חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקשר בין תנאי לחץ ובין שיבושים במחזור החודשי,

מאת: מיכל פוניפוריות20/11/20128447 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המלחמה בדרום מתרחבת, וגם בשאר חלקי המדינה מוצאות עצמן נשים רבות נתונות בלחצים שמשבשים את חייהן: כאלה שנתונות בסכנה או חרדות מפני התקפה, כאלה ששלחו בני זוג אל החזית, וכאלה שגם בלא סכנה ברורה ומיידית חשות בטלטלה המשבשת את סדרי עולמן. אלה גם אלה עלולות להרגיש שיבושים בתפקודי הגוף השונים, כמו נדודי שינה או עלייה בלחץ דם - ובכלל זה בתפקודי המערכת ההורמונלית. נשים בגיל הפוריות המבקשות להיכנס להריון בתקופה הזאת ולהסדיר לשם כך את המחזור החודשי, עלולות להרגיש את השיבושים ביתר שאת.

כידוע, מחזורי וסת סדירים מתרחשים בגוף האישה כאשר מתקיימת אינטראקציה עדינה בין מערכות איברים שונים למערכת ההורמונלית, והפעילות השגרתית על ציר השחלות-ההיפותלמוס ממלאת תפקיד מרכזי בהשגת  הווסת.  ואולם, ערעור של השגרה עקב מחלות או מצבי מצוקה שונים – פיסיים ונפשיים – יכול לגרום שיבושים במחזור החודשי והפרעות בהופעת הווסת.

איך זה קורה? לחץ קיצוני מוביל לעומס רגשי המשפיע באופן ישיר על מערכת העצבים ופוגע במתן הפקודות המאזנות את המערכת ההורמונלית. עומס זה מוביל לתופעות לא שגרתיות רבות סביב ימי הביוץ, ובכלל זה לאי סדירות בהופעת הווסת.

מחקרים רבים  בעבר כבר  הצביעו   על הקשר בין   תנאי   דחק  חיצוניים  ושיבושים ב מחזור.  שינויים בתנאי החיים, מצוקה כלכלית, החלפת מקום עבודה, תקופת בחינות – כל אלה עלולים להשפיע על סדירות המחזור החודשי.

במלחמה כמו במלחמה: הסדר משתבש

מכל ההשפעות הסביבתיות והחיצוניות שנמנו להלן, אין ספק שעיתות מלחמה הן מהמשברים הקשים ביותר שעל האדם להתמודד מולם.    הקשר בין   תקופות  ארוכות של   מלחמה   וחוסר תפקוד   הורמונלי ידוע מזה זמן רב,  ומחקר שפורסם בשנת 2007 ב- Obstetrics & Gynecology אף הוכיח את    השפעתה של  תקופת לחימה  קצרה  על המחזור החודשי.

המחקר בדק את השפעתה של תקופת לחימה קצרה על המחזור החודשי של 769 נשים בגיל הפוריות. מדובר בנשים שחיו במשך 16 יום, באמצע שנות התשעים, תחת הפגזות. במהלך ששת החודשים שלאחר המלחמה, נבחנו שינויים בהתנהגות המחזור החודשי אצל שלוש קבוצות:

·   הקבוצה הראשונה:  נשים שהיו בקו האש במשך כל 16 ימי הלחימה

·   הקבוצה השנייה:  נשים שפונו אחרי יומיים לאזור בטוח

·   הקבוצה השלישית:  קבוצת ביקורת- נשים שלא נחשפו כלל למלחמה

מהמחקר עולה, כי יותר מ-35% מהנשים בקבוצה שחוותה את כל המלחמה ו-10.5% מהקבוצה שפונתה אחרי יומיים, סבלו משיבושים במחזור החודשי בשלושת החודשים הראשונים שלאחר המלחמה. בקבוצת הביקורת, רק 2.6% סבלו משיבושים כאלה.

שישה חודשים לאחר המלחמה, אצל רוב הנשים חזר המחזור החודשי להתנהלותו הרגילה, למעט 18.6% מהנשים שבקבוצה הראשונה, שאצלן נמשכו השיבושים גם לאחר אותם ששת החודשים.

מסקנת החוקרים הייתה, שחשיפה לתנאי לחץ קיצוניים עלולה לשבש את המחזור החודשי אצל כשליש מהנשים, וכי משך החשיפה למלחמה משפיע על משך השיבוש (מחזור אחד, שניים או יותר אחרי תום המלחמה).  מסקנה נוספת הייתה שאצל רוב הנשים,  חזר  המחזור לשגרה סדירה   ללא כל התערבות   רפואית .

ואיך זה קשור אלינו?

על פי המחקר מ-2007, סביר להניח שמספר לא מבוטל של נשים בגיל הפוריות בישראל יחוו בחודשים הקרובים שיבושים במחזור החודשי שלהן. נשים המנסות להרות, אולי יתקשו להשיג מחזור    בקלות. נשות מדינת ישראל עלולות לסבול מהשיבושים האלה גם חודשים רבים לאחר שתסתיים הלחימה.

מה עושים?  בחודשים הקרובים, מומלץ לצמצם משמעותית את העומס על מערכת העצבים, לתמוך בגוף על ידי פעילות מתונה כמו יוגה, הליכה, מדיטציה וטיפולים מרגיעים. במקביל, יש להגדיל את זמן המנוחה ושעות השינה, לצמצם בכמות החומרים הממריצים כמו קפאין, ולהמעיט את כמות הגירויים החיצוניים – למשל, לוותר על צפייה בעדכוני החדשות בטלוויזיה או עדכונים תכופים כמו הטוויטר.

אם את מבקשת להיכנס להריון, וגם אחרי שישה חודשים של מצב רגיעה אינך מצליחה להחזיר את המחזור החודשי לסדרו, מומלץ לפנות לתמיכה נפשית מקצועית. במקביל, כדאי להתחיל לתרגל כדי להחזיר את הגוף לשגרה.  תרגול בשיטת אביבה , להסדרת המחזור ולהשבת האיזון ההורמונלי, יכול לעזור. את תרגילי ההתעמלות של שיטת אביבה מבצעים באופן עקבי פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע, לצלילי מוזיקה ובמקצבים המתאימים לתרגול. התרגול הרוטיני נועד לחדש את פעילותה הסדירה של המערכת ההורמונלית, ובצד זה הוא מרגיע, ומחזק את הביטחון ואת תחושת השליטה של האישה על גופה.

הכותבת היא מדריכה בכירה ויועצת של  מרכז שיטת אביבה -  אימון תנועתי לפריון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

השיטה פועלת במקביל לרפואה הקונבנציונלית ומבוססת על הפיזיולוגיה של האישה, כפי שהיא מקובלת ברפואה המערבית, אך מעצם היותה שיטה לריפוי עצמי היא מציעה לעצור לרגע ולתת צ'אנס לגוף עצמו - לפני הטיפולים התרופות, לפני ההורמונים, לפני הזריקות והניתוחים.

עקרון הפעולה של השיטה הוא חזרה אינטנסיבית על תנועות באזור האגן במקצבים משתנים. תנועות אלו יחזירו תנועה לאזור מערכת הרבייה, יגבירו את זרימת הדם ויחממו את המקום.

התרגול בשיטת אביבה מסייע לקבל מחזור ביום ובזמן הרצויים, למנוע את כאבי המחזור ותופעות ה-PMS, להשיג איזון הורמונלי ולהסדיר מחזור לא סדיר, מחזור ארוך מדי או קצר מדי ולשפר את תהליך הביוץ. כמו כן נועדו התרגילים להחזרת וסת שנעלם לחלוטין ווסת שלא הופיעה כלל (אל-וסת. התרגול בשיטה גם יעזור לפתור את תופעות גיל המעבר– והכל, בלי התערבות חיצונית, בלי תרופות, בלי הורמונים  וכימיקלים, באופן טבעי ועצמאי לחלוטין.

לפני שמפקירים את הגוף להורמונים וטיפולים פולשניים, כדאי לתת הזדמנות לדרך הטבעית.- תנועה נכונה וזרימת דם תקינה יחסכו הרבה סבל גופני ונפשי. השיטה תחזיר לאישה את השליטה בגופה ובתהליכי הפריון הטבעיים, ותעזור להשיג הריון טבעי או לשפר את סיכויי הצלחת טיפולי פוריות.

WWW.AVIVAC.CO.IL

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל פוני

מאת: מיכל פוניהריון ולידה30/07/131060 צפיות
להכנס להריון אחרי החגים דווקא הקיץ, עונת ה " לפני החגים " הוא הזדמנות מצוינת להכשיר את הגוף לתקופה של " אחרי החגים" – ופשוט לשפר עמדות: אם כהכנה להריון ספונטני, ואם כדי למקסם את הסיכוי בטיפולי פוריות.

מאת: מיכל פוניפוריות10/07/132116 צפיות
אחרי ארבע שנים של טיפולים הבינה מיכל ש"אני לא יכולה לחכות עוד ש'יעשו עלי' – לא טיפולים, לא ניסיונות, לא הזרעות". היא החליטה להיות אקטיבית והחלה לתרגל את שיטת אביבה. כעבור חמישה חודשים נכנסה להריון

מאת: מיכל פוניפוריות21/03/132393 צפיות
למה רק אני לא מצליחה? למה כולן מסביב מצליחות להיכנס להריון בשנייה ורק אני מחכה ומחכה?" למה כולן תוקעות ג'אנק פוד בלי הכרה ורק לי אומרים לאכול נכון? למה כל העצבניות, הנוירוטיות, הוורקוהוליות כבר מזמן בהריון שני ושלישי, ורק לי אומרים, 'כשתירגעי, תצליחי..'?

מאת: מיכל פוניהריון ולידה23/10/121812 צפיות
לפעמים, מרוב חישובים ורצון לדייק, מפלס הלחץ רק עולה ואיתו רמת ההורמונים, וההריון המיוחל רק מתרחק. תרשו לי להציע לכן אלטרנטיבה

מאת: מיכל פוניהריון ולידה23/10/121370 צפיות
מחקרים מוכיחים שקיים קשר ברור בין פעילות גופנית מבוקרת לבין כניסה להריון - תחשבו על זה: כל מה שקשור להבאת ילדים לעולם כרוך בתנועה. החל בהיווצרות הזרע אצל הגבר, דרך עצם מעשה האהבה וכלה בהתקדמות הזרע בגוף האישה אל עבר המפגש עם הביצית, שאף היא נמצאת בתנועה מרגע שהשתחררה מהשחלה ועד שהגיעה אל הרחם.

מאת: מיכל פוניפוריות21/10/121841 צפיות
לרפואה הקונבנציונאלית אין פתרון להורדת רמות של הורמון FSH גבוה. הטיפול הניתן במקרה כזה הוא חיזוק תרופתי של הורמונים אחרים על מנת לחפות על הליקוי של הורמון ה-FSH.

מאמרים נוספים בנושא פוריות

מאת: ג.ט קראוןפוריות23/09/132991 צפיות
השפעת התזונה על כניסה להיריון . למרות היותנו סובלים מעודף משקל . הגוף פשוט לא יאפשר קליטה להתרחש או המשך היריון אם אין לו את היסודת,, הבסיסי שהוא צריך כדי לקיים את ההריון. נשים רבות פונות לדיאטת סיבים דלת שומן, אמנם הדיאטה תורמת לבריאות ולירידת משקל. ירידה במשקל הוכחה כמגדילה את הפריון, אך ירידה במשקל , אבל בדרך הנ"ל היא רק לעתים נדירות יעילה להגדלת פוריות משום שהיא שוללת מהגוף החלבונים והשומנים הנחוצים לייצור הורמונים הדרושים

מאת: ג.ט קראוןפוריות21/09/131977 צפיות
אי פוריות היא בעיה עולה וגוברת בחברה של היום. כמשהי שחוותה את העניין מקרוב ,אני בחרתי להציג נתונים שיכולים לעודד כל אחת בעולם,שחושבת שהיא לבד במאבק של השגת היריון תקין.. ניסיתי למצוא מידע מדויק בגוגל על כמה הון מושקע לשנה על טיפולי פוריות , ואני כל הזמן מקבלת תוצאות עבור דרכים כדי לממן את טיפולי פוריות . החלק העצוב ביותר הוא כי במקרים רבים , הגוף יכול להפוך להיות בעל פוריות תקינה אם ינתנו לו המשאבים הנכונים . פוריות , כמו כל מחלה , היא פשוט סימן לכך שמשהו לא בסדר בגוף וחייב להיות מטופל. מני

מאת: מיכל פוניפוריות10/07/132116 צפיות
אחרי ארבע שנים של טיפולים הבינה מיכל ש"אני לא יכולה לחכות עוד ש'יעשו עלי' – לא טיפולים, לא ניסיונות, לא הזרעות". היא החליטה להיות אקטיבית והחלה לתרגל את שיטת אביבה. כעבור חמישה חודשים נכנסה להריון

מאת: גולאסופוריות18/06/131836 צפיות
גבר עובר בדיקת זרע. על הגבר למסור זרע לאחר הפרשתו באופן מבוקר. בדיקת זרע כוללת בדיקת איכותו מכמה היבטים: ספירת זרע, צפיפות הזרע בנוזל, המורפולוגיה שלו, והתנועתיות שלו.

מאת: מיכל פוניפוריות21/03/132393 צפיות
למה רק אני לא מצליחה? למה כולן מסביב מצליחות להיכנס להריון בשנייה ורק אני מחכה ומחכה?" למה כולן תוקעות ג'אנק פוד בלי הכרה ורק לי אומרים לאכול נכון? למה כל העצבניות, הנוירוטיות, הוורקוהוליות כבר מזמן בהריון שני ושלישי, ורק לי אומרים, 'כשתירגעי, תצליחי..'?

מאת: אליס פ.סטפןפוריות26/02/132295 צפיות
איך מוגדר אי פוריות,מה זה אי פוריות? מה זה בדיוק בעיות פוריות? הבעיות בכניסה להריון או הבאת ילד, או עם הגעה לסוף הריון הפורה , נופלות תחת ההגדרה של אי פוריות. אי פוריות היא אי היכולת של פרט להיות בהריון, במקרה של נקבות, או אי היכולת לגרום להריון, במקרה של הזכרים. חוסר היכולת של אדם לשאת את הריון לטווח המלא שלו הוא גם זכה לכינוי פוריות. איך תזהה בעיות פוריות? מה הם סימנים לבעיות פוריות?

מאת: פונדקאות המרכז להורותפוריות28/01/139366 צפיות
בשנים האחרונות נפתחו מספר מרכזים המציעים פונדקאות בישראל ובחו"ל. ההיצע מצד אחד מעודד כי יש לגיטימציה רחבה לנושא הפונדקאות אבל מצד שני יש קושי לקבל החלטה איך לעבור את תהליך הפונדקאות בארץ או בחו"ל ? ודרך איזה מרכז ? אנו ננסה לתת לכם טיפים כדי לארגן את ההיצע הרחב לבסיס שממנו תוכלו לבחור את הבחירה הנכונה עבורכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica