חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כאבי ברכיים

אם אתם סובלים מבעיות של כאבי ברכיים – אתם לא לבד. מדובר באחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר. עפ"י ההערכות, יותר מחצי מהאוכלוסייה סובל מבעיות של כאב ברכיים במהלך חייו.

בגילאים מבוגרים מעל גיל 65 התופעה נפוצה באחוזים גבוהים במיוחד. עפ"י מספר מחקרים מעל 80% מהאנשים בגיל הזה סובלים מדי פעם מבעיות של כאבי ברכיים. הכאבים נובעים ברוב המקרים משחיקה טבעית של הסחוס באיזור הברך, דבר שמתרחש בשל העומס הרב שמוטל על הברכיים, עומס שמצטבר במהלך השנים.

ישנם מספר גורמי סיכון אשר מגבירים את האפשרות לסבול מכאבי ברכיים ואת החשש שעוצמת הכאבים ותדירותם תהיה גבוהה במיוחד. אחד הגורמים הבולטים הוא עודף משקל, דבר שניתן להבין בקלות שכן ככל שהגוף נושא משקל גבוה יותר כך גדל העומס שמוטל על הברכיים. גורם סיכון נוסף הוא עיסוק בספורט באופן אינטנסיבי ומקצועני, במיוחד בענפי ספורט אשר דורשים ביצוע של תנועות חזרתיות רבות או תנועות חדות. ריצה למשל וכן משחקים כמו כדורסל, כדורגל וכדוריד גורמים לספורטאים מקצוענים רבים בעיות ברכיים, הן בשל פציעות שמתרחשות בזמן האימון והן בשל השחיקה שמצטברת לאורך השנים וגורמת להם לבעיות ולכאבים גם לאחר שפרשו מהספורט המקצועני שבו עסקו.

הטיפול השמרני המקובל לבעיות של כאבי ברכיים כולל מנוחה ושימוש בקרח להורדת רמת הכאבים, כאשר אלו תוקפים. בטווח הרחוק יותר מומלץ לעשות שימוש מושכל בכדורים נוגדי דלקת כאשר יש בכך צורך ובכדורים משככי כאבים כדי להקל על התפקוד היומיומי, ובמקביל לבצע פיזיותרפיה ופעילות גופנית מתונה ע"מ לחזק את השרירים הפועלים באיזור הברך. חיזוק מערכת השרירים באיזור, בנוסף להורדת משקל במידה וקיימת בעייה בהקשר זה, יכולה להפחית באופן הדרגתי את רמת הכאבים ואת תדירותם.

עם זאת, במקרים חריפים וחמורים לעתים אין ברירה אלא לבצע התערבות כירורגית. כיום מבוצעים מספר סוגי ניתוחים למניעת בעיות ברכיים. חלק מהפרוצדורות הן פשוטות יותר, למשל ארטרוסקופיה שבמסגרתה ניתן לנקות את הברך ואת הסחוסים במידה שיש בליטות, ולעתים מדובר בטיפולים מורכבים יותר כמו ניתוח החלפת מפרק ברך מלא או חלקי או ניתוח לשחזור רצועת ברך קרועה. בכל מקרה של כאבי ברכיים מתמשכים שאינם עוברים מומלץ לפנות לאורטופד ע"מ לנסות ולאבחן את מקור הבעייה ולקבוע את מסלול הטיפול היעיל ביותר עבורכם.

 



תגיות המאמר: ברכיים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עופו איתנו על תוכן שיווקי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סנונית - שירותי תוכן

מאת: סנונית - שירותי תוכןטיפול בעור16/06/14902 צפיות
על פי ההערכות, קרוב ל-90% מבני הנוער סובלים במהלך ההתבגרות מאקנה. זוהי אחת הבעיות הנפוצות ביותר בקרב בני נוער וצעירים וההתמודדות איתה יכולה להיות לא פשוטה ולגרום לסבל רב לסובלים ממנה.

מאת: סנונית - שירותי תוכןלימודי תעודה ומקצוע16/06/141050 צפיות
אם אתם מחפשים בימים אלה מסלול לימודים שיפתח לכם פתח לקריירה משתלמת וארוכה, ואם יש לכם משיכה אל עולמות הטכנולוגיה, כדאי לכם לשקול לימודים במסגרת של מסלול לתואר הנדסאי מכשור ובקרה.

מאת: סנונית - שירותי תוכןבריאות ורפואה כללי02/10/131115 צפיות
אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בעולם המערבי בשנים האחרונות, בעיה שהולכת והופכת למשמעותית יותר ויותר גם במדינות העולם השלישי, היא מחלות לב שנגרמות בשל אורח חיים לא בריא.

מאת: סנונית - שירותי תוכןביטוח - כללי29/07/131287 צפיות
אם יש לכם ראש למספרים, אם מתימתיקה לא מפחידה אתכם – ואם אתם מתלבטים בימים אלה באיזה מסלול לימודים כדאי לכם לבחור – שווה לכם לשקול להירשם למסלול של לימודי ביטוח.

מאת: סנונית - שירותי תוכןלימודי תעודה ומקצוע29/07/131120 צפיות
מחפשים בימים אלה מסלול לימודים ומתלבטים באיזה מסלול כדאי לכם לבחור? שווה לכם לשקול להירשם ללימודים לתואר של הנדסאי חשמל.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132535 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןתכשיטים28/07/131400 צפיות
אם אתן מחפשות דרך למצוא תכשיטים מקוריים ומיוחדים שיהלמו את הלבוש שלכן ויאפשרו לכן להתבלט בשטח, שווה לכן לשקול לחפש מעצבי או מעצבות תכשיטים מקוריים שעובדים באופן עצמאי ומוכרים את מרכולתם ישירות דרך האינטרנט.

מאמרים נוספים בנושא אורטופדיה ופיזותרפיה

מאת: simply smartאורטופדיה ופיזותרפיה02/03/212846 צפיות
ניתוח עמוד שדרה זעיר פולשני הוא האופציה הטובה ביותר, טיפול בכאב שאינו כירורגי או תרופה בעלת תופעות לוואי, מיקרוסקוטומיה אנדוסקופית היא ניתוח אנדוסקופי זעיר פולשני המאפשר הדמיה ישירה של הדיסק והעצבים. הליך זה משמש לדחיסה של שורשי עצבים שנפגעו על ידי דיסקי עמוד שדרה דחוסים.

מאת: רועי אראליאורטופדיה ופיזותרפיה23/08/201428 צפיות
כאבים הם סמן שמשהו אינו כשורה בגופנו. 80% מהאכולוסיה המבוגרת סובלת מכאבי גב תחתון וההתייחסות אליהן היא בדרך כלל בהבלגה.הפתרון הוא לתקן יציבה על ידי תרגול ייעודי שמתקן את נזקי הישיבה ומחדש את גופנו.

מאת: יצחק בכראורטופדיה ופיזותרפיה18/06/181329 צפיות
כאב בברכיים בעת עלייה במדרגות הם לרוב התסמין הראשון של דלקת פרקים ניוונית במפרקים הללו, יתר הסימנים והתסמינים יופיעו מאוחר יותר. בין יתר הסימנים והתסמינים של דלקת פרקים ניוונית בברכיים נכלול חוסר נוחות, נוקשות, כאבים וקשיי תנועה במגוון מצבים כולל הליכה, עמידה, ישיבה ולבסוף גם במצב של שכיבה במיטה. החוקרים הצביעו על הכאב בברכיים בגלל שימוש במדרגות כסימן ראשון לדלקת פרקים ניוונית לאחר שעקבו במשך 7 שנים אחר 4,600 חולים עם סיכון לחלות בדלקת פרקים ניוונית.

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה15/02/181360 צפיות
איך פועלים לשם שמירה על מצב בריאותי תקין גם על כסא גלגלים? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה28/12/171461 צפיות
ישנם מטופלים, אשר סובלים מבעיות קשות בכף הרגל, כך שמטופלים אלה, יצטרכו הזמנת מדרסים בהתאמה אישית במכונים אורתופדיים מומחים. למשל, גם אלה שיש להם מנח ביו סימטרי לקוי, חוסר איזון מבני לקוי יזדקקו להזמנת המדרסים בהתאמה והזמנה אישית. מדרסים אלה, בטווח הרחוק יותר, יהיו יעילים וישפרו את התחושה של המטופלים. תחול ירידה בתסמינים, שיפור הפעילות היום יומית וכן ההתאוששות תהיה מהירה יותר.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה20/07/172603 צפיות
גם אם כבר התייאשתם מפיזיותרפיה, אל תמהרו ללכת לניתוח, היום ניתן כבר לטפל באמצעות גלי הלם שיסייעו רבות בהקלת הכאבים.. ישנם כאבים ובעיות שונו שניתן לטפל באמצעות גלי ההלם

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה04/04/171749 צפיות
ישבתם שעות ארוכות במשרד מול המחשב וכעת הגב מתחיל לסמן על מאמץ יתר של עומס הנוצר עליו בגין ישיבה ממושכת ללא פעילות יעילה לגוף?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica