חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול סיכונים במסחר

מאת: מאיר זיידמסחר יומי10/11/20091375 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהחיים התרגלנו להיות מתוגמלים על יסודיות ועל שלמות.  במסחר במניות המצב שונה.  בלתי אפשרי להגיע לשלמות, וגם יסודיות לא בהכרח מתגמלת.  סוחרים  מקצועיים חיים טוב מ- 50% אחוזי הצלחה.  אם אתה מחפש שלמות סופך להתאכזב.  טריידים מפסידים הם חלק בלתי נפרד מהמסחר.

המטרה של ניהול הסיכונים היא לחתוך את ההפסדים למינימום. לשמר את הקפיטל. אחרי שנעשה את זה - הטריידים המפסידים לא יפגעו בנו יותר מדי והטריידים המנצחים יביאו איתם את הרווחים.

את ניהול הסיכונים ניתן לחלק לארבעה צעדים הכרחיים:

צעד 1:  קביעת הריסק - הסכום שנסכן לטרייד:  לעיתים מכונה R מלשון Risk . מדובר בסכום כסף אבסולוטי. זהו סך הכסף שסוחר מרשה לעצמו להפסיד בכל טרייד נתון.  זהו הבסיס לניהול סיכונים.  מהריסק נחשב גם כמות המניות המתאימה לכל טרייד. הסוחר חייב לקבוע לעצמו את הסכום הזה לפני שהוא מתחיל לסחור.  לקביעת גודל הריסק יש חשיבות גדולה ביכולת של הסוחר לנהל טריידים בצורה טובה.  הסיבה לכך היא מנטלית כיוון שריסק גדול מדי יפגע בשיקול הדעת של הסוחר כאשר הטרייד עובד נגדו. יש סוחרים שמחשבים את הריסק כאחוז מההון שלהם. לדוגמה, סוחר עשוי לקחת סיכון של לא יותר מ- 2% לטרייד.  ויש סוחרים שפשוט לא יכולים להשלים עם הפסד של מעל ל 50$ בטרייד.

צעד 2:  קביעת מחיר הסטופ:  מחיר הסטופ הוא המחיר בו נצא מהפוזיציה במידה והטרייד הולך נגדינו.  חשוב לקבוע את מחיר הסטופ לפני הכניסה לטרייד . זהו חלק בלתי נפרד מהמסחר. יש כאן חשיבות רבה למשמעת האישית וליכולת המנטלית של הסוחר לעמוד בכלל היציאה בסטופ.   ניתן לקבוע את מחיר הסטופ בדרכים שונות.  יש סוחרים שקובעים סטופ על סמך תנודתיות המניה, יש סוחרים שקובעים את הסטופ בצורה טכנית בהסתמך על התבנית הגרפית, ויש סוחרים שהסטופ שלהם הוא תמיד זהה ומחושב בסנטים.  גם פקודת הסטופ עשויה שונה אצל כל סוחר (פקודה אוטומטית או ידנית, מרקט או סטופ-לימיט), אך אופן קביעת מחיר הסטופ וצורת מתן הפקודה אינם משמעותיים בניהול הסיכונים.  העיקר שהסוחר לא ייכנס לפוזיציה לפני שהוא קבע את מחיר הסטופ.

צעד 3:  חישוב כמות המניות לטרייד:  צעד זה מסתמך על שני הצעדים הקודמים.  בהסתמך על הריסק (שהוא קבוע) ועל גודל הסטופ (שעשוי להשתנות בהתאם לטרייד) נחשב את כמות המניות המתאימה לטרייד.  רוב הסוחרים לא שמים דגש ראוי על הצעד הזה אך החישוב הפשוט הזה הוא קריטי להצלחה או לכישלון של הסוחר.  כמות המניות המתאימה תיקבע על ידי חלוקת הריסק בגודל הסטופ. למשל: אם הריסק של סוחר הוא $100, כלומר, הוא מוכן להפסיד לכל היותר מ $100 לטרייד נתון, וגודל הסטופ בטרייד כלשהו הוא 25 סנט, כמות המניות המתאימה לאותו טרייד תהיה 400 מניות (100/0.25).

צעד 4:  ניהול הטרייד - יחס הסיכון לרווח Risk / Reward : צעד זה מתייחס ליציאה מהפוזיציה. יחס של 2R (פעמיים גודל הסטופ) נחשב ליחס סביר של סיכון לרווח. סוחר שמצליח לצאת מטריידים עם יחס ממוצע כזה יכול להסתפק באחוזי הצלחה נמוכים מ- 50% כדי שיהיה רווחי.  דרך טובה להקטנת הסיכון במהלך ניהול הטרייד היא יציאה מפוזיצה במחצית מכמות המניות כאשר מחיר המניה הגיע ליעד ראשוני, למשל 2R.  סוחר שעובד עם 50 אחוזי ההצלחה ומנהל את הטריידים המוצלחים ביחס סיכון/רווח של 2R ירוויח 2R על כל טרייד בו יפסיד 1R.

כמו שראינו ניהול-סיכונים היא מערכת המשלבת מספר גורמים שעוזרים לסוחר לקבל החלטות בצורה מסודרת ונכונה לפני הכניסה לפוזיציה ובמהלך ניהולה.  אכיפה של הכללים הללו וביצוע נכון שלהם יבטיח שניכנס לפוזיציה בכמות מתאימה של מניות, ונדע מתי לסגור אותה כאשר היא הולכת נגדינו, וכן מתי לקחת רווחים כאשר הפוזיציה מרוויחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בעברו מאיר זייד איש הי-טק שנים רבות. יזם ופיתח את תוכנת פרונטגיינר, למציאת איתותי כניסה למניות על סמך תבניות של ניתוח טכני.

כיום סוחר יומי במשרה מלאה ומנהל את חדר המסחר היומי של פרונטגיינר.

יוזם ומארגן את מפגשי הסוחרים החודשיים בחיפה ובהרצליה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיר זייד

מאמרים נוספים בנושא מסחר יומי

מאת: שלום כהןמסחר יומי13/07/161646 צפיות
רבים מאמינים כי מסחר בבורסה מבוסס על מזל בלבד, ממש כמו מילוי של טופס לוטו. עם זאת, במציאות המצב שונה בתכלית. למעשה, לפני שסוחרים בבורסה חשוב מאוד

מאת: שלום כהןמסחר יומי11/07/161454 צפיות
כיום, בעקבות התפתחות האינטרנט והטכנולוגיה, התחום של מסחר בבורסה השתנה באופן משמעותי וניכר. כיום, מסחר במניות ומסחר בבורסה בארץ ובעולם הפך להיות קל יותר מאי פעם, ואת רוב הפעולות ניתן לבצע באופן עצמאי...

מאת: שלום כהןמסחר יומי11/07/161489 צפיות
בעבר, כמעט ולא הייתה אפשרות לבצע מסחר עצמאי בבורסה, וזאת כיוון שלא הייתה נגישות למסחר והוא היה צריך להתבצע פיזית ממקומות מסוימים. עם זאת, כיום המצב שונה בתכלית. עקב התפתחות הטכנולוגיה ורשת האינטרנט, כיום ניתן לבצע...

מאת: avivroyמסחר יומי03/09/152464 צפיות
תחום האופציות הבינאריות הפך למרכזי בעולם המסחר הישראלי בשנים האחרונות. הגם שמדובר בתחום הנחשב לפשוט יותר מאשר תחומים מקבילים אחרים, הוא מציע מגוון רחב מאד של אפשרויות השקעה ומסחר

מאת: מסחר בינלאומימסחר יומי08/06/151659 צפיות
רבות דובר על שוק ההון, זהו שוק גדול ובו אפשרויות השקעה רבות וכמו כן שחקנים רבים המשתתפים בו. לדוגמה בתי השקעות, בנקים, חברות ביטוח, משקיעי פורקס ואפילו אתה שקורא כרגע שורות אלו.

מאת: רן טוביהמסחר יומי29/12/141782 צפיות
למה אינך זוכה עם הניתוח הטכני להצלחה שהובטחה לך מהמרצים שלך למסחר בשוק ההון? מדוע גם כשאתה מומחה ומיומן בניתוח - עדיין אתה חווה הרבה כישלונות? אז הנה עבורך חומר למחשבה...

מאת: רן טוביהמסחר יומי22/12/141642 צפיות
האם השימוש באוסילאטורים ואינדיקאטורים בביצוע עסקאותיך יביאו לך יתרון ויניבו עבורך הצלחה, או שמא דווקא כשתסתמך עליהם במסחר... כישלון - לשם הם יובילו אותך?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica