חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתווכי דירות

מאת: יפעת שטיבלנדל"ן ומקרקעין26/12/2012943 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אצל רובנו עולה במחשבתנו בדרך-כלל תדמית שלילית כאשר אנו שומעים את המילה מתווך. באופן מיידי מצטיירת בראשנו תמונה של אדם חלקלק, לעיתים רמאי אשר רוצה להרוויח "כסף קל" על חשבוננו.

כשם שלמטבע יש שני צדדים, ועולמנו תמיד מורכב מטוב ומרע, כך גם בעולם התיווך כבכל מקצוע אחר. תמיד יהיו נוכלים בכל תחום עיסוק, אך בל לנו לשכוח את אלו המתפרנסים ביושר ומנסים "לצאת צדיקים" מדי יום ביומו.

לשמחתנו הרבה, המיתוס השלילי על עולם התיווך והנדל"ן, החל מתנפץ בשנים האחרונות, ותדמיתו השלילית של המתווך משילה עורה הודות למספר גורמים. חלק מגורמים אלו הינם החמרה בבחינות רשם המתווכים ומודעות גבוהה יותר של האוכלוסייה לחשיבות המקצועית של מתווך מנוסה.

כאשר אדם מחליט למכור/לקנות את ביתו, הנכס היקר לו ביותר, הוא עושה זאת מתוך החלטה רציונאלית ושקולה. מכירה/קניית נכס הינה ההחלטה הכלכלית החשובה ביותר שאנו עושים בימי חיינו, בייחוד בימים טרופים אלו של מחאה חברתית אודות יוקר המחייה במדינת ישראל.

רובנו לא מודעים ליתרונות הרבים בלקיחת שירותיו של מתווך. אחד מהמשפטים השגורים ביותר שמתווך שומע בשיחת טלפון למוכר פוטנציאלי הינו: " אין לי צורך במתווך, אני לא משלם ובטח שלא נותן בלעדיות". משפט זה נאמר בדרך-כלל עקב התדמית השלילית על מתווכים שדיברנו עליה קודם, או מניסיון קודם שלו או של קרוביו עם מתווך לא מנוסה.

זו בהחלט תהיה טעות לפסול שירותיו של איש מקצוע בהחלטה חשובה כל כך על סמך מיתוס. בארה"ב ובאירופה מקובל להשתמש בשירותיו של מתווך ואף הוא זוכה לאחוז גבוה שנע בין 2%-7%, אולם לא כך המצב בישראל. כשם שאתם חולים ופונים לרופא, ובעניינים משפטיים פונים לעו"ד, כך עליכם לפנות למתווך במכירת/קניית ביתכם.

ישנן שאלות חשובות שעשויות לעזור לכם בבחירת המתווך המתאים. בררו האם זוהי עבודתו היחידה בה הוא משקיע את כל זמנו, האם יש לו ניסיון, כמה עסקאות כבר סגר, האם הוא משתף פעולה עם מתווכים אחרים בעיר, אם יש לו אתר, מאגר לקוחות וכו'.

בסופו של יום, בחירת מתווך צריכה ברובה להישען על אמון ואינטראקציה הדדית. עליכם לסמוך עליו בזמן שאתם מפקידים את הנכס היקר לכם בידיו ולדעת כי הנכם הולכים לשת"פ לקראת מכירה מוצלחת במהלך החודשים הקרובים.

זכרו כי עבודתו של מתווך אינו קלה. הוא מסתובב מבוקר עד לילה בנכסים, פוגש המון לקוחות, חלקם רציניים חלקם פחות , שואב המון מידע נדל"ני ולעיתים עלולים לעבור שבועות בטרם יקבל שכרו. הוא מתפקד בעיקר כמגשר בין שני צדדים לצורך עסקה מוצלחת ומהווה מקור מידע מצוין לצורך הערכת הנכס שלכם.

אז בפעם הבאה שהטלפון מצלצל, "בחייאת", תקדישו לנו דקה.

www.rens.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קבוצת רנסנס- ייעוץ, תיווך, שיווק נדל"ן, קבוצות רכישה ותמ"א 38.

www.rens.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יפעת שטיבל

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201508 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201303 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica