חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קניית דירה מקבלן עם ליווי בנקאי

מ' התעניינה ברכישת דירה באחד הפרוייקטים של חברת חפציבה. היא פנתה למשרד המכירות, קיבלה העתק הסכם המכר, תשריטים, מפרט טכני ומסמכים נוספים הנלווים להסכם המכר. הפרוייקט הספציפי היה תחת ליווי פיננסי של אחד מהבנקים המובילים בישראל.

 

מ' ביקשה שעורך דין מטעמה יבדוק את המסמכים השונים ויחווה את דעתו המקצועית. בדיקת עסקת קנית דירה מקבלן אינה מסתכמת בבדיקת הסכם המכר והמסמכים הנלווים אליו, אלא דורשת בחינה מעמיקה יותר של הגורמים הרלבנטיים לעסקה במיוחד כאשר לפרוייקט ספציפי יש ליווי מטעם מוסד פיננסי, על מנת לוודא שאכן העסקה בטוחה וכי הסיכון המונח לפתחו של הקונה מצומצם ביותר.

 

מאחר וכאמור, הפרוייקט בו התעניינה מ' היה עם ליווי בנקאי, ביקש עורך הדין שלה לקבל לידיו מכתב של אותו בנק המאשר לא רק את עובדת קיומו של הליווי לפרוייקט הספציפי, אלא גם את פרטי חשבון הבנק של הפרוייקט אליו על הקונה להפקיד את הכספים עבור הדירה אותה רצתה לקנות. נתון זה הינו חשוב ביותר מאחר ורק כספים ששולמו לתוך חשבון הפרוייקט יחשבו ככספים ששולמו ע"י הקונה עבור הדירה. כספים ששולמו לחשבונות אחרים, אינם מובטחים ובמקרה של התמוטטות הקבלן, כפי שקרה בסופו של דבר עם חפציבה, לא ניתן יהיה לקבל חזרה את הכספים והם לא יחשבו ככאלו ששולמו עבור הדירה הספציפית כך שהתוצאה עלולה להיות שהקונה שילם ממיטב כספו ונשאר בסופו של דבר ללא כסף וללא דירה.

 

במקרה הספציפי, נציגי חפציבה סירבו להמצאת המכתב האמור מהבנק, מה שהדליק נורת אזהרה – אם הכל בסדר, למה לא להמציא מכתב כזה? יש לציין כי אין המדובר בבקשה חריגה או יוצאת דופן, אלא במהלך פשוט ונורמלי לחלוטין בו רוכש השם את כספו מוודא את נכונות הפרטים והנתונים. קבלן המסרב להמציא מכתב מעין זה, מבקש להסתיר מידע החשוב ביותר עבור הקונה במסגרת שיקוליו האם לקנות את הדירה או לא.

 

אבל גם אם התקבל המכתב המבוקש – אין זה מספיק. נציגי חפציבה המציאו את המכתב המבוקש אבל בבדיקה שערך עורך הדין הסתבר כי פרטי החשבון שונים מהפרטים המופיעים על גבי הסכם המכר. אי התאמה זו עלולה להוות בעיה בהמשך הדרך מאחר והקונה חותם על נתונים שגויים של חשבון הבנק אך חתימתו מחייבת.

 

לאחר התעקשות עוה"ד, תוקנו פרטי חשבון הבנק בהסכם המכר לפרטים שהועברו באמצעות מכתב הבנק הנ"ל, אולם פתאום התגלתה תפנית נוספת בעניין – הקונה התבקשה לרשום את ההמחאה ע"ש חברה בעלת שם השונה מהשם המופיע על גבי הסכם המכר. נציגי חפציבה טענו כי המדובר באותה חברה ממש רק השם קצת שונה – הבדלים בשם החברה אליה רושמים את ההמחאה מעיד על קיומן של מספר חברות ולכן יש להקפיד כי ההמחאה תרשם לטובת אותה חברה ששמה מופיע על גבי הסכם המכר ובמכתב הבנק. אי התאמות אחלו משמעותן היא שיש מספר חברות בעלות שם דומה או זהה אשר מעבירות ביניהן כספים ולמעשה מונעות את הגעת כספי הקונה לחשבון הפרוייקט, כפי שהסתבר בדיעבד ביחס לחפציבה.

 

אומנם יש עוד דברים רבים שיש לבדוק ולוודא בטרם חותמים על הסכם מכר, אולם האמור ברשימה זו הינו בסיסי וחשוב ביותר היות ויש בכך כדי למנוע אפשרות שהכסף ירד לטימיון ולמעשה נבלע באחד מחשבונות הפרטיים של הקבלן. קבלת המידע המירבי שניתן בשלב הראשוני הינו חשוב ביותר על מנת לקבל החלטה נכונה ביחס לפרוייקט והקבלן הספציפי ועל מנת לחסוך במועד מאוחר יותר עוגמת נפש רבה כמו גם אובדן כספים רבים ובכל מקרה, לא כדאי להיכנע ללחצי הקבלן הדורש חתימה מיידית על הסכם בטענה כי ישנם קופצים נוספים על הדירה. בדיקה יסודית זו יכולה לקבוע האם עשיתם עסקה טובה או שטעיתם ובגדול!

 

 

הכותב הינו עו"ד המתמחה בתחום המקרקעין והנדל"ן

המאמר הינו באדיבות האתר המשפטי "חוק ועוד"

www.od-law.co.il

 

03-6950662

 

 

האמור ברשימה לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. על הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום הספציפי בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד זהר נוה, משרד המתמחה בתחום המקרקעין והנדל"ן על היבטיו השונים, עוסק בתחום המסחרי, ליווי והקמת עסקים, עריכת חוזים והסכמים, ייצוג בבתי משפט ובוררויות, הוצל"פ, בנקים, ייעוץ משפטי שוטף ללקוחות מקומיים וזרים, ליווי פרוייקטים, ירושות וצוואות.

עו"ד נוה הינו מרצה בתחום המקרקעין ופירסם מאמרים רבים בתחום. הינו הבעלים של האתר המשפטי "חוק ועוד" www.od-law.co.il ומשמש כבורר מטעם המוסד לבוררות של לשכת עורכי הדין.

טל: 03-6950662

adv.nave@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד זהר נוה

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201303 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica