחקלאים פרטיים בביתם.

הם יודעים בדיוק איך גודל מה שנכנס להם לגוף, הטריות של ירק שרק נקטף משפרת את הטעם וההזנה שלו , המזון לא נסע במשאית זוללת דלק משדה מרוסס או במטוס מארץ אחרת, הוא לא נארז בעטיפות פלסטיק מזהמות ולא הפריש 40% דמי תיווך לטייקונים שכסף הוא תורתם היחידה, הוא עשה זאת בעצמו, הטבעוני הזה כעת הוא יחידה מקיימת ,אינו תלוי כמעט במגדלים חיצוניים ומצמצם משמעותית את התרומה להרס הכדור שנגרם בדרך לצלחת שלו.

 

ככל שירבו החקלאים האורבנים בינינו , כך השינוי יאיץ צעדיו, כאשר ניקח את העצמאות הקיומית לידיים שלנו , נפסיק לקחת חלק בהרס הקרקעות בחקלאות הקונבנציונאלית, לא ניתן יד להשקיה כה לא יעילה ומזבזת בשעת מחסור, נפגע במכירות של מזון במחירים חסרי שחר , נאכל בריא, טרי, ללא ריסוסים – רק כשנעשה זאת כולנו יחד, אז גם הכלל יבחין בתוצאות שינוי אורח חייו של הפרט. ואז.. לא רק החיות יודו לכם, אלא גם אמא אדמה.

אם כן ההבנה הערכית שמתלווה אל הטבעונות יקרה לעין ערוך לתיקון העולם ,ומתפרשת אל דרך חיים שלמה שמתווה יחס חדש כלפי הכדור עליו אנו חיים והחיות החיות בו.

היחס הזה אין בו רק מן ההקפדה על מה שאנו ניזונים ממנו, אלא גם על כלל ההשלכות של קיומנו, ועלינו פשוט לעשות את המקסימום האפשרי בגבולות יכולתנו. אם כולם יעשו זאת.. עתיד חדש ואופטימי הרבה יותר יתחיל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Nature.Tech כשטבע פוגש טכנולוגיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Nature.Tech

מאת: Nature.Techגינון03/10/121072 צפיות
מה הם היתרונות של גידול מזון לעצמכם בבית? חסכון, יעילות, קיימות עצמית, חינוך לעתיד, מזון בריא יותר, ללא ריסוסים וכימיקאלים מסוכנים, בימינו הטכנלוגיות מאפשרות לנו לגדל מזון בריא בקלות רבה בעזרת טכנולוגיות מתקדמות...

מאת: Nature.Techבוטניקה03/10/128667 צפיות
במאמצינו להבין את הישראלי הממוצע, את זה שכן חולם שתהיה לו גינה פרטית ומניבה בבית, גילינו שפחד וספקות רבים שוכנים בו בנוגע להתקדמות לגידולים הידרופונים.

מאת: Nature.Techגינון03/10/121088 צפיות
במאמרנו נתייחס לשתילה בערכה הידרופונית / איירופונית , אך את ההתייחסות יש לבצע גם לפני שתילה באדמה. בבואכם לשתול את גינת חלומותיכם עליכם להתחשב במס' גורמים טרם השתילה.

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191970 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191768 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182243 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811158 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181667 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183831 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174182 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica