חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סופה של קבוצת רכישה בישראל?

מאת: ישראל הסנדל"ן29/10/2012863 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המושג קבוצת רכישה חדר בעשור האחרון לשוק הדיור הישראלי כמוצר מושך הטומן בחובו יתרונות רבים, אך לאחרונה הוא נעלם בקול דממה דקה. הסיבה העיקרית להיעלמותה של קבוצת הרכישה משוק הנדל"ן הישראלי טמונה בגורמים אחדים, אך בעיקר בגורם מרכזי אחד שהביא לניפוץ חלומותיהם של ישראלים רבים. בכתבה זו ננסה לסקור האם קבוצות הרכישה עומדות להיעלם או האם יש להן תקומה מחודשת?

סיבות להיעלמות קבוצת רכישה

1) תקנות מיסוי מגבילות - הסיבה העיקרית להיעלמות קבוצת רכישה מנוף הנדל"ן המקומי היא תקנות מיסוי חדשות. בשנת 2011 חוקקה תקנה המחייבת מוכרי קרקע פרטיים לשלם מע"מ על רכיב הקרקע, במוכרו קרקע זו לקבוצות רכישה. המוכר מצידו, מחייב את קבוצת הרכישה בתשלום המע"מ על רכישת הקרקע וכך נוספת לתשלומי הדירה (הנרכשת דרך קבוצת רכישה) עלות של 17% על רכיב הקרקע. כלומר רשויות המס הביאו לירידה של האטרקטיביות בהתארגנות קבוצת רכישה לבניית פרויקטים על קרקע פרטית.

על קרקעות פרטיות ניתן לבנות לרב מספר מצומצם של יחידות דיור (מכיוון שאם הקרקע היא גדולה ומאפשרת בניית מספר רב של יחידות דיור, בעל הקרקע יבחר לרב להתאגד כחברה בע"מ) והיות שקבוצות אלו כמעט נעלמו מהשטח, נעלם גם קהל הרוכשים שרצה לרכוש דירה בקבוצת רכישה מצומצמת.

מה שנותר אפוא הן הקרקעות המסחריות – כלומר קרקעות בהן מוכר הקרקע הוא גוף מסחרי והוא בכל מקרה מחוייב בתשלום מע"מ עם מכירת הקרקע.

2) מימון בנקאי – הבנקים שהקשיחו את תנאי המימון הבנקאי לכל תחום הדיור, לא פסחו גם על קבוצות הרכישה שנדרשות לספק הון עצמי רב יותר מבעבר לשם השגת מימון בנקאי. לדוגמא, אם בעבר נדרש מקבוצת רכישה לספק הון עצמי של 35% מחבריה, כיום נדרש מכל רוכש הון עצמי של 40%.

סיבות לפריחה מחודשת של קבוצת רכישה

1) עליית מחירי הדירות - מחירי הדיור חזרו לעלות מחודש אפריל 2012 ואחוזי הרווח של הקבלנים עולים בהתאם. קבוצות הרכישה, שהבשורה העיקרית שלהם היא חיסכון הרווח היזמי, מספקות פתרון מצויין לרוכשים בתקופת עליות מחירים, בה הקבלנים מגדילים את רווחיהם ולכן מציעות אלטרנטיבה אטרקטיבית לרוכשים.

2) התמחות – התחרות העזה שהיתה בין קבוצות הרכישה ביחד עם תקנות המיסוי החדשות, חייבו את קבוצות הרכישה להפגין יצירתיות ומקצוענות רבה יותר מאשר בעבר. לקוחות רבים המודעים למקצוענות שרכשו הקבוצות במהלך השנים הגדילו את נכונותם להצטרף לפרויקטים המוצעים על ידי קבוצות רכישה.

לסיכום, היקפה של קבוצת רכישה ירד וישאר נמוך, אך עם זאת ההתמחות שמציעות קבוצות הרכישה ללקוחות היא רבה יותר.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל הס

מאת: ישראל הסנדל"ן12/11/12943 צפיות
קבוצות הרכישה, שהופיעו בארץ בסערה בעשור האחרון, עוברות כרגע לשלב חדש באבולוציית ההתפתחות שלהן. הקבוצות, שעד לפני 2011 סיפקו לרוכשיהן חיסכון שנבע ברובו מהטבות מס, איבדו כמעט לגמרי יתרון זה וכיום הן מתבססות בעיקר על חיסכון הרווח היזמי ועלויות המימון. עובדה זו, הוציאה קבוצות רכישה רבות מהשוק והותירה בו את הקבוצות המקצועיות יותר. במאמר זה ננסה לסקור מהו מצבן של קבוצות הרכישה מ-2011 ומהן האתגרים העומדים בפניהן בעתיד.

מאת: ישראל הסנדל"ן05/11/12888 צפיות
קבוצת הרוכשים הירושלמית מציגה קבוצת רכישה בת 5 דירות בלבד בשכונת נחלאות, המיועדות לזוגות צעירים ולמשקיעים. מחירי הדירות בקבוצת הרכישה הם החל מ-1,089,000 שקלים לדירת 3 חדרים. המחירים בקבוצת רכישה זו משקפים מחיר הנמוך ב-22% ממחיר השוק של דירות יד שניה דומות שנמכרו באיזור בחודשים האחרונים (זאת לפי מחירי המכירה של דירות אלו במאגר המידע של רשות המסים).

מאת: ישראל הסנדל"ן08/10/12827 צפיות
מצוקת הדיור, ההשקעה הנמוכה הנדרשת (כמה עשרות אפי שקלים ברב המקרים), הפרסומים הנרחבים של התופעה ביחד עם "מיתוסים" שהחלו לצוץ על הצלחת השיטה, הציתו את דמיונם של מחפשי דירות רבים שקפצו אל ההרפתקאה החדשה. זאת, למרות שבידם מידע נדלני מועט ביותר על יתרונותיה וחסרונותיה של ההשקעה החדשה

מאת: ישראל הסנדל"ן23/09/12795 צפיות
הספסרות בקרקעות שמכר מינהל מקרקעי ישראל ב-4 השנים האחרונות גורמת למחירי הדירות בירושלים להמשיך לטפס

מאת: ישראל הסנדל"ן ומקרקעין06/09/12801 צפיות
באמצע אוגוסט התקבלו תוצאותיהם של 3 מכרזי קרקעות, לבניית דירות בירושלים, של מינהל מקרקעי ישראל. ל-2 מכרזים לא היו בכלל הצעות ולשלישי היתה הצעה אחת בלבד הנושקת למחיר המינימום שפרסם המינהל

מאת: ישראל הסנדל"ן05/09/12900 צפיות
מידי פעם אנחנו מקבלים דיווחים חדשותיים לגבי ירידת מחירים או עליית מחירי קרקעות אותן משווק מינהל מקרקעי ישראל. אך האם שאלנו את עצמנו לרגע מי הוא הגורם בעל האינטרס שטוען (ומוסר מידע נדלן זה לכתבי העיתונות הכלכלית) כי מחירי הקרקעות באיזור זה או אחר עלו או ירדו? ושאלה יותר חשובה, איזה מידע הוא בוחר לחשוף ואיזה מידע הוא מעדיף להשאיר לעצמו?

מאת: ישראל הסנדל"ן30/08/12796 צפיות
לראשונה, הזוגות הצעירים יכולים לרכוש דירה בירושלים באחת השכונות המרכזיות ביותר בעיר - נחלאות

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222691 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202514 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183248 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183222 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183249 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182588 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182253 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica