חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

העתיד של החברה בקצות אצבעותיך - יעוץ אסטרגי ככוח מניע

מאת: אפרת אלעמרי ניהול06/03/20131363 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ייעוץ אסטרטגי נשמע כמו מושג שמתקשר בצורה טבעית לפוליטיקה, עצם הביטוי יכול להישמע לעתים אמורפי ובלתי מובן. מה בעצם חוסה תחת כנפיו של הביטוי הזה ומדוע זה יכול להיות ההבדל המהותי בין הצלחה לכישלון. ייעוץ אסטרטגי דומה בעצם ליחסי ציבור, המטרה היא כמובן איך אתה או החברה תתפס בעיני הלקוח. המטרה פה היא לתמצת את המהות ואת הקמפיין השיווקי ל4 מילים ולהתחיל למכור את הרעיון החוצה לקהל המטרה האופציונלי ותוך כדי לייצר או למכור את הבידול שלך מול המתחרים.

 

בבסיסה אסטרטגיה עסקית נועדה לייצר כמובן כמה שיותר הכנסות ובדרך להביס את המתחרים – עד כאן נשמע פשוט. ייעוץ אסטרטגי הוא הכלי שעוזר לך להצליח בעזרת החלטות ברמה גבוהה שמשקפות ספקטרום רחב יותר.  אסטרטגיה עסקית עונה על השאלה "מה אנחנו עושים" בניגוד לתחום התפעול שעונה על השאלה "איך אנחנו עושים זאת". שאלה אסטרטגית יכולה להיות לדוגמה: “מה אנחנו צריכים לעשות על מנת לבדל או ליצור שוני אמתי שנראה לעין מול המתחרים" לעומת זאת שאלה של מחלקת התפעול תהיה: “איך אפשר לתפעל את המפעל/ארגון בצורה החסכונית ביותר.

 

שאלות תפעוליות מכסות קשת רחבה של נושאים בארגון מהבסיס של הדברים עד לפסגה, החל ממחלקת הייצור למחלקת המחשב וכלה במחלקת משאבי אנוש או פיננסים. שאלות אסטרטגיות פועלות ברמה גבוהה הרבה יותר, ברמת "השמנת" קרי מקצה משאבים בדחיפות גבוהה יותר על מנת לעמוד בדרישות המחמירות והתחרותיות של השוק על מנת למקסם את רווחי מחזיקי המניות ובעלי החברה.

 

מדוע חברות בעצם שוכרות חברות שמתמחות בייעוץ אסטרטגי ? , שאלה נפוצה בה נתקלים יועצים אסטרטגים היא, “מדוע החברות לא עושות זאת בעצמם, מדוע הם צריכות מישהו חיצוני ? - הרי זה די ברור שמנהלים לא ימהרו לתת את הבכורה שלהם ואת האחריות על קבלת ההחלטות שלהם לחברה ייעוץ חיצונית ולהוסיף חט על פשע הם לוקחים את שאר המידע ומעבדים אותו לתהליך קבלת ההחלטות שלהם. אנשי הייעוץ האסטרטגי ינתחו את השוק את המגמות ויחליטו על הבידול המועדף, המטרה היא לייצר נישה ולהבין בצורה מהירה מי המתחרים שלך ואיך אתה ממוצב מולם.

 

ישנם שאלות שהם חשובות מאוד ולכן דורשות יכולת, כשרון ומוח קצת יותר גדול מהמקובל על מנת שיכולו לגשת אליהם בצורה הנכונה. תשובה או במקרה שלנו החלטה לא נכונה ברמת האסטרטגיה יכולה להרוס את החברה או לחלופין יכולה לגרום לחברה להחמיץ הזדמנויות מצוינות להתחרות בצורה ראויה בשוק ולכן זה מספיק חשוב להוציא סכום לא מבוטל על ייעוץ אסטרטגי ולוודא שעושים את זה נכון.

 

משפט נכון שאומר מי אנחנו בצורה מדויקת יוצר בידול אמתי בשוק המטרה וממתג את המוצר בצורה שלא ניתן להתעלם ממנה –  לדוגמא חברת טיולים שעוסקת בטיולים למזרח הרחוק או דרום אמריקה ומיועדת לחוג לקוחות יוקרתי – במקרה הזה הסלוגן מתלבש בול על הטיול ועל תחום ספציפי טיולים לאלפיון העליון ולכן “עולם שלישי במחלקה ראשונה” הוא פשוט סלוגן שמתאים כמו כפפה ליד וזה במילה אחת מדויקת המהות של ייעוץ אסטרטגי.

 

דוגמה נוספת ליצירת בידול אמתי בשוק היא יועצת פיננסית שלאורך זמן עושה את תפקידה ונותנת ייעוץ פיננסי בצורה המקצועית ביותר אבל מכיוון שהשוק רווי בעסקים דומים המתחרים בצורה אגרסיבית היא הייתה חייבת לבדל את עצמה מהמתחרים והיא עשתה זאת על ידי הגדרה מחדש של התפקיד "כיועצת עסקית אינטגרטיבית" תפקיד חדשני שמהותו של שילוב מספר תפקידי ייעוץ וניהול כספים על מנת לתת פתרון כולל ללקוח.

 

ישנה עוד סיבה שייעוץ אסטרטגי הוא דבר הכרחי, מנהלים נתקלים יום אחרי יום בהחלטות שעליהם לקחת, חלקם קלות יותר ואחרות קשות אבל הזמן הנדרש על מנת לקבל החלטות אלה הוא לא מועט ובהרבה מהפעמים אין למנהלים את הזמן ואת המשאבים להקדיש לכול ההחלטות הללו על מנת להגיע לתוצאה או ההחלטה הרצויה. יומם של המנהלים עמוס לעייפה בפגישות, ניהול משברים, בעיות אישיות, קשרי לקוחות ועוד אלף ואחת דברים והתחייבויות. צוות אסטרטגיה יכול להקדיש בשבוע 60 שעות או יותר למיקוד ולהתמקדות על מנת לתת מענה לשאלה הרת הגורל של העסק שיכולה לשנע אותו לכיוון הנכון. יתרון נוסף בייעוץ אסטרטגי נעוץ בעובדה שלעוסקים בה יש מומחיות מעמיקה בתחום הספציפי של התעשייה אותו הם מנתחים

 

הציניקנים יגידו שמנהל שמביא חברת ייעוץ אסטרטגי רוצה בעצם לנקות את ידיו מהחלטה שערורייתית כזאת או אחרת או להוכיח שהוא צודק (“זה לא אשמתי שהעסק לא הצליח,  אלו שעשו לי את הייעוץ האסטרטגי אמרו שההחלטות הללו יביאו לי מיליארד דולר”). האמת היא שפרספקטיבה חיצונית יכולה להיות נכס מדהים שיכול להתעלות מעל פוליטיקה משרדית ולהכניס למערכת רק את העובדות הרלוונטיות והחשובות.

.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:

http://www.iqfinancy.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת אלעמרי

מאת: אפרת אלעמרי מיסים - כללי09/07/151986 צפיות
אי-תשלום מס הכנסה היא עבירה פלילית,אך תכנון מס נכון הוא לא רק חוקי ולגיטימי אלא יכול להקטין בצורה משמעותית את גובה המס המשולם ולהגדלה משמעותית של הרווח הנקי מפעילות העסק.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148475 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132480 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131317 צפיות
שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם ול

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132074 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: אפרת אלעמרי מיתוג17/09/131347 צפיות
בחינה אינטואיטיבית זה נוגד כול תפיסה לחשוב שמיתוג יכול להיות אלמנט קריטי במהלך היצירה של ערך מוסף למוצר שמוגדר כסחורה (ברזל, תירס) ואינו ממותג. למרות הדעה הרווחת המיתוג של המוצר שלך יכול להיות הערך הי

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131217 צפיות
מותגים כמו דיסני שידם נמצאת בכול מקום החל מפארקי שעשועים לכרטיסי אשראי ואולפני סרטים מצטיירות בעיני הלקוחות כחברות ששולטות בכול. רוב המשקיעים והעסקים יסכימו עם העבודה ששיוך מותג האם עם עסקים חדשים מחו

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201482 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201593 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201610 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201325 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201284 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201139 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201039 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica