חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עוקץ (נוכלים) פיננסי

מאת: גיא חזןשוק ההון04/11/2012840 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאחרונה יצא לי להתמקד בתוכנית תחקירים שאינה חביבה עלי במיוחד אולם לאור התוכן שהובטח בפרסום החלטתי לשבת מול המסך הקטן ולהתרכז.

בתוכנית כלבוטק - בהנחיית רפי גינת - הוצגו בתוכניות האחרונות נוכלים פיננסים המצליחים לבצע בלי שום קושי (כך זה נראה) עקיצה פיננסית מרשימה באנשים תמימים (גם כאן, תלוי בעיני במתבונן).

הפליא אותי כיצד אנשים שונים מצליחים לשכנע את שומעיהם שהם בעלי מקצוע בתחום ההשקעות. הם מצליחים לשכנע שהם מנהלי השקעות מוצלחים המשיאים תשואה גבוה ללקוחותיהם או כפי שאני קורא לזה - מצליחים לעשות קסמים.

הפליאה מאותם נוכלים פיננסים היא כאין וכאפס אל מול הפליאה מהפתאים המוכנים ליפול ברשתם.

אנשים מין הישוב פוגשים באדם המציג עצמו כמנהל השקעות מוכשר מאוד ופשוט נותנים לו את כל כספם. לא מבררים אודותיו, האם יש לו רשיון לעסוק בתחום, היכן הכסף מושקע, כיצד הוא פועל וכו' וכו'.

אני יכול לקבל את ההנחה של האנשים הפתאים כי ממש לא מעניין אותם איך והיכן הכסף מושקע והעיקר הרווח, אך נורות אזהרה שאמורות להידלק פזורות כחול אשר על שפת הים לאורך כל התהליך.

מדהים אותי כל פעם מחדש כיצד אנשים מוכנים לוותר על ביטחון כספם לטובת הבטחות שווא לרווחים גבוהים ומהירים וכיצד הם מוותרים על כספם ונותנים אותו לנוכלים פיננסים מוכשרים. כיצד בכל פעם מתגלה נוכל פיננסי חדש שגנב את כספי המשקיעים. בכל פרסום שכזה אני תוהה - האם יהיו עוד נוכלים פיננסים ועוד פתאים?

נקודות עיקריות להן יש לשים לב:

  • הבטחת תשואה היא אות אזהרה גדול מאוד - לא ניתן להבטיח תשואה בהשקעות (בשום תחום: לא בשוק ההון, לא במט"ח, לא בנדל"ן, לא בעסקים).
  • הכסף מועבר ישירות למנהל ההשקעות - אות אזהרה אדום בוהק. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק האפשרות להחזיר אותו לשם או לעקוב אחרי ביצועיו שואפת לאפס מוחלט.
  • העברת מסמכים המוכיחים פעילות - הטענה היא שאי אפשר לעקוב האם המסמך אמיתי או מזוייף. ובכן, כל פעילות השקעה ע"י בעל רישיון צריכה להיות מלווה במסמכים כפולים וצולבים משני גופים עיקריים: הגוף המנהל את ההשקעה והגוף בו קיים חשבון ההשקעה.
  • הבטחה לתשואות גבוהות ובמהירות - בשוק ההון אכן ניתן להשיג תשואות גבוהות במהירות אך יש מכשולים גבוהים בדרך אליהן: היכולת היא נקודתית וחד פעמית (לא ניתן להשגה באופן קבוע ורציף) וכן, ישנה אפשרות גבוה מאוד להפסד מלוא ההשקעה באותו פרק זמן קצר.
  • הבטחה לריטיינר שבועי\חודשי\שנתי - בשוק ההון ניתן להגיע לתיק השקעות הבנוי על ריטיינר (תשלום דיבידנדים או ריבית לחשבון). ברגע שיש הבטחה גם לרווחי הון גבוהים וגם החזר שוטף של הרווחים באופן קבוע - נקודת אזהרה אדומה ובוהקת.
  • רישיון - כל מנהל השקעות, יועץ השקעות, משווק השקעות חייב על פי חוק להחזיק רישיון בתוקף. ניתן לבדוק האם למציע יש רישיון באתר האינטרנט של הרשות לניירות ערך - שם מופיעים כל בעלי הרישיון בתחום.
  • לסיכום: הנקודות הללו הן ללא ספק העיקריות כאשר אתה הלקוח מעוניין למצוא בעל מקצוע שיטפל בהשקעות שלך. במידה ויש פניה אליך ואחת מהנקודות מוזכרות בפניך בשיחה עליך להבין שיתכן מאוד שמדובר בנוכל פיננסי שלנגד עיניו לגנוב את כספך - עוקץ פיננסי.

     



    תגיות המאמר: עוקץ פיננסי


     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:
     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת גיא חזן

    מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193457 צפיות
    יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

    מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193016 צפיות
    אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

    מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
    תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

    מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910511 צפיות
    אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

    מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183227 צפיות
    אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

    מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181313 צפיות
    לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

    מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181372 צפיות
    הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

    מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

    מאת: kereninaשוק ההון08/02/214048 צפיות
    דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

    מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193457 צפיות
    יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

    מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
    תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

    מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910511 צפיות
    אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

    מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193000 צפיות
    בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

    מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182841 צפיות
    צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

    מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181752 צפיות
    זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica