חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ESPP

תוכניות ESPP (Employee Stock Purchase Plan) מגלמות בחובם יתרונות רבים הן לעובדי החברה והן לבעלי המניות. תוכנית ESPP מעניקה הטבת שכר בה יכולים העובדים להרוויח כסף רב בפרק זמן קצר יחסית, שיכול לנוע בין חצי שנה למספר שנים בודדות. במהלך התוכנית מפרישים העובדים בין 7%-15% ממשכורתם לקופה משותפת ולאחר תקופת של 6 חודשים אוספים את הכסף ורוכשים עבור העובדים מניות של החברה במחיר זול ממחיר המניה בשוק. הפעולה אינה נרשמת בדו"חות הכספיים של החברה ויש מקרים בהם ניתן לא לשלם על ההטבה מס ולכן נחשבת תוכנית זו לפופולרית בקרב חברות הנסחרות בבורסה בארץ ובחו"ל.

הטבת שכר לעובדים

תוכניות ESPP מאפשרות לעובדים לקבל הטבת שכר משמעותית בתוך פרק זמן קצר (בדרך כלל חצי שנה). העובדים מקבלים את מניות החברה לפי שווי שוק הנמוך ב- 15% ממחיר המניה בבורסה. קניית המניות נעשית לפי שווי שוק המניה הנמוך מבין השווי העכשווי, כלומר ערך המניה בעת רכישת המניות, או שווי המניה בעת התחלת התוכנית. הפרש זה יכול להתבטא בכסף רב וכך לדוגמה, במידה ושווי המניה היה 100 ש"ח בעת הפעלת התוכנית ובעת רכישת המניה לאחר חצי שנה ערכה היה 200 ש"ח, העובד משלם עבור המניה רק 85 ש"ח ויכול למכור אותה תמורת 200 ש"ח, כלומר הטבה של 115 ש"ח באופן מייד. יש מקרים בהם התשלום עבור המניות מתבצע מהברוטו ולכן העובד אינו נדרש לשלם מס על ההטבה ועל הרווחים אך לפי פקודות המס יש לבצע את הטבת השכר לפי הנטו ולא הברוטו.

הטבה משמעותית לחברה בתוכניות ESPP

תוכניות ESPP טובות מאוד לחברות הנסחרות בבורסה. כל תנועה חשבונאית המתבצעת בחברה נרשמת ויכולה להשפיע על שווי המניה ולכן מהווה תוכנית זו כלי יעיל. פעולה זו אין צורך לרשום בדו"חות החשבונאיים ולכן היא אינה משפיעה על מחיר המניה. בעלי המניות אינם צריכים להוציא מזומן כדי להעניק העלאת שכר לעובדים ובאמצעות דילול מניות הם ממנים את הטבת השכר ומתגמלים את העובדים. בעלי המניות מרוויחים דרך קלה ויעילה למימון העלאות השכר או תשלום הטבות לעובדים, מחיר המניה אינו מושפע מכך ישירות, והם אינם צריכים להשתמש במזומן שבקופת החברה.

 



תגיות המאמר: תוכניות ESPP, ESPP


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי ישראל

מאת: אבי ישראלהשקעות05/06/131241 צפיות
בתי השקעות הם הדרך הטובה ביותר כיום לניהול השקעות אופן מיטבי. ישנם כל כך הרבה אפיקי השקעה בשוק, וכדי לבחור את האפיק המתאים ביותר בשבילך, בין אם אתה משקיע פרטי או חברה, יש להיעזר באנשי מקצוע המיומנים ביותר.

מאת: אבי ישראלהשקעות05/05/131215 צפיות
תחום ההשקעות הינו תחום כל כך רחב וסבוך, ונראה שהסיכוי לצלוח ניהול תיק השקעות בצורה נכונה ויעילה הוא כמעט בלתי אפשרי. אנו הגענו למסקנה שבעזרת כמה עצות מועילות ניתן להתקדם בצורה משמעותית ולהגיע למצב בו ניהול נכון יביא לרווחים ותשואות רחבות. במאמר זה נסקור נושא אחד המעסיק כלכלנים רבים, והוא ניהול תיק השקעות באג"ח לטווח ארוך.

מאת: אבי ישראלאימון עסקי08/04/131134 צפיות
כולם מחפשים לבצע שינוי בחייהם, יש לא מעט אנשים אשר חשים שחיקה נוכח השנים הרבות שהם עוסקים באותו תחום, הגיע הזמן לשנות דברים? מסתבר שכן.

מאת: אבי ישראלהשקעות03/04/131096 צפיות
IRA הוא כלי פיננסי חדש אשר הובא לישראל מארצות הברית ואירופה, לאחר ששם הוא אפשרי כבר עשרים שנה, ואנשים רבים מצטרפים אליו ורואים בו אפיק חיסכון משמעותי וכדאי ביותר.

מאת: אבי ישראלייעוץ עסקי03/04/131243 צפיות
לאחרונה הגיעה לישראל שיטת תגמול עובדים שכבר מקובלת שנים רבות בארצות הברית. שיטת תגמול זו מקובלת ביותר בעולם ההייטק ובחברות הזנק (חברות START UP), הן בחברות שכבר נסחרות בבורסה, והן בחברות שעדיין לא עשו פריצת דרך משמעותית, אך הן מאמניות שמצפה להן עתיד כלכלי שיהיה ריווחי במיוחד.

מאת: אבי ישראלייעוץ עסקי03/04/135909 צפיות
לאחרונה הגיעה לישראל שיטת תגמול עובדים שכבר מקובלת שנים רבות בארצות הברית. שיטת תגמול זו מקובלת ביותר בעולם ההייטק ובחברות הזנק (חברות START UP), הן בחברות שכבר נסחרות בבורסה, והן בחברות שעדיין לא עשו פריצת דרך משמעותית, אך הן מאמניות שמצפה להן עתיד כלכלי שיהיה ריווחי במיוחד.

מאת: אבי ישראלהשקעות17/02/131251 צפיות
אם בעבר הידע של ניהול מסחר בבורסה היה נחלתם של בודדים, ואם בעבר המסחר בבורסה עבר כולו דרך פקיד הבנק, הרי שהיום המצב שונה לחלוטין בזכות הטכנולוגיה המודרנית שמנגישה את הידע ואת הפרקטיקה של המסחר בדרך קלה לכל אחד. אין עוד קושי לנהל לבד את תיק ההשקעות ולעסוק באותו מסחר עצמאי בבורסה.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211357 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208696 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202956 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193017 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181368 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181616 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172024 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica