חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמירה על התפתחות תקינה של התינוק

מאת: מיכלהורות11/02/2013738 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התינוק שלכם מגיח לאוויר העולם והוא לא יודע מה הוא יום ומהו ערב, לא קל לו להתרגל לחיים החדשים מחוץ לרחם,  הוא קולט רעשים חדשים שהוא כלל לא מכיר והם מפחידים אותו. השקט והחמימות שהיו ברחם כבר אינם והוא מגיב בידי בכי.  אל דאגה, ייקח לו כמה שבועות  עד שהוא יתרגל לעולם החדש אליו הוא הגיע.

אי שלווה של תינוקות הוא דבר שכיח, הוא רוצה את החום והביטחון של האם ומתנחם הרבה בהנקה, זה הזמן שהוא יונק חלב ואהבה בעת ובעונה אחת. כשהוא יונק הוא מתאמץ ומתעייף ואז הוא מתחיל לנמנם. בכדי שישן, אל תשארי בחדר שלו עד שיירדם, את זו שמרגילה אותו לישון ולהיות צמוד אלייך. יועצות הנקה מוסמכות גילו לי בעבר כי לתינוקות ישנו חוש ריח מפותח והם מזהים ישר את ריחה המוכר של אימא. אם הנקת אותו והתחלת לגלות סימנים של עייפות אצל תינוקך, החליפי לו מבלי שירגיש אפילו את השד במוצץ. רפלקס היניקה בחודשים הראשונים הינו מואץ אצל הרך הילוד, השכיבי אותו במיטתו, והוא כבר יירדם.

הרגלי שינה לתינוקות מעניקים בחודשים הראשונים לחייהם, וחשוב לדבוק בהם כי סדר יום שגרתי נחוץ לתינוק. השעון הביולוגי שלו יתרגל לשעות האוכל הקבועות, לסדר הלילה לפני השינה שבו את מאכילה אותו, רוחצת אותו ומחליפה לו לפני שאת משכיבה אותו במיטתו. השתדלי להרגיל אותו לחפץ שאת רואה כי הוא קשור אליו, ככה שזה ייתן לו בטחון ועמו הוא יירדם. אל תנסי להביא לשקט בבית לאורך היום שהוא תופס תנומה לשעתיים; הרך הילוד אמור להתרגל לרעשים בתוך הבית  כך שיהיה מסוגל לישון כמעט בכל סיטואציה.

היעזרי באמצעות מוצרי הנקה בכדי שייקלו עליו להירדם. מוצץ יכול לעשות את העבודה, רפלקס היניקה בקרב תינוקות מרגיע אותם. שינה הינה עניין מאוד חשוב בנושא התפתחות של תינוק - במהלך השינה הוא חולם ומוחו מתפתח, למעשה גם יתר מערכות הגוף מתפתחות, למשל מערכת הנשימה, העיכול וכו'. לפני שאת שמה את תינוקך במיטתו, החשיכי את החדר, אבל השאירי את התריסים והחלון פתוחים לרווחה, כך שייכנס אוויר לחדר בשעות הלילה ואור הבוקר יחדור לחדרו אחרי שנת הלילה, כך הוא יזהה את ההבדל ויידע מתי לקום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל

מאת: מיכלשיפוצים17/01/161201 צפיות
ביצוע עבודות בנייה יכול להיות תהליך מורכב ותובעני עבור כל משפחה. כאשר שיפוץ או שדרוג נעשה תוך כדי מגורים במקום – התהליך נעשה מורכב ומעיק אפילו יותר. אך ניתן להקל על התהליך באמצעות עבודה עם אנשי מקצוע איכותיים, העושים את העבודה בצורה רגישה ועדינה ותוך שמירה על כבודם של האנשים, עבורם הם מבצעים את העבודה.

מאת: מיכלתיירות ונופש - כללי17/06/151946 צפיות
חופשה מושלמת היא כזו המאפשרת מנוחה לגוף ולנפש ואחת שכזאת תהיה תמיד טובה יותר כאשר היא במסגרת של חבילות ספא ונופש. עוד בעניין זה במאמר הבא.

מאת: מיכלטיולים בארץ17/06/151863 צפיות
ישראל מציעה לאורך כל ימות השנה ובעיקר לתקופת הקיץ, כמו זה שבא עלינו לטובה, שלושה אפשרויות של חופשה על המים וכל יעד הוא בעל אופי שונה לחלוטין – אילת בים האדום, טבריה שלחופי הכנרת או ים המלח.

מאת: מיכלטיולים בחו"ל17/06/151720 צפיות
אחת הערים התיירותיות בעולם היא ברצלונה שבספרד והתייר הישראלי נחשב אחד המעריצים הלוהטים שלה. מדי ששנה עשרות אלפי ישראלים פוקדים את העיר הקטלונית ולא לשווא. מדובר ללא ספק בעיר תיירות נפלאה לאורך כל עונות השנה.

מאת: מיכלבתים משותפים13/04/151123 צפיות
ניהול ועד הבית אינו המצאה ישראלית, אך בעוד במרבית מדינות העולם כבר מזמן העבירו את ניהול הבתים המשותפים לחברות ניהול מקצועיות, נידמה כי עד לעשור האחרון הדבר חילחל רק לערי המרכז ובעיקר לתל אביב. בעת האחרונה הבשורה נידמה כי הגיעה גם לחיפה והצפון.

מאת: מיכלאטרקציות02/04/152581 צפיות
אפריל, מאי ויוני הן ללא ספק שלושת החודשים החשובים ביומן של כל חובב כדורגל מושבע. זהו גם הזמן האידיאלי לצאת לחופשה המבוססת על כדורגל במסגרת חבילות כדורגל שונות ולצפות בשניים או שלושה משחקים בשבוע אחד שכולו מהמיטב שיש לאירופה להציע.

מאת: מיכלבניין ואחזקה - כללי24/03/151335 צפיות
מרכז הארץ בכלל ותל אביב בפרט ידועות כמי שחברות ניהול ואחזקה מנהלות בהן את מרבית הבניינים ואילו בצפון האופנה הזו היתה תקועה מעט ורק לאחרונה ניתן לחוש בעוד ועוד ועדי בניינים שמצטרפים למה שמקובל במרכז הארץ.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213984 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204569 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204613 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201450 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201439 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201483 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201618 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica