חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי אוסטאופתיה ובמה היא מטפלת? המכרז לרפואה אוסטאופתית בניהולו של ד"ר ברונו רוזמבלום

מהי אוסטאופתיה ובמה היא מטפלת?

ד"ר ברונו רוזמבלום

האוסטאופתיה פותחה ב1874 על ידי דר' אמריקאי Andrew taylor still בתור תגובת נגד להתפשטות מחלות רבות ולניתוחים רבים  שנפוצו בארצות הברית באותה תקופה. ד"ר סטיל האמין שהטיפולים הרפואיים צריכים להיות הוליסטיים. כלומר, צריך לטפל באדם השלם ולא רק באזורים הנגועים. תאוריה זו עומדת עד היום כבסיס לאוסטאופתיה.

שיטת טיפול זו נעשית באמצעות טכניקה ידנית ועדינה. כך ניתן למצוא ולתקן מגבלות תנועה הפוגעות, עם הזמן, בסטרוקטורות של הגוף . ההבדל בין טיפול זה לבין תרפיות אחרות, כגון דיקור סיני והומאופתיה הוא בכך שבשיטה זו אין שימוש בעזרים אלא רק בידע  והמגע כגון: אנטומיה, ביומכניקה, נוירולוגיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה.

בנוסף, האוסטאופת מתמקד לא רק בסימפטום אלא בהיסטוריה הגופנית של המטופל כמו טראומות רגשיות ופיזיות (פציעות, תאונות, ניתוחים...) גם אם קרו לפני הרבה שנים. הסיבה היא שהגוף הינו יחידה אחת שכל המרכיבים שלו (שרירים, מפרקים, רקמות, ואיברים פנימיים ) קשורים ותלויים אחד בשני. כל ירידה בתנועתיות של אחד המרכיבים הנ"ל יגרום לירידה ולאי איזון במצב הבריאותי. האוסטאופת מחפש ומוצא את המגבלות הללו בעזרת בדיקות פלפטוריות(ידניות) וכך מתקן אותן.

האוסטאופתיה הינה טיפול בבעיה ספציפית ואף טיפול מונע.

להלן שלושת הגישות המרכיבות את השיטה הטיפולית:

האוסטאופת יעשה אינטגרציה בין שלושתם בהתאם לסוג הבעיה ולאופי המטופל

בהתאם לאבחון, האוסטיאופתיה מציעה אלטרנטיבה לטיפול בבעיות הקשורות למבנה וליציבה של הגוף, הטיפול יחליש את התכווצויות השרירים (ספאזם) ואת הלחץ על העצבים ובכך יקטין את הכאבים.

כחלק מהטיפול יופחת גם  הסיכוי להיווצרות רקמה צלקתית בדיסק שבין החוליות ובכך יוקטנו גם הסיכויים לפגיעה חוזרת.

בעיות שרירים ומפרקים מהווים בעיה שכיחה מאוד. בעיות מפרקים יכולות להיגרם מתנועות לא נכונות, זיהומים, מחלות במערכת העצבים ועוד. לעיתים דווקא בעיות נפשיות יכולות להביא לכאבים בשריר או במפרק, כמו חרדה וכדומה.

האוסטאופת מביא לאלטרנטיבה בטיפול בבעיית השריר והמפרק, מטפל ומאבחן במקביל או במקום לטיפול תרופתי.

הסטטיסטיקה מלמדת שכ-85% מהאוכלוסייה סובלת מכאבי גב, גב עליון וגב תחתון בתדירות משתנה. הכאבים נגרמים ממגוון רחב מאוד של סיבות: בעיות יציבה, תאונות ופציעות, בעיות ושחיקה במבני עמוד השדרה ועוד. כאבי גב וצוואר גורמים לאנשים רבים סבל רב ופוגעים באיכות החיים שלהם, הן מבחינה תפקודית, והן מבחינה נפשית.

הטיפול בכאבים הקשורים לעמוד השדרה מתחילים באבחון של הבעיה. האוסטאופט משתמש בידע נרחב בתחומי האנטומיה, האורטופדיה והנוירולוגיה, בהבנת התהליכים הפתולוגיים, כדי לבצע את האבחון.

אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו לקרוא עוד פרטים: חפשו בגוגל המרכז לרפואה אוסטאופתית

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ברונו רוזמבלום

המרכז לפואה אוסטאופתית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברונו

מאת: ברונו בריאות ורפואה כללי01/01/131614 צפיות
אוסטאופתיה משנה את דרך החיים, את דרך המחשבה על גופנו, השימוש בו. האיזון חוזר לנפש ולגוף, הנה דוגמא סיפורה של צופית גרנט, מטופלת במרכז לרפואה אוסטאופתית. הכנסו לאתר שלנו וקראו עוד, התקשרו ונשמח לעזור בכל בעיה: ברכיים, גב תפוס, אסטמה, מיגרנות ועוד.

מאמרים נוספים בנושא אורטופדיה ופיזותרפיה

מאת: simply smartאורטופדיה ופיזותרפיה02/03/212844 צפיות
ניתוח עמוד שדרה זעיר פולשני הוא האופציה הטובה ביותר, טיפול בכאב שאינו כירורגי או תרופה בעלת תופעות לוואי, מיקרוסקוטומיה אנדוסקופית היא ניתוח אנדוסקופי זעיר פולשני המאפשר הדמיה ישירה של הדיסק והעצבים. הליך זה משמש לדחיסה של שורשי עצבים שנפגעו על ידי דיסקי עמוד שדרה דחוסים.

מאת: רועי אראליאורטופדיה ופיזותרפיה23/08/201425 צפיות
כאבים הם סמן שמשהו אינו כשורה בגופנו. 80% מהאכולוסיה המבוגרת סובלת מכאבי גב תחתון וההתייחסות אליהן היא בדרך כלל בהבלגה.הפתרון הוא לתקן יציבה על ידי תרגול ייעודי שמתקן את נזקי הישיבה ומחדש את גופנו.

מאת: יצחק בכראורטופדיה ופיזותרפיה18/06/181327 צפיות
כאב בברכיים בעת עלייה במדרגות הם לרוב התסמין הראשון של דלקת פרקים ניוונית במפרקים הללו, יתר הסימנים והתסמינים יופיעו מאוחר יותר. בין יתר הסימנים והתסמינים של דלקת פרקים ניוונית בברכיים נכלול חוסר נוחות, נוקשות, כאבים וקשיי תנועה במגוון מצבים כולל הליכה, עמידה, ישיבה ולבסוף גם במצב של שכיבה במיטה. החוקרים הצביעו על הכאב בברכיים בגלל שימוש במדרגות כסימן ראשון לדלקת פרקים ניוונית לאחר שעקבו במשך 7 שנים אחר 4,600 חולים עם סיכון לחלות בדלקת פרקים ניוונית.

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה15/02/181360 צפיות
איך פועלים לשם שמירה על מצב בריאותי תקין גם על כסא גלגלים? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה28/12/171461 צפיות
ישנם מטופלים, אשר סובלים מבעיות קשות בכף הרגל, כך שמטופלים אלה, יצטרכו הזמנת מדרסים בהתאמה אישית במכונים אורתופדיים מומחים. למשל, גם אלה שיש להם מנח ביו סימטרי לקוי, חוסר איזון מבני לקוי יזדקקו להזמנת המדרסים בהתאמה והזמנה אישית. מדרסים אלה, בטווח הרחוק יותר, יהיו יעילים וישפרו את התחושה של המטופלים. תחול ירידה בתסמינים, שיפור הפעילות היום יומית וכן ההתאוששות תהיה מהירה יותר.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה20/07/172603 צפיות
גם אם כבר התייאשתם מפיזיותרפיה, אל תמהרו ללכת לניתוח, היום ניתן כבר לטפל באמצעות גלי הלם שיסייעו רבות בהקלת הכאבים.. ישנם כאבים ובעיות שונו שניתן לטפל באמצעות גלי ההלם

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה04/04/171749 צפיות
ישבתם שעות ארוכות במשרד מול המחשב וכעת הגב מתחיל לסמן על מאמץ יתר של עומס הנוצר עליו בגין ישיבה ממושכת ללא פעילות יעילה לגוף?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica