חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כדי שאת והתינוק שלך תישנו טוב יותר

מאת: מיכלהורות13/02/2013877 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רופאי ילדים לא יודעים למה תינוקות מתקשים לישון בלילות. אם יעבור זמן כמו שנתיים, אז הבעיה היא ודאי נוירולוגית. בני למשל, לא נרדם והיה קם מספר פעמים במהלך הלילה. הוא אובחן כהיפר אקטיבי חמש 5. בשבילו השינה הייתה "עונש", כאילו שהוא מפסיד דבר חשוב. הוא היה תינוק פעיל ביותר והיה מפותח מאוד בשכלו לגילו. במידה וגם בגיל שנתיים התינוק לא ישן באופן רצוף, רצוי כי תיקחו אותו לנוירולוג.

אתם בטח מכירים את התופעה בה אתם הולכים לרופא בשל בעיה כזו או אחרת, וכשהרופא לא מצליח לאבחן את הבעיה, הוא אומר: "זה ווירוס". אותו הדבר אמור אודות אי שקט אצל תינוקות ויש העוברים את זה כמובן מאליו ומתמודדים עם הדבר הבעייתי יפה, והיא חולפת מאליה.

הרגלי שינה לתינוקות שונים מתינוק אחד למשנהו. כשרופא אומר לכם לתת לו לבכות, אל תשמעו לו, פשוט הרגישו לבדם את צרכיו. לעולם אל תתנו לתינוק לבכות הרבה זמן; הוא ירגיש אומלל וחסר בטחון, ואולי כואב לו משהו. אל תשכחו כי הוא לא מסוגל לדבר ולומר לכם מה הוא בדיוק צריך.

תזכרו כי גם אתם זקוקים לשינה בכדי לנהל את הבית ובמיוחד לטפל בתינוק שלכם. הטעות הנהוגה שעושות לא מעט אימהות, למשל לישון יחד עם התינוק על הידיים על מנת שיירדם היא מוטעית. את רשאית לישון לידו עד שיירדם וללכת לישון במיטתך.

תינוקות זקוקים לסדר יום מובנה ומסודר כדי להשיג התפתחות של תינוק שהיא בריאה. יש פגיעה בחשיבה ובסדר היום שלך והמוח שלך נהיה כמו צמר גפן כשאת מחוסרת שינה. בקרב תינוקות זה מתבטא באי שלווה ועצבנות יתר. זכרי כי את אמורה להיות חיונית לתינוקך ולא עייפה ומרוטת שינה ככה שלא תוכלי להאזין לצרכיו.

במחקר שנערך באוניברסיטה בירושלים, הוכיחו כי מרבית הילדים שסובלים מבעיות שינה מגיל ינקות הינם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז. אם התינוק ממשיך להתעורר בשעות הלילה עד גיל מאוחר הרבה יותר מהמקובל, זה סימן שיכול להדאיג.  מומלץ במקרה זה ללכת למעבדות שינה ייחודיות עבור ילדים, על  מנת למצוא את הבעיה.  אבחון בטוח של הפרעות קשב וריכוז נעשה בגיל חמש בערך, אולם אפשר למצוא סימנים עוד מהגן.

הרגלי שינה נכונים כבר מגיל הינקות עשויים לסייע לילדים אלו שסובלים מבעיית קשב וריכוז. הרגלים של שינה בריאה הם שעה קבועה של ארוחה, מקלחת, הכנת סביבה לשינה ושהייה עם התינוק עד שהוא יירדם. לעולם אל תישארי אתו באותה המיטה, אלא אם כן הוא חולה, אבל כשיידע שאת לצדו בשלב ההתחלתי של השינה, זה יעזור לו להירדם.

להורים בפעם הראשונה, מומלץ לגשת אל יועצות מקצועיות להורים טריים כדוגמת אתי חן ואחרות, ובמהרה הטיפול בתינוק יהיה פחות מסובך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל

מאת: מיכלשיפוצים17/01/161201 צפיות
ביצוע עבודות בנייה יכול להיות תהליך מורכב ותובעני עבור כל משפחה. כאשר שיפוץ או שדרוג נעשה תוך כדי מגורים במקום – התהליך נעשה מורכב ומעיק אפילו יותר. אך ניתן להקל על התהליך באמצעות עבודה עם אנשי מקצוע איכותיים, העושים את העבודה בצורה רגישה ועדינה ותוך שמירה על כבודם של האנשים, עבורם הם מבצעים את העבודה.

מאת: מיכלתיירות ונופש - כללי17/06/151947 צפיות
חופשה מושלמת היא כזו המאפשרת מנוחה לגוף ולנפש ואחת שכזאת תהיה תמיד טובה יותר כאשר היא במסגרת של חבילות ספא ונופש. עוד בעניין זה במאמר הבא.

מאת: מיכלטיולים בארץ17/06/151864 צפיות
ישראל מציעה לאורך כל ימות השנה ובעיקר לתקופת הקיץ, כמו זה שבא עלינו לטובה, שלושה אפשרויות של חופשה על המים וכל יעד הוא בעל אופי שונה לחלוטין – אילת בים האדום, טבריה שלחופי הכנרת או ים המלח.

מאת: מיכלטיולים בחו"ל17/06/151720 צפיות
אחת הערים התיירותיות בעולם היא ברצלונה שבספרד והתייר הישראלי נחשב אחד המעריצים הלוהטים שלה. מדי ששנה עשרות אלפי ישראלים פוקדים את העיר הקטלונית ולא לשווא. מדובר ללא ספק בעיר תיירות נפלאה לאורך כל עונות השנה.

מאת: מיכלבתים משותפים13/04/151123 צפיות
ניהול ועד הבית אינו המצאה ישראלית, אך בעוד במרבית מדינות העולם כבר מזמן העבירו את ניהול הבתים המשותפים לחברות ניהול מקצועיות, נידמה כי עד לעשור האחרון הדבר חילחל רק לערי המרכז ובעיקר לתל אביב. בעת האחרונה הבשורה נידמה כי הגיעה גם לחיפה והצפון.

מאת: מיכלאטרקציות02/04/152582 צפיות
אפריל, מאי ויוני הן ללא ספק שלושת החודשים החשובים ביומן של כל חובב כדורגל מושבע. זהו גם הזמן האידיאלי לצאת לחופשה המבוססת על כדורגל במסגרת חבילות כדורגל שונות ולצפות בשניים או שלושה משחקים בשבוע אחד שכולו מהמיטב שיש לאירופה להציע.

מאת: מיכלבניין ואחזקה - כללי24/03/151335 צפיות
מרכז הארץ בכלל ותל אביב בפרט ידועות כמי שחברות ניהול ואחזקה מנהלות בהן את מרבית הבניינים ואילו בצפון האופנה הזו היתה תקועה מעט ורק לאחרונה ניתן לחוש בעוד ועוד ועדי בניינים שמצטרפים למה שמקובל במרכז הארץ.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213999 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204584 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204630 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201455 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201444 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201487 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201625 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica