חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניכיון צקים

בעלי עסקים רבים בישראל מקבלים צקים דחויים עבור שירותים אשר הם מספקים. זו שיטה נפוצה ולגיטימית במחוזותינו.
לא פעם בעל העסק חייב את הכסף במזומן על מנת לבצע את עבודתו.
כאן שירות ניכיון שיקים נכנס לתמונה.

בניגוד לתדמיתו השלילית, ניכיון צ'קים הוא פעולה משפטית לגיטימית. מדובר בהקדמת פירעון של צ'ק דחוי, אם אנו זקוקים מיידית לכסף מזומן תמורת הצ'ק הדחוי.

זהו שירות שניתן לקבל בכל הבנקים וגם מ"נותן שירותי מטבע" - כלומר אדם או גוף פרטי שקיבל רישיון לכך ומפוקח על ידי משרד האוצר. דבר זה מעיד על החוקיות שבשירות.
מסקנה, אין לפחד משירות ניכיון שיקים!!!
זהו תהליך חוקי לחלוטין וניתן להסתכל עליו כעזרה פיננסית לכל דבר.

נניח כי אני קבלן שיפוצים שקיבל תשלום בסך 35,000 שקל עבור עבודה בצ'ק דחוי לחודשיים.
אם אני זקוק לכסף מיידית, כדי שאוכל לשלם שכר לעובדים ולחומרי הבניין, עומדת ברשותי האופציה לבצע ניקיון צקים. אני ניגש לבנק או לנותן שירותי המטבע ומציג את הצ'ק. אם הצ'ק כשר, אני אקבל סכום נמוך מעט מ-35,000 ש"ח, למשל 34,500 שקל במזומן ובכך נותן שירותי הניכיון גזר לעצמו רווח של כ- 500 שקלים.

חשוב לציין שהסיכון בגין אי פירעון הצ'ק נופל עלי. למשל, אם לאחר חודשיים מתברר שהצ'ק חזר, מכיוון שבחשבון של כותב הצ'ק אין כסף או כי הצ'ק בוטל מכיוון שלא ביצעתי את העבודה כנדרש, אני זה שיחוייב להחזיר את הכסף לנותן שירותי הניכיון.

האינטרס העסקי של נותן שירותי ניכיון שיקים הוא לקבל צ'קים כשרים ולתת את תמורתם במזומן. אם יש חשש שהצ'קים מזויפים או שהם עתידים לחזור, פעולת הניכיון לא תאושר.

כדי להבטיח שמדובר בשיקים כשרים למהדרין, משתמשים הבנקים ונותני שירותי ניכיון במאגרי נתונים של בעלי הצקים, כמו היסטוריית אשראי. אם כותב הצ'ק הוא בעל עבר בעייתי או נקלע לקשיים, סביר שלא תוכלו לקבל שירות זה.
תקופת הניכיון המקובלת בישראל היא 2-4 חודשים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רייט קליק

מאת: רייט קליקהלוואות11/09/111265 צפיות
מאז ומתמיד חיפשו אנשים כיצד יוכלו להתעשר מהחזקה בנכסים פיזיים או פיננסיים. אחת ממטרות ההחזקה בנכסים מסוגים אלו, היא רווח כספי מהשבחתם או מעלייה בערכם.

מאת: רייט קליקהלוואות11/09/111291 צפיות
בשנים האחרונות תופעת פתיחת העסקים הפרטיים הופכת לפופולארית יותר, לא רק בגלל החופש מהבוס שאומר לנו מה לעשות, אלא גם בגלל חלומם של עצמאיים להיות בעלי עסק פרטי שיניב להם רווחים ויקרב אותם לעושר המובטח.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111242 צפיות
ציוד נלווה להשכרה באירועים כולל את הציוד שאינו נכלל בציוד הכללי, הכולל כלי הגשה, כלי אוכל אישיים, טקסטיל, במות, ריהוט להשכרה וכדומה. הציוד הנלווה כולל פלטות לחימום במרכז המזנונים, אלמנטים לעיצובים שונים, פלטות למזנונים עצמם, וכיוצא בזה.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111277 צפיות
השכרת ציודים לאירועים עשוי להישמע כצעד מסובך מאוד הכולל אינספור חיפושים ותיאומים, איסוף והחזרה. אבל למעשה השכרת ציוד לאירועים הוא צעד פשוט ביותר ומיטב החברות מספקות שירות מלא של יעוץ, תכנון כמויות, תכנון לוגיסטי ועוד.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111197 צפיות
ציוד המוגדר "ריהוט" כולל בחובו שולחנות אוכל, כיסאות, שולחנות מזנונים ובופה, עמדות שונות למטרות שונות וכדומה. בכל פריט ריהוט להשכרה יש שימוש שמתבקש, היות ולאירועים רבים המופקים, הן באופן פרטי והן על ידי הפקות שונות, קטנות או חסרות ציוד משלהן, יש צורך בפריטי ריהוט להשכרה.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111306 צפיות
במות לאירועים הן במות למטרות שונות, שבהן אפשר לעשות כל שימוש, שלעיתים מחויב באירועים שונים, ולא לכל חברות ההפקה או בכל גני האירועים והאולמות קיימות במות בגדלים ובסגנונות שונים.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111405 צפיות
מבלי להתכוון, מעבר לשמחה, למוסיקה, להופעות ולנאומים, חלק גדול מתוך חווית האירוע תופס האוכל. אחד הדברים הראשונים שמתכננים בהפקת אירוע הוא סוג האוכל, אופן הגשת המנות, בחירת קייטרינג או בישול ביתי ועוד.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211357 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208697 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202956 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193017 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181368 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181616 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172024 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica