חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אריאל מליק - מהי הסיבה שבגללה שבדיה מייבאת פסולת לתוך המדינה?

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 13/11/20138580 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


כשמדברים על מחזור, שבדיה היא מדינה מוצלחת מאוד, לכל הדעות. רק ארבעה אחוזים מהפסולת הביתית במדינה מועברת למזבלות. שאר הפסולת ממוחזרת או משמשות כדלק בתחנות כוח הפועלות באמצעות פסולת. בכתבה שפורסמה ב-PRI נכתב על הפתרון היצירתי שמצאו בשבדיה למחסור בפסולת.

שריפת הפסולת מייצרת כ-20 אחוזים מהאנרגיה לצורך חימום בתים, מבני מגורים ומרכזי מסחר. אותה שריפה גם מייצרת חשמל עבור 250 אלף בתים. שבדיה למעשה מפיקה את מרב האנרגיה מכל טון פסולת במתקנים הייעודיים שהוקמו לשם כך במדינה. התחום רק הלך וגדל בשנים האחרונות, מה שהפך את השבדים לחלוצים בתחום.

הבעיה – התכנית השבדית מוצלחת מדי

כן, אולי מוזר לשמוע זאת – אבל התכנית השבדית מוצלחת מדי, מכיוון שהמדינה לא מייצרת מספיק פסולת כדי לשרוף אותה ולהפיק אנרגיה. לשבדים יש אפשרות להפיק אנרגיה מכמות פסולת גדולה מאוד באמצעות המתקנים, אבל ה"דלק" המניע אותם לא מספיק.

הפתרון שנמצא, יצירתי יחסית – שבדיה החלה לייבא כ-800 אלף טון אשפה ממדינות אירופה השונות בכל שנה, לשם שימוש בתחנות הכוח שלה. רוב הפסולת המיובאת מגיעה מנורבגיה השכנה, משום שבנורבגיה, עלות שריפת הפסולת גבוהה הרבה יותר. כך, המדינה השכנה מוסרת את הפסולת שלה ומשלמת לשבדיה על הטיפול בה. שבדיה – היא מרוויחה כסף וגם אנרגיה.

הממונים על התחום בשבדיה הביעו תקווה שמדינות נוספות ביבשת אירופה יבנו תחנות כוח משלהן, יטפלו בפסולת וירוויחו בכל הקשור לאנרגיה. בדבריהם הוזכרו מדינות כמו איטליה, בולגריה, רומניה והמדינות הבלטיות, שם יש פסולת רבה, אבל אין פרויקטים למחזור או להפקת אנרגיה ממנה.

אריאל מליק – איש עסקים ויזם.

אריאל מליק משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בעיקר בשוק ההון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אריאל מליק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריאל מליק

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 21/10/131134 צפיות
בכתבה שפורסמה באתר Energy Digital נכתב כי סין צפויה להאיץ את קצב הצמיחה של ייצור אנרגיה מפסולת. על פי הפרסום, הצפי הוא להכפלת נתח השוק שלה בענף עד סוף שנת 2018.

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 06/10/131062 צפיות
בכל יום מייצרת נפאל כ-2,000 טון של פסולת מוצקה ב-58 הרשויות המקומיות שלה, אבל בשלב הזה עדיין אין במדינה מערכת יעילה שתנהל את הפסולת, ואולי אף תפיק ממנו אנרגיה. לזה כידוע, קוראים מומחי אנרגיה "בזבוז של פסולת".

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 27/05/131522 צפיות
בניית מפעל לאנרגיה סולארית החלה במרוקו עם טקס מרשים של הנחת אבן הפינה בהשתתפותו של המלך מוחמד החמישי.

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 19/05/131444 צפיות
מפעלים חדשים שאמורים להיות מוקמים בבריטניה הם העתיד של האנרגיה הירוקה עליה בונים כיום. צמד מפעלים שצפויים לשנות את פני האנרגיה הירוקה.

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 13/05/13973 צפיות
בכפר קטן בהודו מצטרפים למהפכה הירוקה ומתחילים בהקמת מפעל חדש שכל מטרתו המרת פסולת רטובה ויבשה לצרכי אנרגיה.

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 23/04/131116 צפיות
חברה העוסקת בשריפת פסולת לטובת אנרגיה באבו דאבי עושה את המיטב על מנת להקים מפעל לשריפת פסולת לצרכי אנרגיה לקראת 2017. עתיד ירוק באמירויות.

מאת: אריאל מליקהודעות לעיתונות - כללי17/04/131172 צפיות
מפעל מרשים לשריפת פסולת לאנרגיה מוקם בדנמרק עם מדרון תלול של 1500 מטרים וארובות עשן. מדובר באחד המפעלים המודרניים באירופה כעת

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191294 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171561 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161764 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143049 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142647 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142627 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138674 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica