חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בין ויטמינים לספורט

מאת: מיכל זתוספי מזון25/12/20129510 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המשוואה בכל הקשור לפעילות גופנית ולהכנסת מזון לגוף היא פשוטה. ככל שאנחנו שורפים יותר אנרגיה באמצעות פעילות גופנית כך אנחנו זקוקים לאנרגיה טובה וחיובית שתיכנס לגוף באמצעות המזון שלנו ותתן לנו כוח. ספורטאים שמתאמנים באופן קבוע ומקצועי נעזרים בדרך כלל במומחי תזונה שנותנים להם תפריט מתאים. חלק בלתי נפרד מתפריט זה הוא תוספי מזון שבאים להעניק חיזוק לגוף במקומות בהם המזון אינו מספיק כדי להעשיר את הגוף בויטמינים ובמינרלים להם הוא זקוק.  

מי צריך לקחת תוספי מזון?

ישנם מספר תוספי מזון לספורטאים שמהווים חלק בלתי נפרד מהתזונה היומית שלהם ומשתנים כמובן מספורטאי אחד לאחר בהתאם לפעילות הגופנית אותה הוא מבצע ולנתוניו הטבעיים. בדרך כלל לפני שספורטאים מתחילים לקחת תוספי מזון הם נעזרים כאמור בצוות רפואי שכולל את הרופא הקבוע ואת יועץ התזונה שיחד מרכיבים את אורח החיים הבריא המחייב כל ספורטאי. כאשר בדיקות הדם מראות על חוסר או שהספורט בו הספורטאי עוסק מחייב חיזוק משמעותי לגוף, בדרך כלל אז מתחילים לקחת תוספי מזון מתאימים.

אלו תוספי מזון טובים לספורטאים?

ספורטאים שלוקחים ויטמינים ומינרלים בדרך כלל מתחילים מקבוצת הויטמינים B. קבוצה זו מתקשרת באופן ישיר לצריכת החלבונים בגוף וכספורטאים יש צורך בתפריט עתיר חלבונים כדי לספק ברזל, ויטמינים מקבוצת B12 וויטמינים נוספים הנחוצים באופן שוטף. בנוסף, צורכים רבים מהספורטאים ויטמין C כדי לחזק את הגוף ולהגן עליו מפני מחלות, בייחוד כאשר מתעמלים בימי החורף הקרים. קבוצה נוספת היא של קומפלקטס ויטמינים ומינרלים שכולל אבץ וסידן - שני מרכיבים החשובים מאד לחיזוק מערכות הגוף ובעיקר העצמות.

איפה רוכשים את התוספים?

אם אתה ספורטאי ואובחנת על ידי הרופא או לאחר בדיקות דם גילית שחסרים לך בגוף ויטמינים חשובים, כדאי כמובן ליצור קשר קודם כל עם תזונאי ולנסות לבנות תפריט מתאים לצריכה היומית ולהוצאת האנרגיה הקבועה דרך הפעילות הגופנית. במידה ואתה לוקח תוספי מזון אפשר למצוא אותם בכל בית טבע או בית מרקחת בארץ. בנוסף, ניתן להזמין תוספי מזון דרך האינטרנט מאתרי החברות המתמחות בתחום זה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל ז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל ז

מאת: מיכל זבידור ופנאי - כללי27/11/143067 צפיות
משחקי קופסא הם המשחקים הכי טובים לילדים ביום סגרירי של חורף. כשהם תקועים בבית, אתם יכולים לשחק יחד איתם, והם גם יכולים להזמין אליהם חברים הביתה למשחק חברותי.

מאת: מיכל זצילום30/10/143543 צפיות
צילום אישי צריך להרגיש אישי, וכמובן גם להיות אסתטי ויפה ולהציג את שמחת החיים וכל הרגשות המציפים את האנשים בתמונה. בעזרת צילום מקצועי בקריות, יכולים תושבי האזור להשיג אלבומים אישיים נפלאים.

מאת: מיכל זאומנות - כללי14/10/143795 צפיות
מי שבאמת רציני לגבי קריירה בתעשיית הבידור צריך קודם כל להשיג אמרגן או משרד שייצג אותו, ימצא לו עבודות וידאג לאינטרסים שלו.

מאת: מיכל זתיירות ונופש - כללי30/09/144036 צפיות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

מאת: מיכל זמחשבים וטכנולגיה - כללי17/09/144122 צפיות
יש הבדל מהותי בין תחזוקה של מחשבים לבין תיקון מחשבים, ולא רק בעבודות עצמן שמבצעים הטכנאים. הנה הפרטים.

מאת: מיכל זעסקים - כללי17/08/144464 צפיות
כרמיאל היא עיר אומנם קטנה יחסית, אבל יש בה את כל השירותים ובתי העסק שהתושבים צריכים, וזה כולל חנויות פרחים שבהן אפשר לקנות עציצים, זרי פרחים ועוד. כמו כן, משלוחי פרחים בכרמיאל הם שירות נפוץ.

מאת: מיכל זטיולים בארץ15/07/144355 צפיות
חופשה בטבריה היא בין החופשות היחידות שיכולות להציע המולה ואנרגיה של עיר ובו זמנית גם רוגע ושלווה. רוצים גם וגם? טבריה היא המקום בשבילכם!

מאמרים נוספים בנושא תוספי מזון

מאת: קרוסלה הריון ולידהתוספי מזון19/03/196461 צפיות
חטיפי אנרגיה הם ללא ספק אופציה מהירה ונוחה להשביע רעב קל במהלך היום, כשמם כן הם - נועדו לתת לנו מין בוסט של אנרגיה ברגעים בהם אנחנו חווים איזו נפילת מתח ורוצים לעורר את הגוף.

מאת: אסף סגלתוספי מזון26/01/182096 צפיות
הפרוביוטיקה - חיידקים פרוביוטיים ידידותיים החשובים לבפעילות תקינה של מערכת העיכול ומערכות נוספות בגוף. למה אנו זקוקים לפרוביוטיקה וכיצד הם עובדים? וכיצד בוחרים מוצר פרוביוטיקה איכותי?

מאת: SEOMANתוספי מזון19/12/171427 צפיות
תמיד רציתם לדעת איך לרדת במשקל ללא תופעות לוואי? עכשיו זה גם אפשרי. מוצרי ההרזיה של נטור דיאט יעזרו לכם לרדת במשקל ולהרגיש תחושת שובע ומלאות בגוף. הדרך הבטוחה ביותר לרדת במשקל באופן טבעי תוך 30 ימים או פחות.

מאת: רונןתוספי מזון22/06/173318 צפיות
עייפים יותר מידי או מרגישים כיווצי שרירים? אולי אתם ספורטאים פעילים? או אנשים שמקפידיםאו מתעניינים באורח חיים בריא ותזונה נכונה? כך או אחרת בוודאי שמעתם על מגנזיום. מגנזיום,הינה מינרל מאוד חשוב בגוף שלנו. הוא אחרי על 300 תהליכים בגוף של בן אדם. מאגרי המגנזיום נוטים להתרוקן בעיקבות פעילות מאומצת, שגורמת להזעה ובכך יחד עם זיעה מופרש מגנזיום. כדאי להשלים את החוסר, ניתן להקפיד על תזונה עשירה בירקות ירוקים, אגוזים, שקדים, קטניות, דגנים מלאים ועוד. אבל קיימת גם דרך נוספת להשלמת מגנזיום כתוסף מזון

מאת: שירה דרוריתוספי מזון02/01/148999 צפיות
כאבי מחזור מתרחשים כתוצאה משינויים הורמונאליים שלמעשה גורמים להתכווצויות של התרחבות והצרת הרחם בזמן המחזור. כאבי מחזור נפוצים אצל נשים בכל הגילאים מגיל ההתבגרות ועד גיל המעבר

מאת: sharonkal80תוספי מזון09/08/131835 צפיות
הבסיס לאלרגיות הוא לא הרגישות לאלרגן מסוים אלא חוסר איזון בגוף, בעיקר חוסר איזון הורמונלי אבל ייצור ההורמונים תלוי במספר המינרלים והחלבון שיש בגוף. אכילה של אצה כחולה ירוקה, כאמור, יפסיק את התגובה האלרגית

מאת: טומי רןתוספי מזון19/06/132002 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר את המושג תוספי תזונה ומה שבדרך כלל נשאל את עצמינו: אם אנחנו אוכלים כמו שצריך ומשלבים את כל אבות המזון למה אנחנו צריכים בכלל תוספי תזונה? האם תזונה נכונה אינה רק שמירה על העקרונות הבסיסיים ועם נשמור עליהם לא נשאר בריאים לתמיד? מסתבר שלא. רבים אשר שומרים על תזונה נכונה ומשלבים את כל אבות המזון בצורה מאוזנת מדווחים לעיתים על חולשה, תחושות לא טובות, חוסר באנרגיה, כאבים בכל מיני מקומות בגוף ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica