חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לישון - למה אני לא מצליח לישון? מידע על מחלות שינה

לא מעט לילות אנחנו נשארים ערים בוהים בתקרה וחושבים עליו, אני חושבת עליו. חושבת על היום שבו נפרדנו. ואז אני מיד מנסה לחשוב על דברים אחרים. אז עשיתי מחקר על מחלות שאולי גורמות לחוסר השינה, אולי זה בכלל לא אתה.

תסמינים למחלת השינה (שם מדעי: טריפנוזומיאזיס אפריקניTrypanosomiasis):

1.       כאבי ראש.

2.       חום גבוה.

3.       כאבי פרקים.

4.       בעיות הורמונליות.

5.       אנמיה.

6.       בעיות במחזור הדם והכליות.

7.       מוות.

תרגעו, אתם לא חולים בזה ואם כן אז תרגישו מיוחדים כי זאת מחלה אפריקאית נדירה בארצות המערב. מדובר במחלה שקיימת בעיקר באפריקה הטרופית ונגרמת על ידי טפיל הטריפנוסומה. הטפיל הזה חודר לגוף על ידי עקיצה של זבוב צ'ה צ'ה. עקיצה כזו של זבוב יכולה להרוג ועל כן באפריקה מותר לעשות מכל זבוב פיל. ישנו תיעוד לקיום הטפיל באפריקה כבר במאה ה-14.

 

סימני המחלה הם כאבי ראש, צמרמורות, כאבי פרקים, בהתחלה התסמינים נראים כמו שפעת רגילה. בהמשך התפתחות המחלה מופיעים קשרי לימפה מוגדלים, אנמיה, בעיות הורמונליות ובעיות במחזור הדם. כל זה קורה כי למעשה הטפיל מנסה להשתלט על הגוף שלנו. הגוף מנסה להילחם בו ומכאן החולשה,כאבי הראש וחוסר היכולת לישון.

 

הטפיל יכול לחיות בגוף האדם חודשים עד שנים עד שהוא חודר אל כלי הדם הקטנים של מערכת העצבים המרכזית ומשם הוא גורם לעייפות קשה ואיבוד הכרה עד מוות. במידה והמחלה מאובחנת בזמן יש לה טיפול תרופתי אשר מחסל את הטפיל וההחלמה היא מלאה. למרות קיום התרופה חולים באפריקה מידי שנה כחצי מיליון איש במחלה ומתים ממנה כ-40,000 איש בשנה.

סממני המחלה הראשונים נראים כסימני מחלת השפעת או הצטננות קלה. הטפיל בהדרגה חודר עמוק יותר ועמוק יותר אל תוך הגוף עד שבשלב הסופני הוא חודר אל מערכת העצבים ואל המוח. כשהטפיל חודר למוח מורגשת תשישות קשה, בלבול, חוסר קורדינאציה והפרעות חמורות במחזור השינה. בשל ההפרעות החמורות בשינה והתשישות שגורמת לחולה לרצות לישון ללא הרף המחלה קיבלה את שמה - מחלת השינה. החולה במחלה סובל מעייפות איך אין באפשרותו להרדם, לישון ולהתעורר רענן. החולה במחלה הזו בשלב שבו היא כבר הגיעה אל המוח פשוט מת מעייפות.

המחלה, כאמור, אינה נפוצה בארצות המערב ועל כן לא הושקעו משאבים רבים בפיתוח תרופה איכותית למחלה. המדען הגרמני פאול ארליך פיתח תרופה אשר חיסלה את הטפיל אך תועפת הלוואי שלה הייתה עיוורון. קיימות עוד מספר תרופות נגד המחלה אך לכולן יש תופעות לוואי קשות ומסוכנות. היות והמחלה משתוללת בעיקר באפריקה חברות התרופות הגדולות אינן מביאות עניין בפיתוח תרופה למחלה, הן לא רואות אופציה לרווח כספי בפיתוח התרופה היות ומדובר במחלה אפריקאית.

מחלת שינה נוספת היא הנקרולפסיה (Narcolepsy) , מחלה שגורמת לחולה בא להרדם ולישון ממש מספר פעמים ביום תוך כדי פעילות. המחלה גורמת לכך שהגוף מגיב בכניסה למצב שינה עקב התרגשות. ההגיון אומר כי במצב שבו אנחנו מתרגשים האדרנלין ישתולל ובכן, אצל חולה במחלה תהיה תגובה הפוכה והוא ימצא את עצמו נופל לתרדמת. אם קופת החולים שלך לא מתייחסת למצב ברצינות ולא מכירה את המחלות הללו כדאי לבצע מעבר קופות חולים לקבל מענה טוב יותר.

חולה במחלה ימצא את עצמו נרדם במהלך נהיגה, שיחה, מסיבה, עבודה, סקס,ויכוח,טיול וכל מצב עירני אחר. המחלה נפוצה למדיי ותוקפת אחד מתוך 2000 אנשים. המחלה מופיעה לרוב בגילאי 20-30 ותסמיניה נמשכים כשנה עד שנתיים. היות וכולנו סובלים מעייפות במאה ה-21 המחלה אינה מאובחנת אצל רבים מן החולים. המחלה גורמת לתחושת עייפות קיצונית מתמדת. החלולים במחלה מצליחים להרדם למצב שינה עמוק וקמים רעננים. אך, תחושת הרעננות הזו היא קצרה ביותר ובמהרה הם שוב חשים עייפים ורוצים לישון. לעיתים המחלה אף גורמת להתקפי שיתוק ושינה פתאומיים. מן הצד זה יראה שהחולה מתעלף ומתמוטט אך למעשה הוא פשוט נרדם, מתמוטט וישן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי : כתיבת קידום

אנו כותבים לשם קידום תוכן ייחודי,מעניין ושימושי בעבור הגולשים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דנה מרציאנו

מאת: דנה מרציאנוהסרת שיער26/10/12909 צפיות
בחיי כל גבר מגיע השלב בו הוא נעמד אל מול המראה, מתבונן ושואל את עצמו האם שיער הגוף שלו יוצא מכלל שליטה? האם כמות השיער שצומחת לגבר על החזה, הגב והכתפיים נורמלית? מומחים להסרת שיער גברים דנים בפתרונים הטובים ביותר עבור גברים שעירים וגברים שמבקשים להציג גוף חלק משיער.

מאת: דנה מרציאנולימודי תעודה ומקצוע07/09/12885 צפיות
כולנו מכירים מישהו שהיה פעם מלצר או ברמן או מישהי שהייתה פעם מלצרית או ברמנית. החלוקה בתחום היא ברורה : יש אנשים שיש להם כישרון מיוחד לקבל טיפים מעולים ויש אנשים שיקבלו תמיד את הטיפ המינימלי של 12%.

מאת: דנה מרציאנוהסרת שיער29/02/121779 צפיות
הסרת שיער היא טיפול קוסמטי פופולרי במיוחד. המון נשים וגברים בכל רחבי העולם כבר עברו טיפולי הסרת שיער ומתהדרים בגוף חלק ונקי משיער. מבצעים של הסרת שיער ניתן למצוא במכוני הסרת שיער בכל רחבי הארץ.

מאת: דנה מרציאנולימודי תעודה ומקצוע29/02/12899 צפיות
צעירים וחיילים משוחררים רבים מוצאים את עצמם מתלבטים בין מגוון אפשרויות תעסוקה לאחר השחרור מהצבא. קורס ברמנים מהווה בחירה מצוינת בעבור צעירים שמבקשים להשתלב בתחום.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223132 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213636 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201742 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201512 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201783 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201501 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191977 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica