חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על ההבדלים בין טפטים למדבקות קיר – באיזו אפשרות כדאי לבחור ומדוע?

מאת: ורד טויןעיצוב28/10/20121009 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות ישנם לא מעט אלמנטים עיצוביים, אותם ניתן לשלב בחלל הבית, כדי לשוות לו מראה מיוחד ובעיקר מסוגנן יותר. במקום לצבוע קירות, ניתן להדביק עליהם טפטים או מדבקות קיר. אולם, נדמה שהטפטים נחשבים למבוקשים הרבה יותר ממדבקות הקיר, ולא בכדי. כשמשווים אותם זה לצד זה, ניתן לראות כי טפטים כוללים, במסגרתם, לא מעט יתרונות ומציעים הרבה יותר ממדבקות הקיר. הנה, לפניכם, ההבדלים בין טפטים למדבקות קיר, ובעיקר – הסיבות מדוע כדאי לבחור בהם.

סגנון ומראה אחר

כשמשווים טפטים למדבקות קיר, אין ספק שלטפטים יתרון אדיר, ההופך אותם לכדאיים הרבה יותר מהמדבקות. אומנם, ניתן כיום, בהשוואה לעבר, להשיג מדבקות קיר בשלל של סגנונות, ובכל זאת, טפטים מוצעים במבחר רחב יותר ובאפשרויות רבות יותר. ניתן למצוא כיום טפטים העשויים מויניל, מבד, ממשי ואפילו מבמבוק, כשכל חומר יוצר מרקם ואווירה שונה. לעומת זאת, מדבקות הקיר עשויות בדרך כלל מנייר ובעלות מרקם אחיד. לצד כל זה, יש לזכור גם שהדבקת טפטים על קירות יכולה לכלול כמה סגנונות שונים, בעוד שהדבקת מדבקות על הקיר, פעמים רבות, כוללת סגנון אחד בדרך כלל.

איכות

יתרון נוסף שיש לטפטים, בהשוואה למדבקות הקיר, הוא מידת איכותם. טפטים, ובעיקר בשל החומרים השונים שמהם הם עשויים, מציעים איכות ברמה גבוהה יותר. ישנם, כאמור, טפטים העשויים מנייר, וכן טפטים העשויים גם מויניל או במבוק. כשמדבקים טפטים או מדבקות על הקיר, מקווים ליהנות מכך לתקופת זמן ארוכה ובעיקר שיישארו על הקיר ולא יתקלפו ממנו. אכן, טפטים מיועדים במיוחד לשם כך, ובזכות החומר ואופן הדבקתם על הקיר, הם מציעים איכות ברמה גבוהה ופתרון עיצובי לטווח הזמן הארוך. אמנם, אפשר למצוא היום גם מדבקות קיר באיכות גבוהה, אולם מרבית מדבקות הקיר שנמכרות כיום, ובעיקר הזולות יותר, נחשבות לפשוטות ולכן גם לפחות איכותיות.

היכולת להשתלב לצד אלמנטים נוספים

טפטים משתלבים מצוין עם אלמנטים עיצוביים שונים. בין אם אלה טפטים המודבקים על קירות הסלון, או טפטים המודבקים על קירות חדרי הילדים או חדרי השינה, אפשר לשלב אותם לצד רהיטים, וילונות ואלמנטים קישוטיים מסוגים שונים. אפשר למצוא טפטים בצבעים אחידים או טפטים הכוללים צורות וציורים שונים, התואמים לאלה הקיימים באלמנטים העיצוביים שבחדר. לעומת זאת, השימוש במדבקות הקיר מגביל מעט, שכן הסגנונות שלהם מסוימים, ואינם בהכרח מתאימים לכל אלמנט אחר. אפשר למצוא מדבקות קיר בצורת עץ ועלים, או שעון, או פרחים שונים, אך בכל מקרה מדובר בצורה או אלמנט ברור מאד שיוכל להשתלב אך ורק לצד עיצובים אחרים שזהים לו.

מחיר

בשל מגוון הטפטים שמוצעים למכירה כיום, טווח המחירים שלהם הוא רב הרבה יותר, בהשוואה למדבקות הקיר. אפשר למצוא טפטים באיכות גבוהה אך במחירים נוחים וכדאיים. לעומת זאת, מדבקות הקיר, גם אם הן פשוטות מאד פעמים רבות, המחיר שלהן, וביחס לשטח שאותו הן מכסות ולמידת האיכות שלהן, הינו גבוה יותר, בהשוואה לפתרון אחר כמו טפטים.

אפשרויות הכיסוי

אם אתם מתלבטים באיזו אפשרות כדאי לבחור: טפטים או מדבקות קיר, קחו בחשבון שהדבקת טפטים יכולה לכסות קירות שלמים ושטחים נרחבים יותר וכן גם לכסות קירות עם נזקים שונים. מדבקות קיר הינן קטנות יותר ומיועדות לאזור מסוים ובעיקר לשטח קטן יותר. במקום לצבוע את הקיר, ניתן לכסות אותו באמצעות טפטים, ובאותה הזדמנות לעשות זאת בכל חדרי הבית השונים כדי ליצור רצף, עניין וגם סגנון אחיד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131338 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131353 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132122 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131849 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/132003 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/137005 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138256 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא עיצוב

מאת: דרור אטריעיצוב28/10/172517 צפיות
עבודות של אחזקת נדל"ן מתבצעות על ידי חברות מיוחדות של תחזוקה, ניקיון ושאר שירותי גננות ותיקונים. בנייני מגורים ובנייני משרדים בערים הגדולות זקוקים לעבודות שוטפות של תחזוקה בכל שעות היממה. משרדים גדולים דורשים שעות ארוכות של עבודות תחזוקה וניקיון בכל יום. צוות מקצועי ממונה על ניקיון חדר האוכל, חדרי השירותים וריקון של פחי האשפה במשרדים. שמירה על רמה גבוה של ניקיון תורמת לבניית סביבת עבודה נעימה ובריאה לעובדים ולדיירים.

מאת: moraleעיצוב19/07/175136 צפיות
במהלך השנים התחום של הדפסה על זכוכית השתנה באופן מהותי, מתחום בו נהוג היה להשתמש אך ורק לצרכים עסקיים ושיווקים או לצרכים אומנותיים לשם תצוגה בתערוכות ומוזיאונים, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא שימוש הולך וגובר בהדפסה מסוג זה גם לצרכים אישיים, פרטיים.

מאת: SEOMANעיצוב25/06/172609 צפיות
רוצה לשפר את הלוק שלך? כך תעשי זאת בדרך הנכונה באמצעות שרשרת אחת עדינה שתשנה אותך מקצה לקצה. כל מה שצריך לדעת על האביזרים הקטנים שיכולים לעשות את השינויים הגדולים.

מאת: Droxitעיצוב06/06/172367 צפיות
לעיצוב הדירות הקטנות יש יתרונות רבים, ביניהם בחירת ריהוט פרקטי וייחודי, החל משולחן סלון מעוצב ועד להדפסים על הקירות

מאת: moraleעיצוב19/03/172290 צפיות
כל עסק מבקש לשווק את עצמו לקהל לקוחותיו בכלים הטובים ביותר, בין אם מדבר בשיווק דרך האינטרנט, תקשורת כתובה ואלקטרונית, בשלטי חוצות וכן במיקום בו העסק פועל, אם זה משרד, חנות, מפעל או כל דבר אחר. כל עסק עושה זאת בהתאם לצרכיו ויכולותיו הכלכליות והאחרות.

מאת: רוןעיצוב11/12/162221 צפיות
שרותי זגגות הם תחום הקשור לאספקה, התקנה והחלפת מוצרי זכוכית בבית, ברכב ובעסק, חשוב להזמין זגג אמין היכול לייעץ בבחירת המוצר המתאים להתקנה.

מאת: רוןעיצוב28/09/162262 צפיות
אזורי צל בגינה נוצרים באופן טבעי בגלל הצללה של מבנים או עצים. עיצוב גינה עם השקעה והשראה מאפשר להפוך אזורים זניחים אלה לפינות יפות ומטופחות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica