חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביוץ ? מחשבון ביוץ ! מי מפחד/ת ממחשבון ביוץ ?

מאת: מיכל פוניהריון ולידה23/10/20121815 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תמיד קינאתי בחתולה, בכבשה ובאיילה. תמיד חלמתי להתעבר כמו בטבע, בעודי קולעת זרי פרחי בר בשדה - בלי לתכנן ובלי להתכונן. לקראת כל אחד מההריונות שלי, הייתי בפול-קונטרול ובחרדה מסוימת ש"הנה, הפעם זה לא יצליח...". בכל אחת מהפעמים נעזרתי בלוחות, במחשבונים ובערכות ביוץ הנמכרות בבתי המרקחת. כל חלום על תינוק חדש התחיל בגיחה לאחת מרשתות הפארם ובגלישה אינטנסיבית בין שלל מחשבוני הביוץ המוצעים באתרי "הריון ולידה". ושלא תטעו, מעולם לא היו לי בעיות פריון ואת כל שלושת ההריונות שלי השגתי ממש בקלות.

אז למה בכל זאת? מהיכן מגיעות החרדות? ולמה בסופו של דבר אני ממש נגד כל מחשבוני הביוץ?

אנחנו, הנשים בעידן המודרני, חיות בסביבה לוחצת ומלחיצה. מצפים מאיתנו, רוצים מאיתנו, מבקשים מאיתנו שנהיה הכל – עצמאיות ומצליחות, קרייריסטיות ונשיות, קשוחות ורכות, אבל קודם כל שנהיה אמהות – ובמקביל, מציפים אותנו בנבואות שחורות ותרחישים מפחידים ("בעידן שלנו, אחת מכל חמש נשים נזקקת לטיפולי פוריות..."). ומה? שלא ניבהל?

אז מרוב לחץ, אנחנו מוותרות על התהליך הטבעי, הרגוע. מהר מאוד אנחנו מתחילות לארגן ולתכנן. אלא שהשימוש הלחוץ והכפייתי במיני מחשבונים שונים יכול כשלעצמו לגרום לשיבוש במאזן ההורמונאלי. קחי לדוגמה את הורמון ה-FSH, אותו הורמון המשתחרר במוח ומתחיל את המחזור החודשי שלנו. אצל נשים רבות, ההורמון הזה כל כך רגיש למתח נפשי, שלחץ הנובע מבדיקות חוזרות ונשנות רק עלול לשבש את ערכיו התקינים.

איך מחשבון הביוץ יעלה אותך על אותך על המסלול המהיר לטיפולי פוריות?

החלטתם להביא ילד לעולם, ניסיתם חודשיים-שלושה ואת מתחילה לדאוג. חברה טובה מייעצת לך להשתמש במחשבון ביוץ - הרי צריך לדעת מתי הביוץ כדי להרות, לא? אם לא תדעי, מתי תאיצי בבן זוגך "עכשיו, ממש עכשיו זה הזמן!"

את מחשבת חישובים, משתינה על מקלות בדיקה ומתזמנת את יחסי המין (הנה הלכה הספונטניות והרומנטיקה...) - עכשיו את כבר ממש בלחץ (ועוד לא דיברנו על הלחצים שאת מפעילה על הגבר שלך ועל איכות הזרע שלו). אתם עושים הכל לפי תזמון מושלם ועדיין לא נכנסת להריון. זה הזמן ללכת לרופא להיבדק (שוב עצה של חברה טובה, ש"כבר עברה את זה ויודעת"), הרופא מפנה אותך לבדיקת פרופיל הורמונלי. התוצאות לא מאחרות להגיע – ה-FSH שלך הרקיע שחקים!

מה הפלא? את בלחץ היסטרי, במתח מטורף דווקא בזמן הביוץ – לא מפתיע שההורמונים שלך השתגעו.

מכאן, הדרך לטיפולי פוריות אינטנסיביים קצרה ורצופת הורמונים.

לא חבל?

ההורמונים לא אוהבים שמעצבנים אותם

בעבודתי כמדריכה ויועצת של "שיטת אביבה", אני נתקלת בנשים רבות שמכניסות את עצמן למערבולת הבדיקות הזאת. הן בודקות בעקביות ונחישות מדי חודש בחודשו את מועד הביוץ; חוזרות על בדיקת הפרופיל ההורמונלי בכל חודש מחדש, והתוצאות בהתאם - ערכי ה-FSHשלהן עולים מחודש לחודש במקביל לעלייה ברמות הלחץ הנפשי והמצוקה.

ההוראה הראשונה שהן יקבלו ממני, עוד לפני שיתחילו לתרגל "שיטת אביבה", תהיה להפסיק לבדוק ולהיבדק. לפחות למשך שלושה חודשים. לתרגל בשקט, ברוגע, ורק אחרי מספר חודשים לבדוק מה המצב. ברוב המקרים, המצב משתפר פלאים.

צריך לזכור שהמערכת ההורמונאלית שלנו היא מופלאה ומדויקת. התזמון ההורמונאלי הטבעי שלנו הוא גם המחשבון הביולוגי האולטימטיבי. הורמונים הם אלו שאחראים לכך שבימים שסביב הביוץ המשיכה שלנו לבן הזוג היא בשיאה, העוררות המינית במיטבה, וכל הפיזיולוגיה שלנו מותאמת ממש עכשיו לקיום יחסי מין שיובילו להתעברות – מצב הנרתיק וסוג ההפרשות בימים אלו יהיה מסביר פנים לבן הזוג ולתאי הזרע שלו.

כמה עובדות ומיתוסים שצריך לשבור

נשים רבות טועות לחשוב שהביוץ הוא הוא הרגע המדויק והיחיד שבו ניתן להתעבר, אבל המציאות הרבה יותר גמישה ורחבה: אני ממליצה להתייחס לביוץ כאל "תקופה", פרק זמן של מספר ימים – בין היום ה-10 ליום ה-17 במחזור של כ-28 יום.

  • בשלב הראשון, הביצית שהשתחררה מהשחלה מגיעה לחצוצרה וממתינה שם להפריה. שלב זה נמשך כ-24 שעות.
  • תאי הזרע נכנסים אל הרחם ועולים אל החצוצרה, שם מתרחשת ההפריה. תאי הזרע שהגיעו לחצוצרה, לאחר מסלול מפרך שאורכו כ-10 ס"מ, יכולים להפרות את הביצית במשך יום-יומיים לאחר ההזדווגות.
  • אורך החיים של תא זרע הוא כ-72 שעות (כשלושה ימים), מה שאומר שגם מקיום יחסי מין לפני הביוץ אפשר להתעבר.
  • אם מקיימים יחסי מין אנטנסיביים סביב מועד הביוץ - איכות הזרע יורדת. ההמלצה היא לפיכך: יום כן יום לא.

ולסיכום, בטבע כמו בטבע, הנתונים המספריים הנ"ל יכולים להשתנות מאישה לאישה ומגבר לגבר, ולכן אפשר, ורצוי, להיות גמישים מעט.

מחשבון ביוץ אלטרנטיבי

אני רוצה להציע להלן מחשבון ביוץ אלטרנטיבי, שאולי לא יעזור לכן לדעת מתי בדיוק מתרחש אותו אירוע מדהים שבו משתחררת ביצית מהשחלה אבל יחסכו לך ולבן זוגך את הלחצים המאפיינים את הימים האלו: התייחסי בתשומת לב, לכל יום בתקופת הביוץ שלך - בין היום ה-10-17 אצל נשים שהמחזור שלהן 28 יום - כמובן שכל אחת תתאים את תקופת הביוץ שלה לאורך המחזור שלה ולאורח החיים שלה (נשים השומרות טהרה יתאימו את האמור החל מיום הטבילה שלהן). כל יום בתקופה זו הוא יום מיוחד  עבורך, יום בו יכולים להתחיל חיים חדשים. הקדישי לכל יום תשומת לב מיוחדת, דאגי לאכול טוב ונכון, לישון הרבה, אם אפשר, קחי יום חופש מהעבודה. הפגשי עם חברות, קני לעצמך בגד חדש... דאגי לעצמך ולבן זוגך, פנקו אחד את השני והקשיבו אחד לשני - אבל בראש ובראשונה הקשיבי לעצמך ולגופך ולשינויים העוברים עליו בימים האלו. לא על מנת ללכוד את אותו "רגע חמקמק" אלא על מנת לחוות את אותם אלפי רגעים מופלאים שגופך ערוך ומוכן ליצור חיים חדשים. שניים מתרגילי שיטת אביבה המתאימים לתקופת הביוץ את יכולה לראות בקישור הזה (תרגילים 6 ו-7):http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4196544,00.htmlעוד הסברים על סדרת תרגילי שיפור הביוץ של שיטת אביבה תמצאי כאן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

השיטה פועלת במקביל לרפואה הקונבנציונלית ומבוססת על הפיזיולוגיה של האישה, כפי שהיא מקובלת ברפואה המערבית, אך מעצם היותה שיטה לריפוי עצמי היא מציעה לעצור לרגע ולתת צ'אנס לגוף עצמו - לפני הטיפולים התרופות, לפני ההורמונים, לפני הזריקות והניתוחים.

עקרון הפעולה של השיטה הוא חזרה אינטנסיבית על תנועות באזור האגן במקצבים משתנים. תנועות אלו יחזירו תנועה לאזור מערכת הרבייה, יגבירו את זרימת הדם ויחממו את המקום.

התרגול בשיטת אביבה מסייע לקבל מחזור ביום ובזמן הרצויים, למנוע את כאבי המחזור ותופעות ה-PMS, להשיג איזון הורמונלי ולהסדיר מחזור לא סדיר, מחזור ארוך מדי או קצר מדי ולשפר את תהליך הביוץ. כמו כן נועדו התרגילים להחזרת וסת שנעלם לחלוטין ווסת שלא הופיעה כלל (אל-וסת. התרגול בשיטה גם יעזור לפתור את תופעות גיל המעבר– והכל, בלי התערבות חיצונית, בלי תרופות, בלי הורמונים  וכימיקלים, באופן טבעי ועצמאי לחלוטין.

לפני שמפקירים את הגוף להורמונים וטיפולים פולשניים, כדאי לתת הזדמנות לדרך הטבעית.- תנועה נכונה וזרימת דם תקינה יחסכו הרבה סבל גופני ונפשי. השיטה תחזיר לאישה את השליטה בגופה ובתהליכי הפריון הטבעיים, ותעזור להשיג הריון טבעי או לשפר את סיכויי הצלחת טיפולי פוריות.

WWW.AVIVAC.CO.IL

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל פוני

מאת: מיכל פוניהריון ולידה30/07/131062 צפיות
להכנס להריון אחרי החגים דווקא הקיץ, עונת ה " לפני החגים " הוא הזדמנות מצוינת להכשיר את הגוף לתקופה של " אחרי החגים" – ופשוט לשפר עמדות: אם כהכנה להריון ספונטני, ואם כדי למקסם את הסיכוי בטיפולי פוריות.

מאת: מיכל פוניפוריות10/07/132120 צפיות
אחרי ארבע שנים של טיפולים הבינה מיכל ש"אני לא יכולה לחכות עוד ש'יעשו עלי' – לא טיפולים, לא ניסיונות, לא הזרעות". היא החליטה להיות אקטיבית והחלה לתרגל את שיטת אביבה. כעבור חמישה חודשים נכנסה להריון

מאת: מיכל פוניפוריות21/03/132399 צפיות
למה רק אני לא מצליחה? למה כולן מסביב מצליחות להיכנס להריון בשנייה ורק אני מחכה ומחכה?" למה כולן תוקעות ג'אנק פוד בלי הכרה ורק לי אומרים לאכול נכון? למה כל העצבניות, הנוירוטיות, הוורקוהוליות כבר מזמן בהריון שני ושלישי, ורק לי אומרים, 'כשתירגעי, תצליחי..'?

מאת: מיכל פוניפוריות20/11/128456 צפיות
חקרים רבים מצביעים על הקשר בין תנאי לחץ ובין שיבושים במחזור החודשי, ומה יותר מלחיץ ממלחמה? מצוקה נפשית, אומרים המומחים, יכולה להכניס את הגוף למצב של מגננה הישרדותית – ובתנאים כאלה, קשה ליצור חיים חדשים. מה אפשר לעשות? להרגיע, ולחכות שהכל יעבור

מאת: מיכל פוניהריון ולידה23/10/121371 צפיות
מחקרים מוכיחים שקיים קשר ברור בין פעילות גופנית מבוקרת לבין כניסה להריון - תחשבו על זה: כל מה שקשור להבאת ילדים לעולם כרוך בתנועה. החל בהיווצרות הזרע אצל הגבר, דרך עצם מעשה האהבה וכלה בהתקדמות הזרע בגוף האישה אל עבר המפגש עם הביצית, שאף היא נמצאת בתנועה מרגע שהשתחררה מהשחלה ועד שהגיעה אל הרחם.

מאת: מיכל פוניפוריות21/10/121844 צפיות
לרפואה הקונבנציונאלית אין פתרון להורדת רמות של הורמון FSH גבוה. הטיפול הניתן במקרה כזה הוא חיזוק תרופתי של הורמונים אחרים על מנת לחפות על הליקוי של הורמון ה-FSH.

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: ניר חוכיימההריון ולידה12/08/204678 צפיות
תקופת ההיריון היא תקופה נהדרת ,עוצמתית ומשמחת עבור כל אישה,יחד עם זאת תקופת ההיריון מלווה בצורך לטפל בגוף ולסייע בהורדת כאבים ולחץ מגב תחתון וריפוי בצקות שמקשות על ההליכה .

מאת: vodplaceהריון ולידה15/08/1610949 צפיות
אפשר ללכת לבד לצילומי הריון, ואפשר ללכת עם אלו שאנחנו אוהבים.

מאת: רוני הכהןהריון ולידה03/08/1611132 צפיות
העולם מורכב מבחירות שונות ומגוונות שאותן נשים רשאיות לבצע עבור עצמן בתור נשים חופשיות ועצמאיות, אז למה רק היום אנו שומעים יותר בחופשיות על הפלה בכדורים שקיימת כבר תקופה ארוכה?

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/1611508 צפיות
זהו זה- ההיריון הארוך ומורט העצבים הגיע לסיומו הטוב ותינוק או תינוקת חמודים הגיחו לאוויר העולם. מכאן, מתחילות אינספור שאלות: איך מאכילים אותם? מתי צריך להחליף להם? איך מטפלים להם בבעיות של גזים בבטן?

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/167496 צפיות
היום בו מגיח לאוויר העולם תינוק או תינוקת חדשים הם מהימים המרגשים ביותר- לא רק עבור המשפחה הקרובה שלו, אלא גם עבור שאר קרובי המשפחה וכן עבור חברי המשפחה. זהו יום מרגש, אשר כולל בתוכו את תחילתה של דרך מיוחדת במינה.

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/167479 צפיות
הכניסה של ילד או ילדה חדשים למשפחה מהווה סיבה למסיבה (שלעיתים אף יכולה להיות כפולה או משולשת). כמו בכל מאורע משמח, כמו יום הולדת או יום נישואין, אנחנו נרצה להעניק מתנות מיוחדות ליולדת ולמשפחתה. למרות הרצון הטוב,

מאת: אבי דוידיהריון ולידה28/12/155947 צפיות
מידע שימושי על תרופה להפלה לנשים המתלבטות כיצד לבצע את ההליך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica