חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבותו של ביטוח חיים

מאת: יונתן נווהביטוח חיים15/11/20128224 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אין דבר חשוב יותר מהבריאות ולחשוב על הבריאות משמעו לחשוב על העתיד. ביטוח חיים הוא סוג מסוים של ביטוח שבא לעולם על מנת להבטיח שגם במקרה בו יאבד המבוטח את כושר העבודה שלו וגם אם חלילה וחס ייפטר המבוטח, עדיין יוכלו יקיריו לקבל קצבה חודשית ועתידם יהיה מובטח ולא לוטה בערפל. בטקסט הקצר שלפניכם איגדנו כמה פרטי מידע שחשוב לדעת על התחום המורכב והכל כך חשוב של ביטוח חיים.

ביטוח חיים למקרה מוות בלבד (ריסק)

ביטוח חיים מסוים זה מבטיח כיסוי ביטוחי עבור המוטבים שקבע המבוטח מראש במקרה של מוות המבוטח. מדובר על קצבה חודשית או סכום חד פעמי בהתאם למה שנקבע מראש. בכל מקרה ביטוח חיים מסוג ריסק מפני מוות מוקדם חדל להתקיים לאחר גיל הפרישה. כאשר מאן דהו לוקח הלוואה כנגד רכישת בית (משכנתא) עליו לרכוש ביטוח חיים על מנת שבמקרה ויעזוב את העולם בטרם יספיק לשלם את חובו לבנק, ביטוח החיים ישלם את היתרה. זהו סוג מסוים של ביטוח חיים שככל שעוברות השנים וככל שהחוב הולך ונהיה קטן יותר, כך גם סכום הביטוח הולך ונהיה קטן יותר.

נקודה חשובה שיש לדעת על ביטוח חיים שלוקחים בעת לקיחת משכנתא מהבנק. בניגוד למה אנשים רבים חושבים בטעות, לא מדובר על תכנית חיסכון בשום צורה. במידה ולא מתרחש מקרה מוות עד תום תקופת החזרת ההלוואה, המבוטח אינו זכאי לשום סכום כסף שהוא. זוהי המהות של תכנית ביטוח חיים שמורכבת ממרכיב ריסק בלבד. עוד נקודה חשובה היא שבמידה ושני בני הזוג שלקחו משכנתא עשו ביטוח חיים ואחד מבני הזוג נפטר, בן הזוג שנותר בחיים יהיה פטור מתשלומי המשכנתא שכן הביטוח יכסה את כל הסכום הנותר.

יתרונות מרכזיים של רכישת ביטוח חיים

על פי חוק אין לחברת הביטוח אפשרות לבטל את העסקה באופן חד צדדי. מדובר על חוזה מחייב ועל כן דרושה הסכמת המבוטח לביטול העסקה. עם זאת, במידה והמבוטח לא שילם את הפרמיה החודשית ישנה אפשרות לבטל את העסקה בצורה חוקית באופן חד צדדי. כמו כן אם נחתמה פוליסה עם מרכיב חיסכון, המבוטח זכאי לקבל כספים בתום תקופת החיסכון ובמידה ונפטר לפני תום התקופה, המוטבים שלו זכאים לקבל כספים. מעבר לכל זה, חברת הביטוח פטורה מלשלם את הכספים אך ורק במקרה קיצוני בו המבוטח ביצע התאבדות תוך שנה מיום רכישת בפוליסה.

הטבות מס שונות

ישנם עוד לא מעט יתרונות ברכישת פוליסת ביטוח חיים. קצרה היריעה מלפרט על כולם אך כדאי שתתחילו ללמוד בעיקר על הנושא של הטבות מס בעניין. ישנן הטבות מס בשלב ההפקדה בפוליסות ביטוח מנהלים (שם נוסף לביטוח חיים), ביטוח עצמאים וכן הטבות מס בשלב הצבירה ואפילו בשלב המשיכה. צאו ולמדו. בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יונתן נווה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יונתן נווה

מאת: יונתן נווהצרכנות08/01/131446 צפיות
מחפשים כיריים חדשות למטבח? מאמר זה יסייע לכם בבחירת הכיריים שמתאימות לצרכים שלכם

מאת: יונתן נווהתוספי מזון12/12/126130 צפיות
מספר פרמטרים קובעים את איכות המים אותם אנחנו שותים. במאמר זה נפרט אותם ואת השפעתם על גופינו.

מאת: יונתן נווהמחשבים וטכנולגיה - כללי15/11/121012 צפיות
כחלק מהעידן הדיגיטלי, המחשבים הולכים תופסים חלק ניכר יותר מחיינו, מה שיוצר ביקוש למשרות בתחום זה. במסגרת מאמר זה, נספר את מה שכדאי לדעת אודות לימודי מחשבים ולימודי הנדסה.

מאת: יונתן נווהצרכנות15/11/12999 צפיות
משפחות שמציבות מיני בר מים במטבח נהנות מכמות גדולה וזמינה יותר של מים, הן לצורך שתייה והן לצורך בישול. עם זאת, חשוב לבחון את אופן הפעולה של מסנן מים על מנת להבין במה בדיוק מדובר. כל הפרטים במאמר

מאת: יונתן נווההלוואות15/11/121291 צפיות
לפני כמה שנים נפתח שוק ההלוואות בארץ לשחקנים חדשים שאינם רק הבנקים. כיום שוק ההלוואות הרבה יותר ידידותי וניתן לבחור מתוך מגוון רחב של היצע - כל הפרטים במאמר.

מאת: יונתן נווהצרכנות15/11/121223 צפיות
מכונת הכביסה של היום, למעט שינויי קצה קטנים כאלה או אחרים, כלל לא שונה ממכונת הכביסה של פעם, אולם קשה לנו לדמיין את חיינו בעידן הזה ללא מכונת כביסה - במאמר נסקור את ההבדלים בין מכונות הכביסה השונות ומאפייניהם.

מאת: יונתן נווההלוואות13/09/121033 צפיות
באופן עקרוני כולנו היינו רוצים להיות בעלי הכנסה כזו שתאפשר לנו לרכוש ככל העולה על רוחנו. למרות זאת, אנחנו לא חיים במציאות אוטופית שכזו וכל אחד זקוק לפעמים לתזרים מזומנים שאין ברשותו. נראה שהלוואות היו כאן תמיד והומצאו סמוך להמצאת הכסף וכיום ישנם לא מעט גופים שממנים ומספקים אותן בארץ.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח חיים

מאת: נינה כהןביטוח חיים18/05/152307 צפיות
סקר סיכונים ביטוח זהו תפקיד של כל שמאי נזקים עבור חברות הביטוח. חברות אלו מעוניינות לקבל סקר סיכונים של לקוחותיהם כדי לבצע ביטוח רכוש עבורם.

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח חיים30/03/151968 צפיות
נראה לכם שאתם משלמים הרבה על ביטוחי החיים? רוצים לדעת כמה כמה עולה ביטוח חיים בחברה אחרת?

מאת: שלום כהןביטוח חיים24/03/148010 צפיות
כבר מרגע שגילית שאת בהיריון ומצפה לילד בקרוב, כבר מנשימה ראשונה, התאהבתם וידעתם שתעשו הכל על מנת שיהיה לילד שלכם הכי טוב, הכי בטוח והכי בריא.

מאת: שלום כהןביטוח חיים24/03/147945 צפיות
היום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות המכרעת והכה אקוטית שברכישת ביטוח חיים. פעם מרבית האנשים לא היו חושבים לטווח רחוק, ויתרה מזאת הם היו מעדיפים לטמון את ראשם בחול ולא לחשוב על מצבים לא נעימים שעלולים לקרות, כגון: מחלה קשה, אובדן כושר עבודה, מוות וכד'. עם השנים חל שיפור הדרגתי במודעות של אנשים לכל נושא הסיכונים, ביטוחים והבטחת השקט הנפשי באמצעותם.

מאת: שלום כהןביטוח חיים12/12/138187 צפיות
ביטוח חיים הינו מוצר ההולך וצובר תאוצה ולא בכדי.

מאת: דוד כהןביטוח חיים02/11/138150 צפיות
אנו רוכשים מגוון רחב של ביטוחים במהלך חיינו, אם מדובר בביטוח לרכב או ביטוח לדירה. למרות זאת, אם יש ביטוח שהוא מהביטוחים החשובים ביותר שעלינו לרכוש הוא ביטוח חיים.

מאת: גיל שושיביטוח חיים22/10/131651 צפיות
ביטוח חיים הינו גם מוצר חיסכון ארוך טווח, אחד כזה שישמש אתכם בגיל השלישי. הוא עשוי להוות עבורכם מוצר הפנסיה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica