חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ריבית בנק ישראל יורדת ברבע אחוז

מאת: גיא חזןשוק ההון30/10/2012765 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אתמול (שני, 29.10.12) הוריד נגיד בנק ישראל, מר סטנלי פישר, את הריבית במשק ב - 0.25% כך שהיום עומדת הריבית על 2% ואילו ריבית הפריים תעמוד על 3.5%. החלטה נוספת שיצאה מבנק ישראל אתמול היתה להקשיח את התנאים לקבלת משכנתאות  - נסיון נוסף לקירור שוק הנדל"ן.

הורדת הריבית מתקבלת בהפתעה בשוק ההון ואחרי ההורדה הציפיות החדשות מהנגיד הן להורדה נוספת בריבית.

ההשפעות של הורדת הריבית יבואו לידי ביטוי לשלילה ראשית כל ברכיב האג"ח הממשלתי שיאיצו את ירידת התשואות וציפיות להפחתה נוספת עלולות ללחוץ על התשואות מטה עוד יותר מכך.

החלופה להשקעה באה בדמות אגרות החוב הקונצרניות שיהוו תחליף נוח למשקיעים ובמיוחד לאלו שאינם דווקא אוהבי הסיכון - שימצאו חלופות באגרות חוב קונצרניות בדירוגים גבוהים. אוהבי הסיכון מאידך יחפשו לעבור מהדירוגים הגבוהים לעבר אגרות החוב מהשורה השניה עם דירוגים נמוכים יותר והמתוחכמים והיעילים אולי יבחנו להאריך את המח"מ מאחר שהציפיות הן להמשך הורדה בריבית.

היבט נוסף בהורדת הריבית בא לידי ביטוי בציפיות בנק ישראל לרכיב האינפלציה - או שהבנק המרכזי לא דואג שרכיב האינפלציה יתרומם אל מעל היעד או לחלופין בנק ישראל מעוניין להמשיך להקל על האשראי והצמיחה על מנת "לתדלק" את המשק בכסף זול לאור הקשיים העומדים בפני העולם הכלכלי בעת הקרובה ואף לגלוש לשנת 2013.

הניגודיות היחידה שעומדת בפני בנק ישראל היא העובדה שהפחתות הריבית דוחפות ומחממות את שוק הנדל"ן והבנק המרכזי כבר הצהיר בחודש שעבר כי אכן מתפתחת אט אט בועת נדל"ן בישראל.

בועת נדל"ן או יותר נכון לכתוב, התפוצצות בועת נדל"ן, היא חולה רעה הגרועה הרבה יותר מעלייה מתונה באינפלציה ועל כתפי הנגיד מוטלת המשימה לרסן את שוק הנדל"ן המתחמם. במידה והבנק המרכזי אינו רואה תרחיש של אינפלציה עולה אזי נותר לו רק לרסן את העליות בשוק הנדל"ן שנמצא כבר זמן לא קצר ברמות מחירים גבוה.

יש כאלו הגורסים כי הטיפול במחירי הנדל"ן הגואים נעוץ במשרדי הממשלה ומנהל מקרקעי ישראל. שחרור קרקעות יגדיל את ההיצע מה שיתרום לא מעט לירידה במחירי הנדל"ן.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמים במסמך זה (להלן- "המידע") מסופקים כשירות לקוראים ואינם משקפים בהכרח את עמדתו הרשמית של גיא חזן-יועץ השקעות פרטי. אין לראות במסמך ובמידע הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים המתוארים בו או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. אין לראות במידע המלצה או תחליף לשיקול דעתו המקצועי של הקורא, או הצעה או הזמנה לקבלת הצעות, או ייעוץ השקעות- בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא- לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות המובאות במסמך זה לתוצאות בפועל. אין לראות במסמך זה כמידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בנכסים הפיננסים המוזכרים בו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, לרבות מידע שנאסף ונערך על ידי גיא חזן-יועץ השקעות פרטי ומידע הנובע ממקורות אחרים, תחת הנחה שהינו מידע מהימן. מסמך זה אינו מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע האמור. המידע המופיע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר, וכן אינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו והדעות האמורות בו עשויות להשתנות ללא כל מתן הודעה נוספת. מאחר שכך, מסמך זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי אינו מחויב להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים ו/או עדכונים במידע מראש או בדיעבד. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במסמך זה, אם יגרמו, ואינו מתחייב כי שימוש במידע עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. כל הזכויות במסמך זה ובמידע שייך לגיא חזן-יועץ השקעות פרטי

 



תגיות המאמר: ריבית, בנק ישראל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא חזן

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193013 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193241 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910497 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183224 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181310 צפיות
לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181369 צפיות
הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214035 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193241 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910497 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192998 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182839 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181751 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica