חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תשתיות ניהול לעסק - בסיס חזק כמקור לביסוס וצמיחה

מאת: אפרת אלעמרי ניהול06/03/20131725 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עסק יציב הוא עסק שבנוי על יסודות ותשתיות ניהוליות שיכולות להבטיח את השילוב הנכון והקורלציה בין משאבי האנוש של החברה, התהליכים ושאר הכלים האופרטיביים שמטרתם להבטיח גידול רווחי בניהול עקבי ונכון. תשתית עסקית מספקת לחברה את הדברים הבאים.

  • בסיס יציב
  • ניהול עובדים
  • פלטפורמה שניתנת לשכפול
  • מודל ונוסחה שגורמים לכול דבר פעולה להיות קלה יותר בפעם הבאה.
  • עקביות בערך המוסף שאתה מספק ללקוח שלך
  • כול חברה בלי קשר לגודל, לתחום או לבשלות שלה צריכה תשתית עסקית. כשאתה בא לבחון את התשתית של העסק שלך אתה חייב לשאול את עצמך את השאלות הבאות.

    האפשרות הגלומה ביצירת התשתית הניהולית של העסק שלך בצורה הגיונית מבטיחה לא רק את זרם הלקוחות העתידי שלך אלא גם את שלמות ויעילות הצוות שלך מכיוון שאתה מראה לשני הקהלים דרך תהליך בניית התשתית הניהולית בחברה שאתה יודע מה אתה עושה ולאן אתה הולך ויש לא התכנית גם איך לעשות את זה בצורה הכי יעילה קרי מה המטרה העומדת מול עיניך והייעול שלה.

    תשתית ניהולית נכונה לעסק שלך תתן לחברה שלך בטחון שיתועל בצורה יעילה ללקוחת שייהנו מחוויה טובה וחיובית שבצידה השני תסתכם כמובן בעלייה במכירות וכפועל יוצא ברווחים שנוסקים. תשתית ניהולית נכונה וניהול עובדים מדויק תגרום לעליה במכירות  וכפועל יוצא תדרוש ממך כמובן לגייס עוד עובדים, ולהרחיב את האפשרויות שעומדות בפני הארגון.

    למרות שלא כול תהליך צמיחה בכול חברה נראה זהה, ישנם אלמנטים משותפים והכרחיים שמאפשרים גידול מדוד ועקביי בכול עסק וכול זה לאחר בניית תשתיות ניהולית נכונות.

    1. נהלי עבודה – מקורו של כול ארגון הוא בבסיס כוח האדם שלו, משאב אנושי שפועל כהלכה הוא נכס לעתיד החברה והכרח להתקדמות ולכן צריך לייצר נהלי עבודה כחלק בלתי נפרד מהתשתיות הניהוליות של החברה על מנת למקסם אתה הרווח ולמנוע פגיעה כלכלית בעסק מעובד לא ממוקד. הדגשים של נהלי עבודה הם:

    א. הגדרה מפורטת ומדויקת כיצד מבצעים משימות שונות -

    ב. הגדרה מדויקת ומפורטת של התהליכים השונים שמתקיימים באזורים אורגנים ואשר ביצועם מביא לתוצאות ידועות מראש – מכיוון שעסק מורכב ממכלול של כול כך הרבה מרכיבים קרי לקוחות, נתונים, כספים, מכונות, ציוד חומרי גלם ועוד חייבת להיווצר אינטראקציה בין החלקים שמרכיבים את הארגון על מנת לייצר רווח, כולם חייבים לעבוד אחד עם השני בצורה מתואמת והדברים חייבים להיות מתאומים בהתאם לתשתית הניהולית שהוגדרה קודם לכן.

    לדוגמה איש מכירות הוא חלק אינטגרלי מתשתית החברה. הוא נמצא בשרשרת של נהלי העבודה בארגון, עליו לעשות עבודת הכנה מספיק טובה קרי להכין את הניירת עם הנתונים לפני המסירה למחלקת יצור. מחלקת הייצור חייבת לקבל את הנתונים ממחלקת המכירות בצורה מספיק מדויקת על מנת שמחלקת הייצור תוכל לבצע את העבודה במהירות ויעילות ללא התעסקות נוספת עם דברים שקשורים למחלקה אחרת.

    ג. פירוט של הפעולות הנכונות שיש לבצע על מנת לגרום למוצרים הסופיים של החברה להופיע במהירות רבה ובאיכות גבוהה בהתאמה עם מדיניות החברה.

    2.גיוס עובדים הוא אולי החלק החשוב ביותר בתהליך בניית התשתית הניהולית של העסק שלך, גיוס איכותי של עובדים שתדע לחבר לחברה ולתת להם הרגשה שהם חלק בלתי נפרד מהארגון ולהעצים אותם במישור העסקי ישתלם לך פי כמה וכמה מההשקעה הראשונית שהשקעת בהם והדיבידנדים ימהרו להגיע. זה מתקשר כמובן לנושא הקודם בבניית התשתית הניהולית של העסק וזה כוח אדם שירגיש שיש לו גב ויוכל לעבוד עם מחלקת אחרות בארגון בצורה כמעט שקופה על מנת להבטיח הצלחה.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     





     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:

    אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:

    http://www.iqfinancy.co.il/

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת אפרת אלעמרי

    מאת: אפרת אלעמרי מיסים - כללי09/07/151989 צפיות
    אי-תשלום מס הכנסה היא עבירה פלילית,אך תכנון מס נכון הוא לא רק חוקי ולגיטימי אלא יכול להקטין בצורה משמעותית את גובה המס המשולם ולהגדלה משמעותית של הרווח הנקי מפעילות העסק.

    מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148486 צפיות
    הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

    מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132484 צפיות
    לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

    מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131322 צפיות
    שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם ול

    מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132077 צפיות
    למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

    מאת: אפרת אלעמרי מיתוג17/09/131351 צפיות
    בחינה אינטואיטיבית זה נוגד כול תפיסה לחשוב שמיתוג יכול להיות אלמנט קריטי במהלך היצירה של ערך מוסף למוצר שמוגדר כסחורה (ברזל, תירס) ואינו ממותג. למרות הדעה הרווחת המיתוג של המוצר שלך יכול להיות הערך הי

    מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131221 צפיות
    מותגים כמו דיסני שידם נמצאת בכול מקום החל מפארקי שעשועים לכרטיסי אשראי ואולפני סרטים מצטיירות בעיני הלקוחות כחברות ששולטות בכול. רוב המשקיעים והעסקים יסכימו עם העבודה ששיוך מותג האם עם עסקים חדשים מחו

    מאמרים נוספים בנושא ניהול

    מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
    ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

    מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
    תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

    מאת: עוזי פלגניהול16/05/201617 צפיות
    הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

    מאת: עוזי פלגניהול16/05/201338 צפיות
    במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

    מאת: עוזי פלגניהול03/05/201288 צפיות
    "השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

    מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
    עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

    מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
    הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica