חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע מתארים את ההיי טק כפרדוקס? - אריאל מליק

מה זה הכלכלה החדשה ? מדוע מתארים את ההיי טק כפרדוקס ? אריאל מליק מרחיב בטור מיוחד עבור גלובס. קריאה מהנה

נכתב על ידי – אריאל מליק

בארה"ב מכנים את התחום הזה "פרדוקס ההיי טק והכלכלה החדשה". הזרמת מיליארדי דולרים לקרנות המתמחות בו ומנכל"ים של חברות מסתכלים בצורה קצת יותר רצינית לעבר הנושא. לעומת קיתונות של ביקורת שנשפכה על הנפקות ציבוריות לא בשלות של חברות הייטק בשלב מוקדם של חייהן, מה שפגע באותן חברות. תופעת הLBO   מקבלת משמעות חדשה בהיי טק עם עסקאות בשווי מיליארדי דולרים, רק בחברות הציבוריות. עסקאות כאלה טובות לכל הצדדים גם למשקיעים וגם לחברה.


לדעתו של אריאל מליק התחום צפוי לתקן עיוותים רבים הקיימים כיום בשוק ולסייע לחברות הנסחרות בשווי נמוך ולא ריאלי. אמנם הציבור צפוי להיפגע לאחר שרכש מניות רבות, אך לאחר שהשחקנים הגדולים ירכשו יוכל להגיע הציבור בגל שאחרי.

במאמר מרחיב אריאל מליק על הפסדים שנגרמים לציבור: "המפסיד העיקרי מעסקאות אלה הוא (כרגיל) הציבור הרחב שרכש מניות במחירי "חלום" ונאלץ למכור אותן כעת במחירי מציאות ואף פחות מכך.

לפי נתונים אחרונים הושקעו החל מאמצע שנת 2000 סכום העולה על 15 מיליארד דולר בקרנות חדשות מסוג ה-LBO לטכנולוגיות. גם בהנחה שמרנית של מימון 1:1 (לרוב מדובר על שיעור של 1:2) מבנקים ומגורמים פיננסיים, הרי שמדובר בשוק כסף חדש המייצג סכום עתק של כ-30 מיליארד דולר, והוא מחפש השקעות ורכישות של טכנולוגיות חדשות, פרטיות וציבוריות"

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אריאל מליק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריאל מליק

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 13/11/138586 צפיות
כשמדברים על מחזור, שבדיה היא מדינה מוצלחת מאוד, לכל הדעות. רק ארבעה אחוזים מהפסולת הביתית במדינה מועברת למזבלות. שאר הפסולת ממוחזרת או משמשות כדלק בתחנות כוח הפועלות באמצעות פסולת. בכתבה שפורסמה ב-PRI נכתב על הפתרון היצירתי שמצאו בשבדיה למחסור בפסולת.

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 21/10/131138 צפיות
בכתבה שפורסמה באתר Energy Digital נכתב כי סין צפויה להאיץ את קצב הצמיחה של ייצור אנרגיה מפסולת. על פי הפרסום, הצפי הוא להכפלת נתח השוק שלה בענף עד סוף שנת 2018.

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 06/10/131080 צפיות
בכל יום מייצרת נפאל כ-2,000 טון של פסולת מוצקה ב-58 הרשויות המקומיות שלה, אבל בשלב הזה עדיין אין במדינה מערכת יעילה שתנהל את הפסולת, ואולי אף תפיק ממנו אנרגיה. לזה כידוע, קוראים מומחי אנרגיה "בזבוז של פסולת".

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 27/05/131527 צפיות
בניית מפעל לאנרגיה סולארית החלה במרוקו עם טקס מרשים של הנחת אבן הפינה בהשתתפותו של המלך מוחמד החמישי.

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 19/05/131446 צפיות
מפעלים חדשים שאמורים להיות מוקמים בבריטניה הם העתיד של האנרגיה הירוקה עליה בונים כיום. צמד מפעלים שצפויים לשנות את פני האנרגיה הירוקה.

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 13/05/13977 צפיות
בכפר קטן בהודו מצטרפים למהפכה הירוקה ומתחילים בהקמת מפעל חדש שכל מטרתו המרת פסולת רטובה ויבשה לצרכי אנרגיה.

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 23/04/131122 צפיות
חברה העוסקת בשריפת פסולת לטובת אנרגיה באבו דאבי עושה את המיטב על מנת להקים מפעל לשריפת פסולת לצרכי אנרגיה לקראת 2017. עתיד ירוק באמירויות.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211355 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208684 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202955 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193016 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181367 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181614 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172023 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica