חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קניונים - חווית הצריכה בהתגלמותה

מאת: אסף ברנרתחביבים12/12/2012991 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר נתבקש לסכם את תרבות הצרכנות הישראלית, סביר להניח שנבחר בקניונים כסמל הגדול של הצרכנות הישראלית. אומנם המסה הגדול שלהם נבנתה רק בשנות התשעים, אך קשה לראות כיום את ישראל בלעדיהם ובוודאי קשה לדבר על תרבות הצרכנות הישראלית בלי שנדבר על הקניונים.

הקניון הישראלי הראשון הוקם למעשה בסוף שנות השבעים, היה זה הדיזניגוף סנטר בת"א אשר פעיל גם היום ומושך אלפי מבקרים ביום. באמצע שנות השמונים נפתח קניון איילון בר"ג, אשר היה מבוסס על פי המודל האמריקאי (מרכז קניות מקורה וחניון), אשר על פיו נבנים רוב הקניונים בעולם. החל משנות התשעים, החלה בנייה מאסיבית של קניונים בישראל, כאשר כמעט בכל עיר, ישנו קניון אחד ואף יותר.

מה מושך את הצרכנים אל מרכזי קניות דוגמאת קניונים? המשיכה לקניונים נובעת ממספר סיבות אוניברסיאליות אשר אחריהן יש לדבר גם על הסיבות המקומיות שבגינן נמשכים ישראלים לבקר בקניונים. קניון הינו מרכז קניות מקורה, אשר בתוכו יש בדרך כלל את כל מה שכל צרכן צריך, מחנויות בגדים והנעלה ועד סופרמרקטים לרכישת מזון ולצידו יש חניון.

הליכה לקניון מאפשרת לצרכן לבצע את כל הרכישות שלו במקום אחד, בלי שיצטרך לחפש אחר החנויות השונות בשורה של רחובות. יתרון נוסף הוא, בקניונים נמצאים מרכזי מזון וכן אופנה גדולים, מה שמאפשר רכישת מוצרי איכות. עבור אנשים שחיים בפרברים, זה מעניק להם את האפשרות לרכוש את המוצרים שנמכרים בערים הגדולות, בלי שיצטרכו לנסוע לשם. עוד יתרון הוא, הקניון מהווה מקור פעילות הן עבור מבוגרים והן עבור ילדים, מה שמאפשר להם, להנאות יחד גם בלי לעשות קניות.

בישראל הקניון נושא עמו עוד שני יתרונות גדולים. הראשון, האלמנט הביטחוני. הקניונים בארץ הינם מאובטחים על ידי חברת שמירה, מה שמקשה על מחבלים המבקשים לבצע פיגוע להיכנס לתוכם. דבר אשר ברחוב סביר שיתרחש. היתרון השני הוא, אלמנט מזג האוויר. החום והלחות הישראלית מקשים על הליכות ארוכות ברחוב, אפילו לשם קניות. בקניונים לעומת זאת, יש תמיד מיזוג, מה שמאפשר לשהות בהם זמן ארוך. אלמנט זה אגב, חיוני גם למדינות אירופה או לארה"ב, בימי החורף. אז אנשים לא יכולים לשהות ברחוב ועל כן הולכים לקניונים.

כדי להבין מעט עד כמה מרכזי קניות דוגמאת קניונים בישראל הם גורם מהותי בצרכנות הישראלית, יש לקרוא את הנתונים הבאים: בישראל יש יותר מ100 קניונים, יותר מ80 אחוז מהאנשים מעדיפים לבצע קניות בקניון מאשר בחנויות רחוב, רוב הישראלים מגיעים פעמיים בשבוע לקניון, הם שוהים בו בין שעה לשעתיים והשהייה בו היא לא לצורכי קניות אלא לעיתים קרובות לצורכי מפגש חברתי.

למרות שהקניון הפך מקום מרכזי בחיינו מבחינה צרכנית, חברתית ואף תרבותית, יש לציין גם שתי בעיות שהוא יוצר. ראשית, עסקים קטנים שאינם יכולים להרשות לעצמם, לפתוח חנות בקניון, נפגעים בגללו ונסגרים. שנית, מרכזי הערים הופכים למקומות שוממים והרבה פחות מושכים, מה שגורם לפגיעה בהתפתחות שלהם ומוריד את ערכם מבחינות רבות, כולל מהבחינה הכספית.

אך למרות זאת, הקניונים מהווים פתרון הולך וטוב עבור דרישות הצרכן, מכל בחינה שהיא, על כן אין פלא שהוא נוהר לקניונים השונים.

 



תגיות המאמר: קניונים, מרכזי קניות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף ברנר

מאת: אסף ברנרריהוט 26/12/121009 צפיות
אם יש משהו שהישראלים לא מוכנים להתפשר עליו זה נוחות. הבית שלנו הוא המקום הראשון שבו נרצה להרגיש את האווירה הנוחה, החמה, המיוחדת שלנו, ולכן הנוחות בו היא במקום הראשון.

מאת: אסף ברנרשיפוצים26/12/12965 צפיות
אין ספק שעם אופציות עיצוב הגבס השמיים הם הגבול וגם לגבול אפשר לעצב איזה מזנון נחמד. לאחרונה המון בתים משתמשים בעיצוב גבס על מנת להסתיר גם פתחי אוורור ליצור ספייס בעזרת עיצוב מיוחד שמתאים את עצמו שזה אחד היתרונות הבולטים בעיצוב בגבס

מאת: אסף ברנרשמלות כלה ובגדי חתן26/12/12953 צפיות
איזו התרגשות, אחד הרגעים המשמעותיים של חייך עומד להתגשם. הודעת כבר לכולם - להורים, למשפחה המורחבת, לחברות הכי טובות, ואפילו קיבלת על הסטאטוס החדש עשרות לייקים בפייסבוק. את ובעלך לעתיד שוקדים על ההזמנות, על האולם, על כמות האורחים, על סידור הפרחים, על הצלם, על האוכל, על המוזיקה ועל מה לא

מאת: אסף ברנרניקיון26/12/121106 צפיות
חברות אחזקת מבנים מציעות לציבור הישראלי שירותי ניקיון ותחזוקה מלאים לבית, לבניין ולמשרד. אם בעבר נהוג היה להסתפק בשכירת שירותי ניקיון בלבד היום כבר אפשר למצוא שירותים עשירים יותר.

מאת: אסף ברנרשירה26/12/121091 צפיות
בתחילת המאה ה-20 היו האנשים מגיעים למדורה אחרי יום עבודה ארוך, ומתחילים לשיר בצוותא, עם כלי נגינה שונים, בקול גדול ובשמחה רבה. מנהג השירה בציבור הפך פופולארי יותר ויותר עם השנים, והגיע כמובן גם לארץ ישראל היפה. משירה ליד מדורות, כפרים, מושבים וקיבוצים, הפך המנהג לריטואל מוכר ומסורתי של הזמר העברי כמעט בכל התכנסות של חברים.

מאת: אסף ברנרמחשבים וטכנולגיה - כללי26/12/12969 צפיות
ישבתם לכתוב עבודת סמינר גדולה ואתם כבר בעמוד 20. אלא שאז, לפתע פתאום, הקובץ לא נפתח, המחשב נתקע ואתם לא מצליחים למצוא את הקובץ עליו עמלתם כבר חודש. זהו סיוט של כל סטודנט, או כל אדם שמאבד את המידע החשוב שנמצא על המחשב האישי שלו. בהחלט מפחיד ומלחיץ, אך ישנם מקרים רבים בהם אפשר להציל את המידע האבוד.

מאת: אסף ברנררפואה משלימה26/12/121022 צפיות
הידעתם? כף הרגל שלכם היא מראה קטנה של שמשקיפה על כל הגוף שלכם. באמצעות כף הרגל שלכם ניתן לזהות מחלות שונות ורבות באיברים אחרים בגוף שלכם, ואפילו לטפל בהן. כיום, תחום הרפלקסולוגיה הולך וצובר תאוצה, והמודעות ליתרונותיו גוברת, הן בקרב תינוקות קטנים והן בקרב מבוגרים.

מאמרים נוספים בנושא תחביבים

מאת: רוני הכהןתחביבים20/12/161857 צפיות
מאז שגילה אותו האדם. עבור הכנת בירה ביתית מדריך אפשר למצוא ללא כל בעיה, השאלה הנשאלת היא מדוע בכלל ירצה אדם לגשת אל תהליך שכזה בבית הפרטי שלו.

מאת: אבי דוידיתחביבים03/08/162887 צפיות
הדפסה על קרמיקה לעיצוב מיוחד של אריחי ריצוף וחיפוי לבית ולגינה.

מאת: sharondan80תחביבים14/06/162467 צפיות
שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

מאת: sharondan80תחביבים27/04/162278 צפיות
חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

מאת: שרון צרפתיתחביבים13/01/162284 צפיות
אפשר ליהנות מטיולים ארוכים בלב ים גם אם אין לכם יאכטה על ידי השקעה כספית שאינה כה בשמיים עבור השתייכות אל מועדון שייט שבו אפשר לצאת אל הפלגות עם אחד מכלי השייט שקיימים במועדון מתוקף היותכם חברים שם

מאת: יוניתחביבים15/12/152454 צפיות
ישנם מספר סוגים של אוזניות אליהן מחובר מיקרופון, כאשר כל סוג יספק מענה על דרישות אחרות. אוזניות יכולות להיות מותאמות למכשיר טלפון, הן יכולות להיות מותאמות למחשב והן יכולות להיות משולבות ומתאימות למגוון סוגי מכשירים שונים

מאת: אבי דוידיתחביבים27/10/152472 צפיות
אחד ממשחקי החשיבה המוכרים והאהובים ביותר, בארץ ובעולם, הוא משחק התשחץ. ודאי נתקלתם בו באחד מהעמודים האחרונים של העיתון, באתרי אינטרנט ייעודיים ובחוברות שנמכרות רק לצורך זה. הסיבה העיקרית לכך שאנשים כה אוהבים דווקא את המשחק הזה, ללא עוררין, כבר כל כך הרבה שנים, היא משום שניתן לפתור אותו לבד - או ביחד, וכן משום שהוא מפתח מאוד את כל מה שאנו יודעים על העולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica