חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גל נוסף של עליות מחירי הדירות בירושלים נמצא מעבר לפינה

מאת: ישראל הסנדל"ן ומקרקעין06/09/2012803 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

באמצע אוגוסט התקבלו תוצאותיהם של 3 מכרזי קרקעות, לבניית דירות בירושלים, של מינהל מקרקעי ישראל. ל-2 מכרזים לא היו בכלל הצעות ולשלישי היתה הצעה אחת בלבד הנושקת למחיר המינימום שפרסם המינהל.

הקבלנים הפסיקו להסתער על מכרזי המינהל וזאת ככל הנראה מ-2 סיבות: האחת מתוך חשש שמחירי המגרשים (ובעיקר רכיב הוצאות הפיתוח שהמינהל גובה) גבוהים מידי ולא יאפשרו מכירה עתידית של דירות במחיר סביר והשניה מכך שאין ביקוש לדירות בגדלים אותן מציעות תוכניות בניין העיר במגרשים אלו.

עליות מחירים בטווח הבינוני לדירות בירושלים

הימנעות זו של קבלני ירושלים מרכישת קרקעות המינהל, תצמצם עוד יותר את הקצב התחלות הבניה בבירה מה שיביא להיצע נמוך של דירות בירושלים בטווח הבינוני של השנתיים הקרובות. ביחד עם הביקוש הקשיח שמקבלות הדירות בירושלים התוצאה ברורה – גל נוסף של עליות מחירי הדיור בירושלים.

אז מה אפשר לעשות כדי לשנות את התחזית הקודרת?

ראשית מינהל מקרקעי ישראל יכול לשנות את התב"עות (תוכניות בניין העיר) של הקרקעות המוצעות לשיווק. שנית המינהל יכול לנסות ולהוריד את מחירי המינימום שהוא דורש במכרזים. התוצאה הישירה של הורדת מחיר המינימום יכולה להיות חוסר רווחיות של ממשלת ישראל, אבל רגע... ממשלת ישראל לא אמורה לייצג את אינטרס רווחת הציבור?

עד שלא תהייה התערבות ממשלתית משמעותית יותר, תוך כניסה לרזולוציות עמוקות בהתנהלות מינהל מקרקעי ישראל, המגמה לא תשתנה וכאן הגענו לשאלת המניע – למי בממשלה יש אינטרס למנוע שוב את עליית מחירי הדירות בירושלים?

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל הס

מאת: ישראל הסנדל"ן12/11/12944 צפיות
קבוצות הרכישה, שהופיעו בארץ בסערה בעשור האחרון, עוברות כרגע לשלב חדש באבולוציית ההתפתחות שלהן. הקבוצות, שעד לפני 2011 סיפקו לרוכשיהן חיסכון שנבע ברובו מהטבות מס, איבדו כמעט לגמרי יתרון זה וכיום הן מתבססות בעיקר על חיסכון הרווח היזמי ועלויות המימון. עובדה זו, הוציאה קבוצות רכישה רבות מהשוק והותירה בו את הקבוצות המקצועיות יותר. במאמר זה ננסה לסקור מהו מצבן של קבוצות הרכישה מ-2011 ומהן האתגרים העומדים בפניהן בעתיד.

מאת: ישראל הסנדל"ן05/11/12898 צפיות
קבוצת הרוכשים הירושלמית מציגה קבוצת רכישה בת 5 דירות בלבד בשכונת נחלאות, המיועדות לזוגות צעירים ולמשקיעים. מחירי הדירות בקבוצת הרכישה הם החל מ-1,089,000 שקלים לדירת 3 חדרים. המחירים בקבוצת רכישה זו משקפים מחיר הנמוך ב-22% ממחיר השוק של דירות יד שניה דומות שנמכרו באיזור בחודשים האחרונים (זאת לפי מחירי המכירה של דירות אלו במאגר המידע של רשות המסים).

מאת: ישראל הסנדל"ן29/10/12867 צפיות
המושג קבוצת רכישה חדר בעשור האחרון לשוק הדיור הישראלי כמוצר מושך הטומן בחובו יתרונות רבים, אך לאחרונה הוא נעלם בקול דממה דקה. הסיבה העיקרית להיעלמותה של קבוצת הרכישה משוק הנדל"ן הישראלי טמונה בגורמים אחדים, אך בעיקר בגורם מרכזי אחד שהביא לניפוץ חלומותיהם של ישראלים רבים. בכתבה זו ננסה לסקור האם קבוצות הרכישה עומדות להיעלם או האם יש להן תקומה מחודשת?

מאת: ישראל הסנדל"ן08/10/12828 צפיות
מצוקת הדיור, ההשקעה הנמוכה הנדרשת (כמה עשרות אפי שקלים ברב המקרים), הפרסומים הנרחבים של התופעה ביחד עם "מיתוסים" שהחלו לצוץ על הצלחת השיטה, הציתו את דמיונם של מחפשי דירות רבים שקפצו אל ההרפתקאה החדשה. זאת, למרות שבידם מידע נדלני מועט ביותר על יתרונותיה וחסרונותיה של ההשקעה החדשה

מאת: ישראל הסנדל"ן23/09/12796 צפיות
הספסרות בקרקעות שמכר מינהל מקרקעי ישראל ב-4 השנים האחרונות גורמת למחירי הדירות בירושלים להמשיך לטפס

מאת: ישראל הסנדל"ן05/09/12901 צפיות
מידי פעם אנחנו מקבלים דיווחים חדשותיים לגבי ירידת מחירים או עליית מחירי קרקעות אותן משווק מינהל מקרקעי ישראל. אך האם שאלנו את עצמנו לרגע מי הוא הגורם בעל האינטרס שטוען (ומוסר מידע נדלן זה לכתבי העיתונות הכלכלית) כי מחירי הקרקעות באיזור זה או אחר עלו או ירדו? ושאלה יותר חשובה, איזה מידע הוא בוחר לחשוף ואיזה מידע הוא מעדיף להשאיר לעצמו?

מאת: ישראל הסנדל"ן30/08/12798 צפיות
לראשונה, הזוגות הצעירים יכולים לרכוש דירה בירושלים באחת השכונות המרכזיות ביותר בעיר - נחלאות

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211698 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201311 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201596 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201005 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica