חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ארץ ישראל

מאת: ברסלב מאירדתות22/11/20128203 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ארץ ישראל

רבי נחמן מ- ברסלב אמר (ליקוטי מוהר"ן ח"ב סי' מ) שעיקר מעלת קדושת ארץ ישראל היא רק על ידי השגחת השם יתברך, שהשי"ת מסתכל בארץ ישראל תמיד, כמו שכתוב בתוה"ק (דברים יא) תמיד עיני ה' אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה,

ועכ"פ כל מה שקורה בכל העולם ובמיוחד ב- ארץ ישראל הכל בהשגחה פרטית,

ובא"י יותר מכל העולם שההשגחה היא לא ע"י מלאך ולא שרף ולא ע"י שום שליח, כ"א השי"ת בכבודו ובעצמו תמיד ללא הרף וללא הפסקה משגיח על ארץ ישראל.

ולפי זה כשקורה משהו הקשור לארץ ישראל או ליושביה, הכל מאיתו יתברך באופן ישיר, וכולל כל מה שקשור למלכים נשיאים ושרים שבכל מקום (כגון הבחירות שבארצות הברית) לב מלכים ושרים ביד ה' ק"ו בכל מה שנוגע לארץ ישראל.

וע"כ כל הפיגועים שבהם נרצחים ונפצעים בני ישראל ודם ישראל נגרר כמים בעוונותינו הרבים, בפרט בארץ ישראל,

ודרך העולם לקלל את הערבים ואת מנהיגיהם, ואת אומות העולם ומנהיגיה, ואת מנהיגי ומושלי ארץ ישראל...

אבל מ"מ הכל נעשה בהשגחה פרטית ובהסכמה מלמעלה, כי מעשינו גורמים ורוצים לעוררינו פעם אחר פעם, וח"ו אין אנחנו אבים לשמוע, וקל יותר לסנן קללה להנ"ל ולהמשיך בהרגלים, במקום לעשות בדק בית יסודי, וחשבון הנפש מדוקדק.

ודבר זה נוגע הן למנהיגים כל אחד כפי השררה שיש לו, והן לכל יחיד ויחיד, כי הלא דבר הוא מריש ראש השנה התשס"א שפרצה האינטיפדה המחודשת עד היום כל יום יש יהודים הרוגים ופצועים, ופחדים וצרות מתרבות, וצרו צעדינו מלכת ברחובותינו כפשוטו מפחד, ואנשים פוחדים לנסוע באוטובוסים, וברוב הכבישים, והלא דבר הוא "למה עשה ועושה אלקים זאת לנו", ומשהו רוצים בשמיים מאתנו שמזעזעים וחוזרים ומזעזעים אותנו יושבי ארץ ישראל עוד ועוד, ולא רק מבחינה ביטחונית, אלא גם יש סיפורים מסמרי שיער על אנשים צעירים ובעלי משפחות צעירים שנפטרים ללא הרף ע"י מחלות איומות וע"י תאונות דרכים, ואית מאן דפרע בממוניה בצרות צרורות.

ועכ"פ הנגלות לנו (דברים כט, כח) חייבים לבער הרע מקרבנו, דהיינו התאות הבהמיות ומידות הרעות וכו', והוי"ה בעל הרחמים יגדור פרצות עמו ישראל ברחמים, וימסור הרחמים בידינו כפי קט שכלינו. ברחמי דידן, כי דעתנו קצרה, ואין ספק כלל כי כל מה דעביד רחמנא לטב עביד (ברכות ס ע"ב), והרבה דברים 'שקורים' ג"כ 'קשורים' ללא ספק עם סוד הגילגול.

ובכל מקרה הכל בחסד והכל ברחמים ובגבורות ישע ימינו (תהלים כ, ז), ומצידו יתברך אין שום עולה, והצור תמים פעלו א-ל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא, אבל אנחנו חייבים להפנים שמשהו לא בסדר אתנו, כי רובם ככולם לא חושבים כך, ומי שנתעורר קצת לכך מיד שוכח, ופה ישנה בעיה חמורה של טיאטאו מתחת לשטיח ואמירת שלום עלי נפשי ובדרכי ושרירות לבי אמשיך ואלך ח"ו ח"ו רח"ל רח"ל, שומו שמים על זאת.

וטוב להתחיל לבדוק כל יום לפחות כמה דקות מה נעשה בין אדם לחבירו לאט לאט בדק אחר בדק, ואח"כ בין אדם לקונו, מצוה אחר מצוה, והלכות והנהגות, ואח"כ השקפות, תאות, מידות, ויתקן ככל יכולתו וישתפר לאט לאט במה שלא יוכל לעשות בבת אחת.
כי יש ומאתרים בעיה או פגם או עבירה ח"ו ומשום הרגלו ומוחין דקטנות חושב שאין לו שום דרך כלל להשתחרר מזה, ואפילו ניסה כמה פעמים ולא הצליח ומכח זה מתייאש, אבל באמת כדברי רבי נחמן מ- ברסלב : אין שום ייאוש בעולם כלל, ויש זמן לכל דבר.

ולפעמים יקרה שרצה להרים משה כבדה ממנו, אבל אם הי' מרימה לאט לאט ולא הכל ביחד הי' מצליח, כמשל המובא בחז"ל ורגם רבינו רבי נחמן מברסלב הביא כדוגמא, על מלך שביקש מבנו להרים סלע לגג הבית, וכוונתו היתה שישבור את הסלע הגדול וירים אבנים אבנים, וכך כשיש סל מלא מוצרים, ע"י שיביא מוצר מוצר יצליח להביא הכל אבל תפסת מרובה (כ"א לפי יכולתו ומעל יכולתו) לא תפסת.

וכבר שמענו שנשים מתארגנות לא לדבר לשון הרע במשך יום שלם לזכות נושא מסויים ע"י שמחלקות בין כמה וכמה נשים שכ"א מקבלת על עצמה לא לדבר לשון הרע בשעה פלונית בלבד, וגם דבר זה הוא דבר טוב, וכמובן שללמוד על לשון הרע שעה וחצי יותר טוב, וכן הלה, עדי יזכו לעשות דברים בשלמותם.

בברכת התורה ולומדיה

ישיבת ברסלב

הרה"ח שמעון יוסף הכהן ויזנפלד

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוסדות ברסלב מאיר

יהדות בטעם טוב ע"פ דרכי ברסלב !

מוקד התפילות (חינם) בכותל קבר רחל אומן ועוד...

אמירת קדיש יתום לנפטרים (חינם)... ע"י חסידי ברסלב.

050-4161022

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברסלב מאיר

מאת: ברסלב מאירבריאות הנפש07/11/171695 צפיות
פדיון נפש - מי צריך לעשות? ומה צריך לעשות? ומי לא ראוי לעשות? דבר טבעי שכל אחד מאיתנו חפץ בחיי חרות הצלחה ומנוחת הנפש, אך מה היא החירות האמיתית ומה היא מנוחת הנפש? פדיון נפש הוא המתקת הדינים כעין רעונן נהיגה כדי להמתיק נקודות רעות של עבירות תנועה... כנסו תבינו.

מאת: ברסלב מאיריהדות15/04/171059 צפיות
שאלה : עמדתי ואתבונן במנהג רבים, וכן רבים האנשים שאחר שגומרים סעודתן ומברכים ברכת המזון ללא כוס.. והרי קי''ל בגמרא (פסחים קה:) שברכת המזון טעונה כוס, וזה חלקת מכבוד הברכה.. וזה החלי בעזר צורי וגואלי...

מאת: ברסלב מאיריהדות31/01/171146 צפיות
תהליך החזרה בתשובה מהו בכלל המושג תשובה? תשובה הוא מלשון לשוב, לחזור בחזרה ... רגע אני שואל לאן בכלל הלכתי כדיי שאני אשוב בתשובה?

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה30/12/161656 צפיות
מדוע נקבע חג רק לנס חנוכה, ולא לנס של הניצחון על גוליית? במה שונה נס חנוכה מניסים אחרים שנעשו לעם ישראל? למה דווקא עבורו קבעו חג? על האור שיורד לעולם דווקא בימי החנוכה!! נסים רבים ארעו לעם ישראל בתולדותיו. על חלקם אנו יכולים לקרוא בתנ"ך. בכל זאת, מעניין שעל רוב הניסים לא נקבע שום חג לזכר הנס!!

מאת: ברסלב מאיריהדות11/11/161341 צפיות
ברכות השחר לאישה. אין הרבה שינויים בהלכות ברכות השחר לנשים, רק הברכה שעשני כרצונו, ולנוסח ברכות השחר ספרדי שלא עשני גויה / שפחה... יש מסבירים שמברכת כרצונו כי האישה נבראה כרצונו של השם יתברך, והרי רואים שנשים הם הרבה יותר קרובות בתפילה ובלב מחוברות להשם יתברך יותר מהגברים שהם יותר פרועים לכן הטילו עליהם יותר לימוד התורה חוקים ומצוות שהזמן גרמא - לצמצם את הגבר...

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162371 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

מאת: ברסלב מאירבריאות ורפואה כללי25/09/161376 צפיות
ברכת המזון על פי חסידות ברסלב החשיבות הגשמית והרוחנית והתועלת שיש באמירת ברכת המזון על האוכל לטובת בריאות הגוף והנפש. בברכה לרפואה שלימה.

מאמרים נוספים בנושא דתות

מאת: דודישדתות02/05/182449 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאת: אבי בכרדתות19/12/173086 צפיות
האסלאם תמך גם בכל מה שקשור לקידום מעמדה של האישה ובשוויונה המוחלט אל מול הגבר, מה קרה אם כך? מה השתבש? מדוע מעמדה של האישה הורע עד כדי הפיכתה עם השנים ל"חפץ" והשפלתה ונחיתותה ברוב מדינות האסלאם?

מאת: יובל ברדתות23/05/171817 צפיות
אם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה מזוזה אז כדאי שתקראו את המאמר הבא שיעזור לכם לבחור את המזוזה המתאימה לכם

מאת: ברסלב מאירדתות09/06/167399 צפיות
ואלו המכונים נוער נושר נוער בסיכון, שבבניקים , פצועים , חוזרים ב... והנה חלק גדול מהם נושרים מכוח גודל הלחץ , בעיקר לחץ הלימודי שמפעילים עליהם. שהרבה פעמים הוא מעל ומעבר ליכולתם. חלק אחר נושר משום תחושת בדידות ואפסיות וחוסר חום ואהבה - לפעמים מצד ההורים, לפעמים מצד המלמדים, וק"ו כשהדבר מכל הצדדים. חלק אחר נושר מחוסר מסגרת מתאימה, דהיינו שההורים דחפו אותם בישיבה שלא מתאימה להם, מצד הרמה הלימודית, ובפרט בדור שלנו שהרבה מאד נערים הם ילדים טובים ונפלאים, אלא שסובלים שלא באשמתם מחוסר קשב וריכוז..

מאת: ברסלב מאירדתות21/01/162428 צפיות
פרשת השבוע בשלח | לעמוד במבחנים של החיים, כל אחד עובר נסיונות בין עני בין עשיר בין בפרנסה בין בחינוך הילדים כל אחד נתקע במהלך החיים וכשהם נתקעים לא יודע מה לעשות... אז איך מצליחים במבחן ? איך עוברים את הנסיונות ? בכלל איך חיים את החיים ? ראש ישיבת ברסלב מאיר יאיר לכם כמה נקודות למחשבה והתחזקות על פי דעת רבי נחמן מ- ברסלב...

מאת: רוני הכהןדתות02/06/152802 צפיות
למרות כל הקדמה שמביאה שפע של ספרי יהדות אל פתח דלתינו, לאנשים דתיים רבים אין אינטרנט בבית מטעמי שמירה עח צניעות והישמרות מטומאה שקיימת לרוב ברחבי האינטרנט. יהודים רבים עדיין מעדיפים ללמוד ולקרוא מספרים של תלמוד ומשנה או ספרי הגות ומחשבה בצורה המסורתית, ולא מול מחשב.

מאת: ענת אמרדתות12/04/152159 צפיות
במאמר שכאן נעשה לכם סדר עם סידורי קבורה והלוויה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica