חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מניעת כאבי גב על ידי הפעלת שריר ה-Transversus Abdominis

מחקרים מראים שכ-70% מהאוכלוסייה סובלים מכאבי גב תחתון. רבים ממקרים אלה נובעים בגלל חולשה בשרירי הליבה. מחקרים עדכניים מצביעים על כך שחיזוק שרירי הליבה יכול לשפר את מצבם של אנשים הסובלים מכאבים כאלה. אבל רגע, מה הם שרירי הליבה?

שרירי הליבה או Core Muscles הם קבוצת שרירים באזור הבטן והגב שלמעשה אחראיים על שמירת היציבה הזקופה שלנו. בין השרירים הללו ניתן למצוא את שרירי רצפת האגן, השרירים המייצבים של הגב ושרירי בטן דוגמת ה-Transversus Abdominis או בקיצור TVA.

טיפול בכאבי גב

עכשיו שעשינו היכרות עם שרירי הליבה ושריר ה-TVA, בואו נסביר למה הם והוא חשובים למניעה וטיפול  בכאבי גב תחתון: כאמור, מקרים רבים של כאבי גב תחתון נובעים מחולשה בשרירי הליבה. בכל פעם שאנחנו מפעילים את שריר ה-TVA, אנחנו למעשה יוצרים מעיין מחוך עשוי שריר סביב גופנו. אותו מחוך למעשה מחזיק את גופנו יציב, מונע העמסת משקל על הגב התחתון ומעביר אותו אל האגן והרגליים. ככל שנדע לחזק ולייצב את אותו מחוך, כך יפחת הלחץ על הגב התחתון, ויפחתו הכאבים.

מחקר שנערך בשנת 2002 בדק את השפעת חיזוק שריר ה-TVA כשיטה לטיפול בכאבי גב. תוצאות המחקר הראו שחיזוק שריר ה-TVA הביא לירידה בהישנות מקרים של כאבי גב תחתון מ-75% מהנבדקים ל-35% מהנבדקים. למעשה יותר ממחצית (!) הנבדקים נפטרו מכאבי הגב שלהם רק על ידי חיזוק שריר ה-TVA. (קישור למאמר המקורי)

אז איך מחזקים את ה-TVA? הדרך המהנה ביותר שאנו מכירים היא Primal Move. Primal Move היא שיטת תנועה נהדרת, שבין שאר יתרונותיה, עוזרת מאוד לחיזוק שרירי הליבה, בכללם שריר ה-TVA. השיטה משתמשת בעקרונות של תנועות טבעיות ופשוטות יחסית, ומשלבת אותם עם משחקים ומוזיקה, כך שהאימון הופך לכיפי ורוב המתאמנים מדווחים שהם בכלל לא מרגישים שהזמן עובר באימון.

אבל הכיף מבחינתנו הוא לא רק בונוס, הוא מטרה בפני עצמה. מחקרים מראים שאימון שמתבצע בכיף לא רק מגביר את יעילות האימון עצמו, אלא למעשה עוזר גם בהפחתת אחוזי השומן בגוף! כך שבאימון של Primal Move אנחנו לא רק מונעים כאבים, אנחנו יכולים גם באותה הזדמנות לחטב את הגוף!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Primal Move

מאת: Primal Moveענפי ספורט03/01/138520 צפיות
האם התעמלות לילדים יכולה להיות התשובה ל-ADHD? טעות רווחת כשמתייחסים לילדים ונוער עם הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD) היא המחשבה שאם הילד היפראקטיבי, הוא בטח בכושר טוב, ויכולותיו המוטוריות ככל הנראה טובות. הרי הוא זז כל הזמן, לא?

מאת: Primal Moveספורט וכושר גופני - כללי15/11/12922 צפיות
המציאות בה אנו חיים, המורכבת במקרים רבים מהמעגל המוכר: מיטה – רכב – משרד – רכב – סידורים – מיטה, גורמת לכך שהגוף שלנו מתנוון ומאבד את צורתו. נוסף על כך, הטבע מחולל בנו שינויים טבעיים בצורת הזדקנות הגוף, הריונות ולידות. הגוף החטוב והצעיר מתרחק מאתנו ואנחנו ממנו.

מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני - כללי

מאת: עופר שלוספורט וכושר גופני - כללי24/09/204885 צפיות
אזניות לפעילות גופנית, אוזניות ספורט, אוזניות אלחוטיות

מאת: דניאל מלמדספורט וכושר גופני - כללי11/02/205445 צפיות
כולם היום קונים בגדי ספורט באינטרנט, חברה שמספקת מבחר גדול של בגדי ספורט אונליין לגברים ונשים. בגדי ספורט איכותיים מאוד, נושמים והכי נמכרים בעולם בכל ענף הספורט. המאמר הבא יסביר לכם כיצד נכון לקנון בגדי ספורט אונליין. קריאה נעימה

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/172867 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי17/08/173428 צפיות
עכשיו קיץ ורב הילדים נמצאים בחופש הגדול. ברור לכולם שילד בגיל 12-16 לא ישב בבית כל החופשה, אלא יצא החוצה לשחק במגרשים. בכל שכונה ברחבי הארץ ניתן למצוא מגרשי ספורט עם מתקני ספורט רבים. במקרים מסוימים ניתן למצוא אפילו כמה מגרשים באותה שכונה מה שנותן לאותו ילד בקיץ חופש בחירה במקום בילוי המועדף עליו.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי06/08/173886 צפיות
אין ספק שפעילות גופנית בימינו תופסת מקום חשוב אצל האנשים ורובנו מבינים שבכדי להישאר בריאים יש צורך בלבצע פעילות פיזית בתדירות גבוהה. בזכות פעילות פיזית אנו שומרים על הגוף שלנו ומפחיתים את הסיכוי למחלות שונות בעשרות אחוזים. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לבצע פעילות פיזית. ניתן למצוא ברחבי הארץ חדרי כושר רבים, ולאלו שאוהבים להתאמן בחוץ יש את מגרשי הספורט.

מאת: דניסספורט וכושר גופני - כללי30/03/173691 צפיות
איך תוכלו להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם בווינר? בעזרת קהילת מהמרי ווינר מקצועית שתוכל לעזור לכם להחליט על מה ומתי להמר.

מאת: רוני הכהןספורט וכושר גופני - כללי04/07/163117 צפיות
עד אשר התרופה המיוחלת תגיע גם אל תחום הדימנציה אפשר להאט את התקדמות המחלה על ידי תרגילים של שיפור זיכרון שמאפשרים להעניק את הטיפול החשוב שמאפשר עוד שנים ארוכות של חיים איכותיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica