חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

PowerView באקסל – כלי הבינה העסקית של מיקרוסופט

מאת: יהודית מהללתוכנה12/04/20131193 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

PowerView באקסל – כלי הבינה העסקית של מיקרוסופט

הדרכת PowerView

אם אתם עוסקים בניתוח נתונים עסקיים בתוך הנושא הרחב שנקרא 'בינה עסקית' (BI), בטח נתקלתם במושג "לוח מכוונים" או כמו שהמקצוענים קוראים לו - Dashboard .

ה Power view הוא הכלי שבעזרתו תוכלו ליצור לוח מכוונים עשיר, מלא בגרפים ודיאגרמות דינמיים, טבלאות נתונים מסוננות לפי הפרמטר הרצוי ולהפוך את הכל למצגת יפה, מרשימה, המנתחת נתונים כלכליים, מסחריים, עסקיים, בדומה לכלים החזקים של BI(Business Intelligence)

בינה עסקית  (או באנגלית Business intelligence, בראשי תיבות: BI) היא תחום בטכנולוגיית המידע העוסק בבניית מערכות העוזרות לארגון להפיק מידע משמעותי מבחינה עסקית מתוך מכלול הנתונים הנאספים על ידיו. מערכות הבינה העסקית מספקות מידע ובעזרתן ניתן לאתר דפוסים משמעותיים בניהול ארגון, וליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות.

הצורך ב-BI נגרם מהגידול העצום בכמות הנתונים הנאספים בארגון , אשר מקשה על ניתוחם הידני,  אחת התצוגות של כלי הבינה העסקית היא יצירת לוח מכוונים, הDashboard, אשר מראה בעזרת גרפים, דיאגרמות, טבלאות נתונים וסינונים שונים את המצב הנוכחי לאחר ניתוח מסדי הנתונים.

בדרך כלל התגובה הנפוצה לתמונת ה Dashboard הנלווית לפרזנטציות המנתחות פרויקטים עסקיים עתירי ממון  וגם לטבלאות נתונים עם מיליוני רשומות, היא של השתאות:  איך הם עשו זאת? איך הם הצליחו ליצור גרפים מיוחדים כל כך המראים נתונים רבים כל כך בתצוגה כל כך ברורה וצבעונית..?

מסתבר שהמורכבות המרשימה הזו אינה מסובכת להשגה הודות לכלי החדש - ה Power View

יכולת ה PowerView

התכלית של ה- PowerView היא לאפשר לנו ליצור בקלות מצגות מרשימות, ודוחות נתונים אינטראקטיביים ברמה הגבוהה ביותר.

והיום הכלי הזה היוצר הDashboardזמין באקסל ונקרא Power view .

ה- Power view עוזר למומחי האקסל להיות עצמאיים בתחום שלהם וליצור פרזנטציות הכוללות ניתוחי טבלאות, גרפים ודיאגרמות ללא עזרת המומחים, דהיינו אנשי ה IT

תוסף ה Power view מגיע בתוך גרסת האופיס 2013, ליתר דיוק בתוך האקסל 2013 ביחד עם כלי נוסף חשוב שהוא ה PowerPivot, (לו נקדיש מאמר נפרד)

נקודת החוזק של ה Powerview, היא יצירת דוחות או מצגות יפות, אינטראקטיביות  לחקר הנתונים מבחינה ויזואלית.

כלי ה Power view לא רק יוצר גרפים ודיאגרמות, אלא גם עוזר בסידור הנתונים ובסינונם, כך שבלחיצת כפתור ניתן לשנות את הדיאגרמה או התרשים להצגת הנתון החשוב לכם בזכות אפשריות הסינון הנהדרות שלו.

וה- Dashboard הוא לב ליבו של ה Power view

כך שהחדשות הטובות הן שמהיום כל משתמש מיומן באקסל יכול ליצור " Dashboard" אטרקטיבי, פעיל, דינמי ומרהיב.

לאחר בניית ויצירת דוח PowerView – הוא מוכן להצגה בקביעות. ניתן לעיין בנתונים ולהציג אותם בכל עת, הנתונים מקושרים לטבלאות המקור והם חיים וזמינים תמיד מוכנים לסינון  ומיון בפריסות שונות.

ה- Power view ב- Excel 2013, מאפשר להשתמש בנתונים ישירות מה- Excel או מה ה- PowerPivot *

בעת הוספת טבלאות ויצירת קשרי גומלין ביניהן, Excel יוצר מודל נתונים מאחורי הקלעים.

מודל הנתונים הוא אוסף של טבלאות וקשרי הגומלין שלהן, לדוגמה, הקשר שבין 'מוצרים' ל'מלאי' ול'מכירות'.

המוצר המשלים של ה- Powerview , הוא כמובן ה ה- PowerPivot המאפשר יצירת מודל נתונים מורכבים מכמה טבלאות עבור דוחות ה Power View. (אודות ה PowerPivot  אכתוב במאמר הבא)

הדרכת Power View

* אנו בספקטרה הדרכת תוכנה מלמדים את השימוש בכלי ה Powerview שבתוך האקסל 2013 ביחד עם כלי ה PowerPivot

תודה, יהודית מהלל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
------------------------------------------------------------------------ בברכה, יהודית מהלל- הדרכת אופיס בארגונים
WWW.UDIT.CO.IL בפייסבוק: http://www.facebook.com/yehuditmahalal
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יהודית מהלל

מאת: יהודית מהללתוכנה12/04/131717 צפיות
יש אומרים שה PowerPivot הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לאקסל בשנים האחרונות.. ה- PowerPivot הוא תוסף חינמי לגרסת אקסל 2010, ואף הינו חלק אינטגרלי מהאקסל - בגרסת office 2013. בעזרת ה- Power Pivot, אנו מרחיבים את יכולת חקר הנתונים של האקסל, עיבוד והצגת הנתונים בטבלאות רב מיימדיות ובגרפים שונים. ה- Power Pivot מאפשר לנו לייבא נתונים ממקורות נותנים שונים, מטבלאות שונות ולנתח אותם ולהציגם בצורה ברורה ומעשית.

מאת: יהודית מהללתוכנה30/03/131679 צפיות
Prezi היא תוכנה המאפשרת ליצור מצגות ענן אינטרנטיות מבוססות פלאש. בעזרת הפרזי אנו יכולים ליצור מצגת דינמית, זורמת, לא ליניארית, המדמה תלת מימד. בפרזי אנו לא עובדים על שקופיות בודדות אלא על משטח עבודה דמוי "לוח ציור" שבו אנו מציבים את התכנים: תמונות, סרטונים, טקסטים ואז יוצרים מסלול זרימה שמאפשר להתקרב ולהתרחק בצורה דינמית.

מאת: יהודית מהללקורסים וסדנאות15/10/121081 צפיות
לא כל הדרכה נותנת מענה רחב לכל הצרכים של הארגון שלכם, כיצד תדעו אם כן כיצד לבחור בהדרכה איכותית למשרדכם בכל הקשור להדרכת תוכנות מחשב. במאמר זה אציג 4 נקודות אותן צריך לבדוק כשעומדים בפני בחירת הדרכת תוכנות מחשב בכלל או הדרכת אופיס בפרט לעסק או לארגון בו אתם עובדים.

מאמרים נוספים בנושא תוכנה

מאת: ליאורתוכנה05/10/162637 צפיות
לימודיו של הנדסאי תוכנה, מאפשרים לעבוד בתחום התוכנה, ומתקיימים בבית ספר להנדסאים. בית ספר להנדסאים, שנמצא בתל אביב יפו, מספק הזדמנות לתושבי תל אביב והסביבה, ללמוד בו. תכנית הלימודים מתעדכנת, בהתאם לשינויים שחלים במקומות העבודה העתידיים.

מאת: אריה הרשקותוכנה19/07/152267 צפיות
"אני יודע מה מצב העסק שלי" זהו אחד מהמשפטים שכל בעל עסק אמור לדעת להגיד ואני שומע זאת לא מעט. ואז אני שואל, "ואיך אתה יודע מה המצב"? הבנת התשובה לשאלה זו תעזור להבין מה משמעות התאמת תוכנה לניהול עסק.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151855 צפיות
חברות רבות ברחבי העולם וכמובן גם בישראל עוסקות במלאכה המעניינת אך גם המאתגרת של פיתוח מוצרים אשר יש בהם אלמנטים טכנולוגיים. חלקן שייכות לצוות המו"פ של חברות אשר עוסקות גם בייצור בפועל של המוצרים, בעוד שחלקן נותנות את שירותי הפיתוח והתכנון לחברות יצרניות שונות ומגוונות.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151778 צפיות
מדענים כגון ניוטון, מקסוול ואחרים העניקו לנו את המודלים המתמטיים, "חוקי המדע" שהופכים לאפשרי את החיזוי המדויק של התפתחות מערכות ועצמים פיזיקליים בחלל ובזמן בהינתן תנאי שפה מסוימים ותנאי התחלה. מתמטיקאים יישומיים המציאו שיטות נומריות המסוגלות לייצר מספרים ושרטוטים המסייעים לתאר במדויק כיצד מערכות ועצמים יתפתחו בחלל ובזמן. הדבר מאפשר לנו לבצע סימולציות, להתאים פרמטרים, ובסופו של דבר לבצע תכנון טוב יותר, אם לא הטוב ביותר.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151793 צפיות
בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151791 צפיות
בשלושת הכתבות הקודמות למדנו מהי טכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב, סקרנו את המשתמשים בשיטה ומהם השימושים הרבים שנעשים בה ברחבי העולם. בכתבה רביעית זו נצלול יותר פנימה ונציג את סוגי ה- CAD הקיימים ומי עשוי למצוא שימוש בכל אחד מהם.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151659 צפיות
בשתי הכתבות הקודמות הכרנו את תחום התיב"ם – תכנון וייצור בעזרת מחשב, ולמדנו מהי חשיבותו הגדולה בעולם תכנון המוצרים בענפי ההנדסה, הפיזיקה והמדע. נגענו גם במשתמשים העיקריים בטכנולוגיה זו, ובכתבה זו נרחיב אודות השימושים ב CAD ומי מנצל זאת לטובתו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica