חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה מדד המחירים לצרכן?

מאת: גד אבגישוק ההון22/10/2012926 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ובכן, הגיע הזמן שכולנו נבין אחת ולתמיד את הסוגיה המעניינת הזו. מדד המחירים לצרכן. כמעט כולנו שומעים את המושג הזה מדי חודש בחדשות בטלויזיה, שומעים את זה ברדיו, קוראים את זה בעיתון או שומעים את זה בשיחה בין חברים. אבל מה זה באמת אומר? כמה מכם באמת יודעים?

אז מדד המחירים לצרכן, הוא מושג כלכלי מעניין שנלמד בקורס הכרת שוק ההון והוא למעשה מדד. מדד אשר מבטא סל צריכה ממוצע של כל מיני מוצרים ושירותים, אותה צורכת משפחה ממוצעת של שכירים בארץ. כלומר תשלום ממוצע של משפחה, בעבור מזון, דיור, גנים, וכולי.

בהערת ביניים אציין כי קיים גם מדד מקביל, הנקרא מדד המחירים ליצרן (כלומר למי שמייצר ולא למי שצורך), אבל על זה נרחיב בפעם אחרת.

מי שמחשב את מדד המחירים לצרכן היא כמובן הלמ"ס (שזה קיצור עבור הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). זאת כאשר כל מדידה (חודשית) נעשית אל מול המדידה הקודמת.

פרסומו של מדד המחירים לצרכן, הנו מדי חודש כאמור, ב- 15 לאותו חודש, בעבור החודש שעבר. כלומר ב- 15 לינואר יפורסם מדד המחירים עבור חודש דצמבר (החודש הקודם) ואילו ב- 15 לפברואר, יפורסם מדד המחירים לצרכן עבור חודש ינואר. כלומר, זהו מדד המתפרסם בדיעבד.

כאשר המדד עולה בהשוואה לחודש שעבר (החודש הקודם), הדבר מציין שסל המחירים הממוצע הנמדד עלה, כלומר קיימת אינפלציה. כאשר המצב הפוך והמדד יורד בהשוואה לחודש שעבר, הדבר מציין שסל המחירים הממוצע הנמדד ירד, כלומר קיימת דיפלציה (אינפלציה ודיפלציה הינם מושגים ששמים עליהם דגש בקורס בורסה, כדוגמת קורס מבוא לשוק ההון).

מדד המחירים לצרכן הנו אינדיקטור חשוב מאוד מבחינה מאקרו כלכלית למשק. מדד זה מהווה בסיס לחישובם של מוצרים רבים, שהינם צמודי מדד (כלומר מחירם עולה ו/או יורד בהתאם למדד המחירים). מוצרים כגון אגרות חוב (אג"ח) וכתבי אופציות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכללת MIBI, המכללה הישראלית באינטרנט.

לימודי בורסה, לימודי שוק ההון והכשרה לבחינות משרד האוצר בביטוח ופנסיה.

בוא לבקר אותנו www.mibi.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גד אבגי

מאת: גד אבגישיעורים פרטיים18/11/128551 צפיות
אם יצא לך לשאול את עצמך, מהו למעשה קורס חוזים עתידיים וסחורות, אז הגעת למקום הנכון כדי לקבל את התשובה הברורה ביותר. מדובר באחד הקורסים המעניינים והמרתקים ביותר בתחומי שוק ההון. לא מדובר בעוד איזה קורס בורסה אלא מדובר בקורס מקצועי הרבה יותר.

מאת: גד אבגיקורסים וסדנאות12/11/121931 צפיות
אם שאלתם את עצמכם, מי הוא ישראל קידרון, המרצה בקורסי ההכשרה לבחינות של משרד האוצר מטעם מכללת MIBI - המכללה הישראלית באינטרנט, אז הגעתם למקום הנכון.

מאת: גד אבגיקורסים וסדנאות08/11/121205 צפיות
שואלים את עצמכם איך אפשר לעשות את זה ולהצליח לעבור את הבחינה בביטוח פנסיוני? כנסו כדי לגלות את התשובה...

מאת: גד אבגיקורסים וסדנאות08/11/121026 צפיות
רוצה להצליח לעבור את הבחינה ביסודות הביטוח? בוא לעשות את קורס יסודות הביטוח המקצועי והטוב ביותר בישראל !

מאת: גד אבגיקורסים וסדנאות08/11/121040 צפיות
מעוניין למצוא את הדרך הטובה ביותר לסחור לבד בבורסות זרות בחו"ל (כמו למשל בורסת וול סטריט)? בוא ללמוד את הדרך הבטוחה והטובה ביותר להצלחה !

מאת: גד אבגיקורסים וסדנאות08/11/121015 צפיות
אני רוצה לספר לכם היום על הקורס הטוב ביותר בארץ ללימודי שוק ההון. איך אפשר לדעת שהוא הכי טוב? בואו לקרוא...

מאת: גד אבגיביטוח פנסיוני26/10/121308 צפיות
בשנים האחרונות חלה משיכה של אנשים רבים לתחום הביטוח בכלל ולתחום הביטוח הפנסיוני בפרט. על כן, אני נתקל פעמים רבות בשאלה הנפוצה, אילו בחינות יש לעבור על מנת להיות סוכן ביטוח או לחלופין כמובן, יועץ פנסיוני. במאמר הקרוב, נסביר זאת.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214036 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193241 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910498 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192998 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182839 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181751 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica