חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הערבים בישראל- האם השוויון אפשרי?

מאת: עידו הלוימיעוטים07/01/20099257 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הערבים בישראל- האם השוויון אפשרי?

הערבים בישראל כמקרה ראשון מהטעם שהוא הדבר הדרמטי ביותר שקיים בהתנהלות מדינת ישראל, ברבות השנים זו תהיה הבעיה מספר אחת.

ההשלכה על היעדר הומוגניות במדינות העולם- קיומו של מיעוט, הוזכרה בישראל להבנת המורכבות בניהול המדינה. אם המיעוט במדינה חזק עם רצון בדלני קיים קושי מרכזי בניהול המדינה.

בדלן= חותר לקיומה של מדינה אחרת, לקרוע חלק מהמדינה.

הערבים בישראל אינם בדלנים! הם מבקשים לכונן מדינה נפרדת (מיעוט גדול ושונה אך בהחלט לא בדלני) 20% מהאוכלוסייה ערבים, אנו גורעים מתוכם מי שאינם קנאים לייחודם במובן הפוליטי- מפלגתית. הקבוצה רוצה להיבדל קהילתית, לרומם את הדת והשפה ובפועל עושה זאת באמצעות כלים פוליטיים. צריך להבחין תופעת הדרוזים, הם אינם מחפשים מפלגה פוליטית, הם משתלבים במפלגות הראשיות הציוניות ושם מוצאים בית חם להשגת מטרותיהם.

הייתה אמירה של אריאל שרון כשר חוץ בממשלת נתניהו לפני עשור והיא שערביי ישראל בעלי חלום, אפשרות, סבירות שינסו לפעול לקרוע חלק מא"י ולהקים מדינה משל עצמם.

אנו עוסקים באוכלוסיות שאינן בדלניות משיקולים אסטרטגיים, טקטיים ואחרים.

קריטריונים להשוואה:

  1. השוואה של קבוצה עם קבוצה דומה לה (השוואת ערבים במדינת ישראל לעומת מוסלמים, למשל, במדינה אחרת (מיעוט דומה במדינה אחרת).
  2. השוואה של קבוצה עם עצמה על ציר הזמן- בהשוואת מיעוטים אנו בודקים את שיעור המיעוט, כמה שנים חי המיעוט בשטח (ערבים ותיקים בא"י). השוואה על ציר הזמן מלמדת על תמורות והיא חשובה.
  3. בחירה של מיעוט שונה באותה מדינה, למשל עם אוכלוסיית החרדים, העולים החדשים במדינה (מיעוט במובן פוליטי, השתלבות וכו').
  4. השוואת מחוזות, השוואה בין אזורים שונים (מיעוט בגליל מול מיעוט בנגב), השוואה של אותו מיעוט, השוואה של מיעוט החי בכפר לעומת מיעוט החי בעיר.
  5. השוואה בין מיעוט לרוב - מה מחסורו של המיעוט במדינה.
  6. השוואה של תפקודו של המיעוט אל מול אופייה של המדינה הדמוקרטית: מיעוט שאינו רוצה להיטמע בתוכך הינו בעיה קשה יותר מאשר מיעוט המעוניין להיטמע כגון העולים מרוסיה, שככל שנזדרז להטמיעו - כך תרוויח מכך החברה. מ"י עומדת תחת זכוכית מגדלת בנושא זה: איך המיעוט הערבי מתפקד בתוכה אל מול האידיאל של הדמוקרטיה (האידיאל-איך צריך להיות מיעוט במדינה דמוקרטית)?

לכל מדינה קשה עם מיעוט, מיעוט הוא סוג של בעיה , מיעוט מובהק שתהליכי היטמעותו ממושכים (אם בכלל) מהווה בעיה קשה עוד יותר.  אך יש לזכור שהיטמעות הינה תהליך אפשרי! מה עושים עם מיעוט מהגרים צ'כי בגרמניה? זה למשל מדד להשוואה.

הבה נבדוק את יחסם של האמריקאים למיעוט היפני בתקופת מלה"ע ה-2- זה לא היה מזמן אך חלו שינויים רבים מאז. דיאז עצרו כל מי שנראה יפני בדיוק כפי שעשו במאה הנוכחית לאחר 11/9 כשעצרו בעלי חזות מזרחית, זה לא נושא לשפיטה אם הם טעו בכך או לא, אלא השאלה האם ארה"ב הדמוקרטית נהגה לפי המודל האידיאלי?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידו הלוי

מאת: עידו הלויריהוט 07/12/101657 צפיות
יש מי שנעזר בחברים שלו כדי לעבור את תהליך ההובלות ביתר קלות, ויש מי שמזמין מראש שירות של הובלות כדי להסיר אבן מן הלב, אולם בשניהם עוברים את אותו התהליך כמעט, ועל מנת שיהיו לנו בסופו של דבר הובלות קלות, יש להיערך זמן מה מראש. לדוגמה – אריזה נכונה ובטוחה, סידור הארגזים באופן שאינם מפריעים למעבר ביניהם הנחת הארגזים הכבדים למטה ולהיפך, פירוק של הרהיטים

מאת: עידו הלויאדריכלות פנים07/09/101277 צפיות
אוכל, שתייה, סדר, גישה תורת ה"פנג שואי" תדאג לסדר ולעצב את המטבח לרווחתכם ולנוחיותכם האישית. העקרונות שיפתחו למטבח שלכם את הצ´אקרות

מאת: עידו הלויעסקים קטנים ובינוניים17/08/101531 צפיות
ישנם טיפים רבים שאותם אפרט על מנת לעבור את יום המעבר בצורה חלקה ונעימה, הדבר הראשון והחשוב ביותר הינו ההכנה המוקדמת, טוב תעשו עם לא תמתינו לרגע האחרון באריזת הבית, נסו למצוא כל פעם זמן פנוי לארגון הדברים ולאיסוף של ארגזים (במידה והינכם מקבלים ארגזים מחברת ההובלות יש לבקש מראש.) בנוסף הכינו מסקנטייפ, אזיקונים וטוש לכתיבה, למסודרים במיוחד ניתן להכין דף תכולת ארגזים מראש בו תכתבו את מספר הארגז ותכולתו כל פעם שתסיימו ארגז להלן "דף ההובלה".

מאת: עידו הלויחוק ומנהל24/06/091599 צפיות
ס' 7 לאמנת הקהילה האירופית, קובע שהמשימות המוטלות על הקהילה האירופית יבוצעו ע"י 5 מוסדות, פרלמנט אירופי, מועצה, נציבות, בי"ד לצדק ומוסד מבקר. הרשות בקהילה האירופית שמקבילה, מבחינת תפקידה וסמכותה לרשות המבצעת בישראל, היא הנציבות (The commission), שמתפקדת כ"ממשלה". הנציבות מורכבת מ20 חברים ברמה של פקידות שמתמנים ל5 שנים, כאשר 5 המדינות הגדולות שולחות 2 נציגים.

מאת: עידו הלויצרכנות25/05/092228 צפיות
במכירה יוצג מגוון רחב של מתנות לתינוקות וילדים שיוכלו לשמש כמתנת חג מרהיבה לפעוטות או כמתנה ליולדות שבדרך. בין המוצרים ניתן למצוא אביזרים לחדרי ילדים כגון: שטיחים מעוצבים, רהיטים, מצעים, וילונות, מדבקות קיר ותמונות וכן מתנות שימושיות כגון: מנשאים, משחקים התפתחותיים, נעלי טרום הליכה, תיק לעגלה ואלבומי תמונות מעוצבים. כל המוצרים הללו יוצעו במחירים מוזלים לרגל התערוכה שתתקיים ביום ה' 28.05.09, ערב חג שבועות, בין השעות 8:30-15:00 במתחם ישפרו סנטר במודיעין טלפון לבירורים- 077-7019011

מאת: עידו הלויאירועים וחתונות31/03/091606 צפיות
האני איש של ארגון. כל חיי אהבתי לארגן ועבדתי בתחום. ארגון זה חלק בלתי מופרד מחיי. בכיתה ב, בחרו אותי לועדת חברה וגם ועדת קישוט, לא תאמינו כמה תרמתי. בית הספר והכיתה קיבלו ממני הרבה לאורך התקופה הזאת. ישבתי המון בבית וציירתי, צבעתי, ארגנתי משחקים, הפעלתי הפעלות והחלטתי פשוט להיות איש ארגון לכל דבר ועניין. כנראה שזה ממש בלב שלי או ממש חלק בלתי נפרד מהאופי שלי ומהמרכיב האישיותי שלי.

מאת: עידו הלויצרכנות01/03/091650 צפיות
רכישת ריהוט משרדי למשרד זה לא דבר של מה בכך, יש שיאמרו כי זו משימה קשה מנשוא. כל משרד בישראל מצא עצמו בנקודה קריטית בה הוא צריך היה להחליט על הריהוט אשר אותו ירצה לרכוש למשרדו. הבעיה בשוק הריהוט המשרדי היא גדולה וידועה. יש היצע רב של ריהוטי משרדי אשר איכותו לא כל כך ברורה וידועה. ננסה לתת לכם כמה טיפם לרכישת ריהוט משרדי אמין ואיכותי למשרד

מאמרים נוספים בנושא מיעוטים

מאת: בולי טייסמיעוטים28/11/129366 צפיות
מזה אלפי שנה מתנהל מאבק לשוויון זכויות בין גברים ונשים. נשים לאורך כל ההיסטוריה ניסו להיאבק על מנת לזכות במעמד שווה לזה של האבות, הבעלים והאחים שלהן. בחברות רבות ניתן לראות נשים, נערות וילדות מתמרדות מול הפטריארכיה (שלטון האב = הגבר) והדיכוי בהן הן נמצאות.

מאת: בולי טייסמיעוטים28/11/128279 צפיות
מזה אלפי שנה מתנהל מאבק לשוויון זכויות בין גברים ונשים. נשים לאורך כל ההיסטוריה ניסו להיאבק על מנת לזכות במעמד שווה לזה של האבות, הבעלים והאחים שלהן. בחברות רבות ניתן לראות נשים, נערות וילדות מתמרדות מול הפטריארכיה (שלטון האב = הגבר) והדיכוי בהן הן נמצאות.

מאת: Efratמיעוטים26/06/128531 צפיות
בבואנו לבחון את אי השוויון בישראל בין מזרחים לאשכנזים לאור ההגירה של שנות ה50 יש להתייחס למערכת הפוליטית- שפירא (1994) טוען כי הדמוקרטיה הישראלית בתחילת ימיה הייתה חסרת מהות דמוקרטית ליבראלית. במשך שלושה עשורים (עד מלחמת יום כיפור ב1973) הייתה מפלגת שלטון אחת גדולה שנקראה מפא"י.

מאת: פאונדרסמיעוטים07/01/099641 צפיות
לדת היה במשך דורות מעמד מכריע בחיי התושבים בארץ ישראל. המנהל הציבורי והמשפט של עדה דתית היו אוטונומיים. המציאות המודרניזטורית של החברה הישראלית ערערה את מעמדה של המסורת אצל בני המיעוטים לא פחות מאשר אצל רבים מהיהודים, בייחוד ביישובים עירוניים בהם היה חינוך תיכון וגבוה. הסובלנות הדתית של השלטונות הישראלים והפלורליזם אמנם מיתנו את ירידת ההשפעה של הדת אך גורמים אחרים כמו שינויים במבנה כוח העבודה, גיוס לצה"ל תקשורת המונים וההשכלה המתרחבת גרמו להמשך ירדת כוחה ולמעבר של פעילות פוליטית ממסגרות דתיות

מאת: רינה הראלמיעוטים07/01/0910447 צפיות
כיום, כמעט שלא קיימת מדינה עולם המורכבת מלאום בודד אחד (בשל הגלובליזציה, בידול, הגירה, נדידה, כיבוש, הגירה כפויה) ועל כן כל מדינה מתמודדת עם מיעוט לאומי בקרבה הקורא תיגר על המדינה בדרישותיו. כיוון שאין לגיטימציה להקמת מדינות לאום נוספות לאלו הקיימות כבר וכיוון שמדינה תשאף תמיד לשמר את כוחה ועוצמתה מתרחש קונפליקט בין המדינה למיעוט (שיעבור מרמה ב' לרמה ג') והמדינה מתבקשת לפתור את הבעיה בקרבה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica