חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד משפיעים על החלטת הקניה של הצרכן – קניה אימפולסיבית.

* אימפולסיביות - מוגדרת באופן כללי כפעולה ללא מחשבה, דחף פתאומי, כפעולות "פזיזות" מבלי שימת לב לפרטים .

חלומם "הרטוב" של הקמעונאים ומותגים הוא שהמוצרים שלהם יהיו בקטגוריה של קניה אימפולסיבית. אותו דפוס התנהגות צרכנית שבמסגרתו נעלמות כל המחיצות, ההיגיון חדל לפעול, הרגשות משתלטים עלינו וכל תא בגופנו זועק 'אני חייב לקנות את המוצר הזה". קמעונאים רבים משקיעים מאמצים ומשאבים כדי להגיע למצב שלקוח בנקודת מכירה יושפע בצורה זו או אחרת ובסוף תהליך החלטת הקניה של הלקוח, תהיה במוצר שלו !

שלבי תהליך החלטת קנייה:

תהליך החלטת קניה על ידי לקוח בנוי מ-4 שלבים עיקריים וחשובים:

1. זיהוי צורך - הקונה מזהה את הצורך (מגירוי פנימי או חיצוני) וחש פער בין הרצוי למצוי.

2. חיפוש אינפורמציה - צרכן שמעוניין למלא צורך מסוים נוטה לחפש מידע.

3. הערכת חלופות - הערכת החלופות הינה תהליך קוגנטיבי, כלומר הצרכן מגבש שיפוט על בסיס מודעות והגיון.  תהליכי ההערכה: הצרכן מנסה לספק צורך, מחפש תועלות מסוימות במוצר הפתרון, ולבסוף רואה  בכל מוצר חבילת תכונות בעלות יכולות משתנות לספק את התועלות המבוקשות לסיפוק הצורך. הצרכן מגיע לעמדות כלפי המותגים השונים באמצעות תהליך של הערכת תכונות.

4. החלטת קניה - בשלב הבדיקה מגבש הצרכן העדפות מבין המותגים שבמערך הבחירה.

2 גורמים יכולים להתערב ולחצוץ בין כוונת קנייה להחלטת קנייה:

א. עמדות האחרים - העדפת הקונה למותג מסוים תגדל אם מישהו שהוא מחבב מעדיף את המותג ההוא.

ב. נסיבות לא צפויות.

(הצרכנים עשויים לדלג על שלבים או להפוך את סדרם).

החלטת הצרכן לשנות החלטת קנייה, לדחותה או להימנע ממנה מושפעת מאוד מן הסיכון הנתפס, המשתנה בהתאם לכמות הכסף שהצרכן מסכן, בהתאם לרמת האי-ודאות ביחס לתכונות המוצר ובהתאם לרמת הביטחון העצמי של הצרכן.

דיילות בנקודות מכירה מהווה "כלי" חזק כחלק מאסטרטגיה שיווקית, שבאמצעות חברות ומותגים משפיעים על החלטת הצרכן בנקודות המכירה. פעילות קידום מכירות על ידי דיילות נועדו לייצור עוד נקודת מפגש עם הלקוח הסופי ומיועדים להגברת מכירות באופן מיידי .

באמצעות דיילות מכירה ניתן להתערב ולהשפיע על תהליך קבלת החלטת הקניה של הלקוחות הפוטנציאליים .

כיצד ניתן לעשות זאת?,

1. זיהוי צורך- באמצעות הדיילות ניתן לעורר ולייצר צורך אצל הצרכנים ולעורר למעשה גירויים חיצוניים, כגון: שימוש בדיילת טעימות.

2. חיפוש אינפורמציה- למעשה הדיילות בנקודות המכירה נותנות מענה משולם מסירת מידע ופרטים אודות המוצר.

3. הערכת חלופות-  הדיילות מסבירות את היתרונות והתועלות של המוצר וע"י כך מגיע לעמדות רצויות כלפי המותג .

4. החלטת קניה- דיילות מיומנות מצליחות לייצר "מכירה" בכך שהביאו את הלקוח להחלטת הקניה הרצויה.

על כן, נוכחות דיילות בנקודות מכירה חשובה ומשפיעה על צרכנים גם אם באופן ישיר וגם באופן עקיף, כך שינתן ערך מוסף לחוויית הקניה כזה שייחרט בזיכרונו לפחות עד הביקור  הבא שלו בנקודת במכירה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הולמרקום

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הולמרקום- מערכות שיווק מתקדמות

שאלה: כיצד ניתן להבטיח את האימפקט הגבוה ביותר על השקעה עבור מאמצי קידום המכירות שלי? תשובה: אסטרטגיית קידום מכירות מורכבת מפיתוח ושילוב ייחודי של חמישה מרכיבים עיקריים:  פרסום.  יחסי ציבור.  קידום מכירות.  שיווק ישיר.  מכירה אישית.

מאת: הולמרקום- מערכות שיווק מתקדמותמיתוג21/08/142720 צפיות
מה זה עיצוב גרפי?, עיצוב גרפי, דבר ראשון הינו תהליך העוסק בשילובם של טקסט ותמונה לשם העברת מסר מסויים. התהליך למעשה הוא יצירתי העושה שימוש בטכנולוגיה ובאמנות יחדיו וזאת על מנת לייצר תקשורת חזותית. עיצוב גרפי הוא אכן סוג של אומנות- אומנות שימושית.

מאת: הולמרקום- מערכות שיווק מתקדמותמכירות22/10/121198 צפיות
שלב דיול הטעימות באסטרטגיה השיווקית של מותג זהו "המאני טיים", הנקודה בה כל הפעילות המקדימה והקמפיינים במדיות הפרסום השונות ייבחנו האם עמדו במבחן התוצאה. את התוצאה מספקות דיילות הטעימות שרק מחכות לטרף (ללקוח אשר פמפמו לו על הפעילות). לרוב, נקודת המכירה היא למעשה נקודת המפגש הראשונה של הלקוח עם המותג, מבחינתו הדיילת היא המותג, הדיילת היא הנציגה של החברה אותה היא מקדמת. אין זה מעניינו כי זו דיילת של חברת קד"מ חיצונית.

חברות הדיילות מהוות את הגורם המקצועי בתחום לו הן שייכות-פרסום וקידום מכירות. מכוון שזהו תחום עיסוקן העיקרי יוכלו חברות הדיילות להשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר, כל זמנן מקודש להקמת הפרויקט,תפעולו והצלחתו. הצלחת הפרויקט הוא אינטרס המשותף לכם ולהם.

שירותי הדיילות נדרשים היום למגוון רחב של אירועים, אם מדובר באירועים עסקיים,אירועי השקה,אירועים פרטיים יוקרתיים או בכנסים ותערוכות. כמו כן נעשה שימוש בשירות לצורך קידום,הפצה,ומכירה של מוצר חדש,חברה או אפילו הטמעת רעיון. לצורך העברת המסר בצורה אפקטיבית, חשוב ביותר להשתמש בכוח אדם איכותי,שהרי הוא מייצג את הפנים והקול של העסק. דיילים ודיילות נדרשים לתכונות של תודעת שירות גבוהה,שפה רהוטה,יכולת מכירתית וכושר שכנוע, שהרי מי מאיתנו לא עצר פעם ולו בשל עקשנותו והתלהבותו של דייל,הקשיב ולבסוף אפילו קנה.

מאת: הולמרקום- מערכות שיווק מתקדמותמכירות04/10/121194 צפיות
פתחתם עסק חדש לאחרונה? אתם בעלי עסק ותיק שמכירותיו החלו לדשדש? או שאולי אתם במגמת עלייה ורוצים לשמור את המצב ואף לשפר אותו? במידה וכן ,ייתכן ויהיו רלוונטיים עבורכם שירותי דיילות.

מאת: הולמרקום- מערכות שיווק מתקדמותמכירות16/06/121192 צפיות
חלון ראווה הינו מדגם מייצג של מוצרי החברה שלך ו/או מוצרים אטרקטיביים במיוחד שהינך מעוניין לשווק ולמכור ללקוח הקצה. כמיצג המאפשר ללקוח הקצה לקבל רושם ראשוני על המותגים שברשותך כך שיתפתה לרכוש אותם, חלון הראווה הוא אמצעי שיווק חיוני ובעל ערך מדיד לביצוע מכירה.

מאמרים נוספים בנושא מכירות

מאת: ישראל רף מכירות24/03/226105 צפיות
לחג הפסח מוזמנים להעביר מסר חם לאנשים החשובים לכם להיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ. להעביר מסרים ללקוחות ולאורחים באירוע עסקי או פרטי. מסר שלכם ממותג בעציץ מזכרת בלתי נשכחת לשנים רבות. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף מכירות26/04/211887 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. ישראל רף 052-2978583

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202616 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202465 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: ישראל רף מכירות03/01/162163 צפיות
עציצים לטו בשבט, מתנה טבעית שמרגשת את מקבליה, מסוגי צמחים שונים ועד למגוון גדלים, מנעד המחירים הוא דבר חשוב, עציץ שיהיה מתנה נאה עבור כל מי שרוצה לגדל משהו יפה במקום מגוריו.

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/152131 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/151745 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica