חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זה מתחיל מבפנים (ומתגלגל החוצה)

מאת: שרון צורייעוץ עסקי23/12/2012942 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
זה מתחיל מבפנים (ומתגלגל החוצה)

תקשורת פנימית מתנהלת בארגון באופן בלתי פורמלי כל הזמן. חברי ההנהלה יכולים רק לבחור האם לקחת בה חלק פעיל ולתעל אותה להשגת יעדי הארגון

העידן שבו הוצבו רק הלקוחות בראש סדר העדיפויות של הארגונים עבר מן העולם. היום ניצבים בראש הפירמידה עובדי הארגון (או כפי שהם נקראים במרבית החברות האמריקניות – אנשי הארגון). תקשורת שוטפת, אמינה ודו-כיוונית בין ההנהלה לעובדים חיונית לקיומו ולהצלחתו של הארגון. המידע הזורם בעורקי הארגון הוא סם החיים שלו. אך תקשורת פנים ארגונית נועדה לא רק כדי להזרים את המידע בתוך הארגון, אלא, בעיקר, לגייס את העובדים למימוש יעדי הארגוןלטעת בהם תחושת שייכות וסיפוק, ולהגביר את שיתוף הפעולה ביניהם.

האתגר: קשר עם העובדים

האתגר החשוב ביותר של כל מנהל הוא ליצור קשר דינמי ואפקטיבי עם אנשיו. בין אם ההנהלה מתערבת בכך ובין אם לא, תקשורת פנימית מתנהלת כל הזמן באופן בלתי פורמלי בתוך הארגון, בצורה של שיחות מסדרון וחרושת שמועות. חברי ההנהלה יכולים להתעלם ממנה, או לבחור להצטרף אליה - ולהפוך אותה לתקשורת פורמלית ויזומה שתתועל לטובת הארגון. הכלים והדיסציפלינות שישמשו את ההנהלה כדי להניע אנשים לפעולה בתוך הארגון דומים לאלה המשמשים את התקשורת החיצונית: פרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות, טלמרקטינג, מחקר תקשורתי, וכו'.
תקשורת פנימית אינה מטרה, אלא אמצעי ניהולי להשגת המטרות העסקיות של הארגון. בעזרתה אפשר לזהות ולזקק מסרים, לשפר את דרכי העברת המידע בארגון, להטמיע תהליכים ושינויים המתרחשים בו ולחזק את שיתוף הפעולה בין יחידותיו.
איך עושים את זה? כדי להביא למחויבות של העובדים לתהליכי שינוי בארגון נדרשת פעולה הדרגתית של מעבר בין ארבעה שלבים: מידיעה, להבנה, להסכמה ולמחויבות.

ידיעה היא לא הבנה

מנהלים רבים סבורים כי העברת מידע כשלעצמה תניע את העובדים לפעילות, ולכן הם מסתפקים בכלי תקשורת חד כיווניים, כגון מכתבים לעובדים, נאומים, מצגות, סרטי וידאו, מודעות על לוחות המודעות, עיתונים ועלונים פנימיים. אולם, אלה יביאו את העובדים לשלב הידיעה בלבד. כעת על המנהלים להבטיח שהעובדים יגיעו להבנת המידע שהוזרם להם. לשם כך על המנהל לתכנן את האסטרטגיה התקשורתית מתוך ראיית תפיסת עולמו של העובד. בראשיתו של כל תהליך שינוי, על המנהל לשאול את עצמו את אותן שאלות שהעובד שואל את עצמו:

  • "למה אני צריך את זה?"
  • "איך זה ישפיע עליי?"
  • "מה יהיה מקומי בסוף התהליך?"
  • "מה מתכוונת ההנהלה להשיג באמצעות התהליך הזה?"

רק לאחר שהעובד יקבל מענה לשאלות אלה, הוא ישאל את עצמו: "כיצד אני יכול לתרום לתהליך?". פרויקטים רבים של שינוי ארגוני נכשלים מפני שהמנהלים לא וידאו הבנה בקרב העובדים.

גייסו את המנהלים

השגת המחויבות דורשת גם הסכמה של הצוות הניהולי. ניסיוננו מלמד כי פרויקטים רבים נחלו כשלון חרוץ, מאחר שראשי הארגונים לא תיאמו עמדות עם המנהלים הבכירים בארגונם. הללו, האמונים על הטמעת השינוי והובלתו, לא הסכימו עם הדרכים ליישום השינוי, אף שהבינו היטב את מהותו. השגת הסכמת המנהלים, ורתימתם לתהליך, מחייבות את המנכ"ל לקיים עמםתקשורת פנים אל פנים אישית וקבוצתית המלווה בהסברים מפורטים ובהקשבה הדדית מלאה.
לצורך השלמת התהליך והגעה למחויבות, צריכה להתקיים בארגון תקשורת דו כיוונית – מההנהלה לעובדים, ולהפך, המלווה בהקשבה ובמתן מענה לבעיות העובדים מצד ההנהלה.

יד על הדופק

כדי לזהות באיזה שלב נמצאים העובדים, לאמוד את האפקטיביות של העברת המסרים ולמנוע מצב שבו הנחות העבודה של המנהלים אינן משקפות את המצב בשטח, יש להקפיד להישאר עם היד על הדופק ולערוך סקרים ומשובים פנימיים בארגון בתדירות גבוהה.

למאמרים נוספים בתקשורת פנים, ייעוץ ארגוני ומשאבי אנוש:

http://bit.ly/Y2e1t9



 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שרון צור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרון צור

מאת: שרון צורייעוץ עסקי23/12/12935 צפיות
ארגון שנעשה בו מיתוג מחדש מתמודד עם תהליך של שינוי שמטבעו דורש מוטיבציה וגמישות, ועשוי לעורר התנגדות וחשש. על ההנהלה הבכירה כולה, ובראשה המנכ"ל, לגבות את תכנית השינוי.

מאת: שרון צורייעוץ עסקי23/12/12903 צפיות
תקשורת שוטפת, אמינה ודו-כיוונית בין ההנהלה לעובדים חיונית לקיומה ולהצלחתה של כל חברה

מאת: שרון צורייעוץ עסקי23/12/12886 צפיות
באילו מקרים כדאי להעדיף את הדואר האלקטרוני על פני כלי תקשורת אחרים?

מאת: שרון צורמיניות ובריאות מינית04/10/123971 צפיות
נפלאות הקורדיספס סיננסיס ידועות כבר מעל 1000 שנים, בסין שם הפטריה מוכרת כ"אוצר רפואי לאומי".

מאת: שרון צורבריאות ורפואה כללי03/10/121087 צפיות
כולסטרול הוא מבנה שומני החיוני לתפקודים שונים בגוף, הוא משתתף בבניה של הורמונים שונים בייחוד הורמונים הקשורים למערכת המין והרבייה, נאגר במעטפת שומנים המגנה על האיברים, חלק עיקרי במלחי המרה המשמשים לפירוק ועיכול השומנים מהתזונה ועוד...

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222257 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221491 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22905 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211219 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21954 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211038 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201516 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica