חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח משכנתא

מאת: שלום כהןביטוח משכנתא30/12/2012797 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גרה בדירה שכורה

רונית גרה בדירה שכורה עם שתי בנותיה הקטנות. הדירה קטנה אך נוחה ומטופחת. היא עובדת בעירייה כבר 15 שנים. התקדמה אט אט ומצליחה לפרנס את שלושתן לא רע בזכות. אמא שלה, מירי גרה במורד הרחוב ועוזרת לה עם הילדות. ללא עזרתה, המצב היה קשה. בזכותה אין לה הוצאות על מטפלות ובנוסף היא יכולה להישאר במשרד לעשות שעות נוספות מדי פעם. החבר'ה בעבודה כל הזמן מנדנדים לה לגבי קניית דירה. גם אמא שלה רומזת מדי פעם. אז אולי עכשיו הגיע הזמן.

 

הון עצמי

לפני שבועיים הלכה לבנק. את פקידת המשכנתאות היא מכירה עוד מהתיכון, וזו עזרה לה בכל השאלות. והיא אכן באה מצוידת בשאלות לאחר השיחות שלה עם החברים בעבודה שדיברו על אגרות, עמלות וביטוחים. מס רכישה, שכר טרחה לעורך דין, ביטוח דירה, ביטוח משכנתא. לאחר שביררו כמה כסף היא יכולה לגייס בעצמה: חסכון, ירושה קטנה, קופת גמל והלוואה נוחה מהעבודה הגיעו ל-350 אלף שקל. בשכונה שלה היא יכולה למצוא משהו בסביבות ה-600 אלף שקל, אולי 650. אז הלכה להתיעץ עם אמא.

 

שיחת נשים

במטבח על צלחת מרק, כשהילדות צפו בתוכנית הטלויזיה האהובה עליהן היא ספרה לאמא שלה על כל האופציות. לאחר החישובים עם החברה שלה בבנק נכנסה גם לכל המחשבונים באינטרנט והגיעה לסכום סביר. היא דואגת אבל מאוד רוצה כבר בית משלה, איזה ביטחון שיש לה גג מעל הראש. הראתה לאמא שלה את הרשימות. את ההוצאות חילקה לשתיים: החד פעמיות שירדו מההון העצמי שלה והשוטפות שכוללות את המשכנתא עם הריבית שלה ואת שני הביטוחים: ביטוח דירה עם ביטוח חיים למשכנתא.

 

הביטוחים.

הסבירה לאמא שלה שאלמלא הביטוחים, סכום המשכנתא מגיע לגובה של שכר הדירה שהיא משלמת כיום. אבל ההוצאה הנוספת מדאיגה אותה. אמא שלה מקשיבה. שואלת מה המשמעות של ביטוח דירה, למה צריך ביטוח חיים למשכנתא ואז מרגיעה אותה כדרכה: "תראי, אני לא יכולה לתת לך כסף כדי לעזור לך לקנות את הדירה אבל אני חושבת שמאוד חשוב שתקני לך ולבנות סוף סוף בית. אז המתנה שלי אלייך היא שאני אממן לך את שני הביטוחים: ביטוח משכנתא וביטוח דירה. העיקר שתקני.

 

העתיד

רונית מתרגשת אך מסתייגת: "אמא, זו הוצאה חודשית קבועה למשך תקופה כל כך ארוכה. תעמדי בזה?" אמא שלה מרגיעה אותה: "תראי, המאמץ הזה משתלם גם לי. קודם כל אם תהיה לך סוף סוף דירה משלך אני ארגיש הרבה יותר רגועה. ובתור אמא אני חושבת גם על הבנות שאת מגדלת לבד. לפי מה שהסברת לי לגבי הביטוח הזה, ביטוח חיים למשכנתא, אם חס וחלילה יקרה לך משהו אז את משאירה לבנות שלך את הדירה וזה ביטחון לעתיד שלהן. ותגידי, ביטוח משכנתא זה אותו דבר, נכון?"

 

טילים ורעידות אדמה.

"חוץ מזה ביטוח דירה, זה טוב אם יש רעידת אדמה או אם נופל טיל". אומרת אמא שלה "לא אמא". מתקנת רונית "הביטוחים של חברות הביטוח לא מכסים מקרים של טרור ומלחמה. על זה המדינה אחראית". שלא נדע. עכשיו בואי נכין כוס קפה ונראה למה הבנות כל כך שקטות שם בסלון, מעניין איזה תעלול הן מתכננות לנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20926 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/20997 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191087 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191384 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191125 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191431 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195851 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223048 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162761 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142852 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147652 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148038 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138256 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131974 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica